Inlägg från: johannastroberg |Visa alla inlägg
  • johannastroberg

BIM juni 2018

Hej!

Jag hänger gärna på. Andra försöket denna månaden med andra barnet & har bim 6/6.

• johannastroberg

BIM lista juni 

1/6 Camilllla

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore, Milian03

4/6 - Issari, maria1992, lottch3n

5/6 - Jagvetdåinte

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A 

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida 

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp 

11/6 josssssaaaaan, kakan0 

12/6 - Anny1, Blåstjärna 

13/6 - niiskuneiti 

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, mindran, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91

16/6 - Ejjami 

17/6 - Jagerika 

20/6 ettlitetsyskon 

22/6 Lunalove

• johannastroberg

Enligt appen har jag beräknad äl på onsdag men i söndags såg mitt test ut som nedan (det starkaste) för att igår vara lite svagare & idag ännu lite svagare. Var hos gyn igår som sa att jag har/kommer ha ägglossning. Hur länge är era stickor positiva? Om jag inte fått helt fel för mig så har man äl inom 24-36 timmar från det att man testat positivt? Bör inte stickan vara positiv fram till & under äl också? Igår fick jag äl-känningar & i söndags kom en slemmig flytning ut, lite som äggvita (sorry). Har jag haft min äl eller vad händer? Började med p-piller efter dottern 2016 & har behövt stimulera fram min mens & ägglossning efter stoppet så kanske ägglossningen kom tidigare? Usch vad denna väntan & längtan är jobbig :( ändå är det bara andra försöket... Myste i lördags & söndags, igår orkade inte sambon men hoppas på ikväll.

• johannastroberg

Då har vi gjort vad vi kan denna gången. Enligt appen äl igår men hade känningar söndag & måndag så gissar på att den kom tidigare då stickan blivit svagare med dagarna. Har även fått använda provera för att få igång cykeln efter p-pillerstopp så enligt gyn kan jag inte lita på appen, men när jag gjorde ul i måndags så sa han att det såg ut som ägglossning var på g/hade varit eller pågick. Bim 6 juni men hoppas verkligen det tagit sig :) hur går det för er andra?

• johannastroberg
    Issari skrev 2018-05-24 16:41:28 följande:

Håller tummarna för dig! För min del var det ÄL i söndags eller måndags. Det enda störiga är att min temperatur inte höjts så mycket som den brukar, fast den har varit över linjen (precis) de senaste tre dagarna. Denna månad har jag ett litet löfte till mig själv att inte försöka tolka symptom, för alla kan ju lika gärna vara PMS. Det enda jag kommer ta som ett graviditetstecken är om tempkurvan stiger ännu ett steg (trifasisk kurva) för så fick jag förra gången jag plussade (missfall därefter). Bim 4-5 juni!

Spännande :) jag vet inte exakt vad min normala temp är, men jag vet att jag är relativt lågtempad & idag var den strax över 37, samma sak igårkväll. Använder du nc? Eller vad är det för kurva? Jag längtar så otroligt mycket att det nästan är lite jobbigt... Alla i min förra flräldragrupp har fått eller väntar syskon samt vänner & släktingar får bebisar så man kan inte hjälpa att bli lite ledsen.
  • johannastroberg
    Issari skrev 2018-05-24 19:05:36 följande:

Jag har NC, men även Fertility Friend (mest för att testa på den). Min basaltemp (som endast kan mätas direkt på morgonen när en vaknar) innan ÄL brukar ligga mellan 35,90-36,20 ungefär. Mellan ÄL och Bim ligger den mellan 36,30-36,60. Den gången jag var gravid gick den upp till hela 36,90 vilket aldrig hänt innan. Det är det blåa i kurvan. De senaste två cyklerna (denna inräknad) ligger tempen lägre än normalt mellan ÄL och Bim - fast det är ju svårt att säga om den nuvarande ännu iofs. Det är klart att det är jobbigt när man längtar och känner att det drar ut på tiden. Men vi får fortsätta kämpa!

Är fertility friend en app? Jag tog tempen strax efter mitt förra svar & då låg den på 37.7, det händer verkligen aldrig. Min normala är väl ca 36.0-36.5. Måste man tempa direkt på morgonen för att det ska vara "giltigt"? Tack för peppen!
  • johannastroberg
    zion skrev 2018-05-28 08:41:22 följande:

Är det bara jag som anser att detta är positivt?

