• Verkliga

BIM juni 2018

Hoppar in här efter att vi inte fick ihop det praktiska riktigt kring förra månadens ägglossning så räknar inte det som något helhjärtat försök.. Den här månaden tror jag däremot att vi har fått till det så bra det kan bli, så blir spännande att invänta BIM 9/6! :D

Är 33 år (34 i år) och har en son född i januari 2016 sedan tidigare. Han blev till på andra försöket så hoppas att vi har lyckan med oss även nu när syskonverkstaden är igång!

• Verkliga
    elenoresara skrev 2018-05-31 16:32:26 följande:

Känner igen det där :) jag funderade på att testa några dagar innan men kommer nog inte testa förrän bim eller några dagar efter :) Och det är 1 v kvar :( seg väntan!

Samma här, ÄL+5 idag.. helt otroligt vad lååååångsamt det går..! Plussade på BIM-4 med sonen så väntar nog tills dess med att testa även den här gången, dvs hela FEM dagar kvar tills dess!
  • Verkliga
    Nicciz skrev 2018-05-31 22:34:43 följande:

Förstår precis din känsla! Är på ÄL+7 och vill egentligen testa redan imorgon, men ska nog vänta till ÄL+10, dvs BIM-5. Svårt att hålla sig! Har inga symtom alls, å andra sidan hade jag alla möjliga symtom förra månaden och då kom mensen. Känner du något?

Och till er andra, jag har köpt testa tidigt från Testlagret. Vilken dag rekommenderar ni att man testar på? Vill testa så tidigt som möjligt såklart

Ja man är ju så nyfiken! Jag känner mig trött, lite molande i magen och lite osugen på att äta. Känns dock som att det lika gärna kan vara värmen och att det är mycket på jobbet just nu som är orsaken till det så kan inte heller säga att jag har några särskilt utstickande symptom.. Bara att sysselsätta sig med annat så länge antar jag! :)
  • Verkliga
    Laijina skrev 2018-06-03 09:06:44 följande:

Jag var i New York i våras och älskade staden.

Åh New York! Vi åkte dit 10 dagar på bröllopsresa 2015, blev också helt förälskad! :D
  • Verkliga
    Sommarkänslor skrev 2018-06-04 09:52:59 följande:

Vad tror ni? markerat vart ja ser strecken även om de är väldigt tidigt. 

Men konstigt nog har ja inte några riktiga symptom mer än lite mensvärk som funnits sen ÄL. 

Min BMI är 9/6 så antar att ja har rätt med dom minus o så, inte så insatt i de.

Känns som ja inbillar mig för man vill så mkt så hjälp mig haha 

Sådär såg det ut för mig för ganska exakt tre år sedan, resultatet kom nio månader senare och är idag en underbar tvååring! :D
  • Verkliga
    anny1 skrev 2018-06-05 06:29:09 följande:

Vad tror ni? ÄL+10 idag.

Ser absolut något, verkar hoppfullt! :)
  • Verkliga

Kunde inte låta bli ett test, syntes ingenting.. dock bara ÄL+9 om jag räknat rätt så får väl bara fortsätta vänta och se vad som händer! Tycker jag går runt med ett lätt illamående hela tiden och är mest sugen på frukt vilket var likadant vid min förra graviditet.. Jaja, lär ju veta hur det står till inom nån vecka i alla fall! :)

• Verkliga
    1995lj skrev 2018-06-05 07:06:14 följande:

Hej alla! Jag plussade precis!! Kan inte tro att det är sant än!! Igår tog jag ett digitalt och fick Inte gravid men idag med morgonurin på bim-1 gravid 1-2 veckor !! De symtomen jag har haft är otroligt känsligare i humöret vita tjocka flytningar ibland som jag inte har annars och illamående! Jag trodde verkligen inte jag var gravid för har tagit många negativa test innan detta.. med detta vill jag bara säga att ni som tror detsamma tänk på det kan vara för tidigt att testa bara .. lycka till <3

Stort grattis!! Och tack för påminnelsen, det behövs alltid!
  • Verkliga
    Thorax skrev 2018-06-05 09:08:49 följande:

Kan ju vara för tidigt bara :) håller tummarna. Jag var så otroligt sugen på clementiner sist, och i vanliga fall avskyr jag dom hahahaStort grattis! Vad kul ju

Ja man är ju så nyfiken av sig tyvärr..! :) Det är så konstigt sånt där, är världens godisgris egentligen men plötsligt vid förra graviditeten var det som att kroppen bara ville ha nyttigare alternativ!
  • Verkliga

Tog ett test i smyg imorse, vete tusan om det inte var ett svagt streck där ändå.. Fick inte riktigt till det lika tydligt på bild som i verkligheten tyvärr! Men ska testa igen på söndag och se om det är tydligare då! Spännande! :D

Försökte redigera bilden lite och se om det blev tydligare, tveksamt om jag lyckades..

• Verkliga
    Hepphopp skrev 2018-06-08 19:16:57 följande:

Nu är det på riktigt <3

quote=78777825][quote-nick]JoWiAn skrev 2018-06-08 12:19:21 följande:[/quote-nick]IM lista juni

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, E88

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida, Nizza

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp, Verkliga, sommarkänslor, Smulis87

11/6 josssssaaaaan, kakan0, soffipropp1987

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - Månflicka, niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, SL180, lyckligast80

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika , nist

18/6 - Zandylina, Jowian

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter, smultronbär, smultronrt

21/6 IBS,penelope81, FGK

22/6 Lunalove

24/6 Sussovich

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

27/6 Camilllla, Lilly2015

PLUS-lista

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

saknad dotter 25/3 - 28/3 09

7/6 anny1 (bim-3)

8/6 sycamore

8/6 Hepphopp (bim-1)

Grattis!! :D

Och tack för att du tittade på min bild, avvaktar lite till med att ta ett nytt test men ingen mens i sikte än, BIM idag..
  • Verkliga

Nu är det väl ganska tydligt ändå?

BIM+2 om jag räknat rätt, hade ÄL senare än vanligt den här månaden (dag 17). Ska ta ett digitalt imorgon tänkte jag! Spännande!

• Verkliga
    Corneliass skrev 2018-06-11 07:05:52 följande:

Ja jag ser :) Vågar mig nästan på ett grattis! 

SL185 skrev 2018-06-11 07:30:14 följande:

Jag ser också! Stort grattis :)

Tack för att ni tittat! Avvakar det digitala imorgon innan jag vågar ta ut något.. :)
  • Verkliga

Fick ett fint positivt resultat på det digitala testet imorse! Så häftigt att se och vad spännande detta ska bli! BIM+3 idag men får nog räkna att plusset kom redan igår med tanke på hur det testet såg ut.

Håller tummarna för alla här i gruppen, och påminner igen om det som jag själv också behövde tänka på; att det inte behöver vara kört bara för att väldigt tidiga test är negativa! :)

• Verkliga
    SL185 skrev 2018-06-12 18:08:15 följande:

Åh stort grattis :) vilken härlig tisdag för oss! Plussade oxå idag!

Ja verkligen en bra tisdag! Stort grattis till dig också!! :D
Svar på tråden BIM juni 2018