Issari skrev 2018-05-23 10:42:43 följande:
Jo, normalt sett så ökar den till över strecket, men det är också beroende av hur du mäter. Vilke. Tid, hur du sovit osv. Min tempkurva är lite svajig denna månad tex eftersom jag tempat lite olika tider (mellan 5.30-7.30 ungefär). Dagens temp var tex 36,51 vid 7.30 när jag vaknade. Innan dess tempade jag kl 5.45 när jag vaknade första gången och då var den 36,38. Så beroende på vilken temp jag lägger in påverkas kurvan. Tror det är bäst att kolla på trenden istället för enstaka dagars temperatur. Din är på väg upp och det betyder att det antingen redan varit ÄL eller att den var typ igår/idag. Själv känner jag inget i magen när jag har ÄL såjag vågar inte spekulera kring det. Men jag tror att deet är vanligt att känna efter mer än vanligt när en försöker bli gravid.
Hej igen,
Alltså jag tempar kl 6 varje morgon så för mig handlar de nog inte om det. Min brukar dock ta ett tag innan det går upp, men de jag undrar, kanske inte är bra? Jag får alltid en höjning över strecket och den håller sig där tills mensen kmr dock tar de sin tid innan den kmr över strecket nämligen.
Känner inte efter haha, har väääldigt mycket smärtor vid både ägglossning och mens dessvärre. :(