Tog detta nu samtidigt som jag tog ett clearblue som har antingen en blinkande gubbe eller fast gubbe beroende hur nära det är. Men blir förvirrad då jag inte fick något utslag alls på clearblue testet men denna stickan tycker jag ser positiv ut.

Sträcket är inte riktigt lika starkt, men det är inte långt ifrån.
  • johannastroberg
    Issari skrev 2018-05-28 21:58:03 följande:

Av ren nyfikenhet undrar jag hur tidigt ni som plussat någon gång har fått plusset? Jag har bara stickor med 25 ul/l känslighet hemma, så jag vet inte om det är någon mening att testa innan BIM. Kan det synas något på typ ÄL10-12 tro?

Jag plussade med första barnet på lördagen med cb digital & hade bim tisdagen direkt därefter.
  • johannastroberg
    Esme08 skrev 2018-05-29 23:08:27 följande:

Hej tjejer!

Blir lite konfunderad.. testade med äl stickorna och fick utslag dag 13.. nu testade jag på dag 24 dvs bim-3 för mig och det ser ut såhär.. kollade iof 15 min efter men står att man inte ska avläsa efter 30 min.. vad är detta?

Det är ett negativt ältest vilket inte är så konstigt om du är på bim-3 :)
  • johannastroberg

Nu är jag superförvirrad! Förra månaden så testade jag cb early dom visade ett blurrigt, svagt blå streck som dock inte syntes när jag bröt testet. Jag var inte gravid. Nu har jag bim på onsdag & fick nyss ett svagt streck, svagare än förra gången men det fanns definitivt där. Det fanns också där när jag bröt testet. Antar att det inte är ett spökstreck om man även ser det när man brutit testet? Så nervös jag är nu!!!! Vill bara att dagarna ska gå så jag kan ta ett digitalt. Tänk om det är min tur nu?!

• johannastroberg
    Sommar15 skrev 2018-05-30 21:27:10 följande:

Jag har tyvärr också fått spökstreck med cb early, det syntes rätt tydligt och hade säkert synts om jag brutit upp testet. Men det kan ju också vara ett ?äkta? streck! Håller tummarna! :)

Misstänkte det :'(... Det enda som får mig hålla fast vid hoppet är att jag har sån molvärk, men mensen kanske dyker upp vilken dag som helst trots att bim inte är förrän onsdag. Usch vad jag tappa humöret när jag läste om hur många som fått spökstreck på dom...
  • johannastroberg
    Lottch3n skrev 2018-06-02 12:01:29 följande:

Såg nu att det var svårt att se på den bilden jag la upp tidigare. Kunde inte hålla mig så tog ett predictor early förut :)

När har du bim?
  • johannastroberg
    Nicciz skrev 2018-06-02 18:55:46 följande:

ÄL+9 och inte ett spår på testa tidigt från Testlagret. Jag vet att det fortfarande är tidigt men är ändå besviken. Vill så gärna och jag tror inte gubben fixar att ha sex på ?schema? framöver baserat på vad stickorna säger. Inga symtom heller. Någon mer med BIM ca 7-8/6 som redan testat eller plussat?

Bim 6/6. Testat som en galning sen i onsdags & fått svaaaaaaaaaaaaga antydningar på cb. Neg på digital & apotekets. Haft molvärk sen i söndags & vita tjocka flytningar sen äl. Tror inte det tagit sig men håller kvar vid hoppet att jag kanske testat för tidigt...
  • johannastroberg
    Nicciz skrev 2018-06-02 21:36:32 följande:

Vi får fortsätta testa helt enkelt Och peppa varandra! Återkommer på morgonen med testresultat för ÄL+10.

Jag har tyvärr inga test kvar utan har använt upp alla haha... Invänrar stickor från testlagret som jag hoppas kommer i början på veckan. Börjar dock ana att det inte tagit sig denna gången.
  • johannastroberg

Idag kom mensen, 2 dagar för tidigt dessutom. Väldigt sparsamt & har inte kommit något på några timmar så får se hur det artar sig. Lycka till ni andra & hoppas jag inte ser er i julitråden ;)

Svar på tråden BIM juni 2018