• Sophie_A

BIM juni 2018

Fick min mens på Bim +4, hoppas att Juni blir en lite bättre månad. Lägger till mig på listan! 

BIM-lista juni:

3/6 - Lilly2015

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, lottch3n

6/6 - 1995lj

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo

9/6 - AllaGodaTingÄrTre

• Sophie_A

Ok, det här med äl-tester!

Detta är första gången jag testar att tracka min ägglossning. Har alltid tyckt känna när den är, men det verkar som den är tidigare än jag trott. För visst är detta testet positivt?

Om jag förstått det rätt är min ägglossning om 24-48 timmar från och med nu? Vilket innebär att ikväll är det optimala tillfället för mys?

• Sophie_A

Håller med ovanstående inlägg om den eviga väntan.. är på äl +5 idag - kan tiden gå lite snabbare?? :p Har inga känningar förutom ömma bröst, vilket jag iofs alltid har innan mens. Tycker dock det kom lite tidigt denna gången, haft det sedan äl +3. Får se om det betyder något!

• Sophie_A
    bluegrass skrev 2018-05-27 11:13:31 följande:
    Jag plussade idag på BIM-3. Fick jätteömma bröst 2-3 dagar efter äl som sedan har hållit i sig till nu. Hoppas att det är ett tidigt symtom för dig också!
    Åh, stort grattis :D Hoppas det är så! Får se hur länge jag kan hålla mig med att testa.. hehe..
  • Sophie_A
    Milian03 skrev 2018-05-28 15:36:33 följande:

Fick detta nu och gråter... Kan det vara vår tur nu?

Men wow, stort grattis! :D 

Har du haft några symptom? Jag är på äl+ 7, men tror inte jag vågar testa förrän i helgen.. 

• Sophie_A
    maria1992 skrev 2018-05-29 09:39:23 följande:

Hej tjejer!

Vad har ni för symtom?

Det känns själv som mina bröst väger dubbelt så mycket haha. Plus molnvärk i magen. Igårkväll hade jag riktiga hugg i äggstockarna, aldrig känt förr. Hmm..

äl+6/7!

Jag är äl +8, har inga symptom förutom lite ömma bröst vilket jag brukar ha vid denna tiden.. Förra försöket som misslyckades kände jag in 1000 symptom men det var uppenbart inbillning. Kanske är inga symptom ett gott tecken för mig.. :) 
  • Sophie_A

Kunde inte låta bli att ta ett test idag, är på äl +9. Helt klart en antydan till skugga, men sedan om det är ett spökstreck eller om där faktiskt är något är svårt att svara på. Frågan är om jag ska försöka vänta ytterligare dagar innan jag testar igen.. Om jag känner mig själv rätt blir det ett test igen det första imorgonbitti... Oskyldig

• Sophie_A
    EmmalinneaS skrev 2018-05-31 13:18:57 följande:

Idag mår jag illa utan att veta riktigt varför, så jag kollade lite bakåt i Flo och såg att jag mådde illa vid förra ÄL. Så nu undrar jag om det är flera som också brukar må mer eller mindre illa vid ÄL? För man mår ju bättre om man vet att man inte är ensam i sina symtom.

Hur mår ni andra?

Jag mår också illa vid äl, men bara i vissa cykler. Trodde förra gången att det var symptom på en graviditet, men icke. Mensen kom precis som den skulle :p Försöker se det som ett äl-symptom istället för grav-symptom nu för att inte bli besviken.. 
  • Sophie_A
    eman303 skrev 2018-06-01 20:54:12 följande:
    Rynkar på näsan Är på bim -7. Testade precis negativt, jag vet att det är tidigt och jag testade på kvällen, men blev ändå besviken. 

Mina symptom
    -Kissnödig
    -Hård tjejmage
    -Talgkörtlar på vårtgårdarna sedan två dagar tillbaka.
    -Svullna/tunga bröst
    -Styva bröstvårtor
    -Humörsvängningar, grinar för minsta lilla
    -Hade (ovanligt) vattniga flytningar efter ÄL

Snälla, Vad tror ni? Sambon säger till och med att jag inte är mig lik. Varken på humöret eller brösten haha.. Är det för tidigt? Har ni testat runt bim -7 och sedan plussat en vecka senare? 

Behöver er alla <3
    Jag fick också precis ett infall och tog ett test, haha! Kvällstesten är kanske inte de optimala, men de kan ju faktiskt visa något. Otroligt nog tror (!) jag att det är positivt. Jag är på antagligen på äl +10/bim -5 idag. För två dagar sedan, bim -7, var det definitivt negativt. Inte förrän idag jag faktiskt ser något som gör mig förhoppningsfull.

Ge det några dagar till, det där negativa kan mycket väl ändras :)
  • Sophie_A

Kan inte helt fatta att där faktiskt är ett svagt streck... Jag tror jag är på äl+ 10 nu. Har testat sedan två dagar tillbaka och känt mig galen som uppfattat skuggor, men nu blir det bara mer och mer tydligt. Ser ni vad jag ser? :o
  • Sophie_A
    eman303 skrev 2018-06-01 21:33:52 följande:
    Wow va kul, Grattis!! :D

Okej, så du fick ett minus på bim-7 alltså. Då kanske det finns hopp för mig med!

Tack :D Känns spännande, hoppas bara att strecket blir starkare och starkare nu. 

Det tror jag absolut! Vad jag har förstått när jag har undersökt saken, är det inte så vanligt att få positivt innan äl+10. Flera dagar kvar :)

Svar på tråden BIM juni 2018