Inlägg från: EmmalinneaS |Visa alla inlägg
  • EmmalinneaS

BIM juni 2018

Hej, hoppar också in här.

Slutade med cerazette i februari i år och fick tillbaka mensen i april. Detta blir vårt första försök, men gissar på att det kommer krävas ganska många försök.. Just nu verkar mensen var oregelbunden också, vilket gör det hela lite svårare. Men det känns som en mycket spännande period vi (jag och min man) går in i nu och det är kul att ha ett par att prata om den med ????

BIM lista juni

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, lottch3n

6/6 - 1995lj

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp

11/6 josssssaaaaan

12/6 - Anny1

13/6 - niiskuneiti

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, mindran

15/6 - josefinkl, Linalin

16/6 - Ejjami

20/6 ettlitetsyskon

• EmmalinneaS

Idag mår jag illa utan att veta riktigt varför, så jag kollade lite bakåt i Flo och såg att jag mådde illa vid förra ÄL. Så nu undrar jag om det är flera som också brukar må mer eller mindre illa vid ÄL? För man mår ju bättre om man vet att man inte är ensam i sina symtom.

Hoppas på att det är ÄL som är på ingång. Det skulle innebära att denna cykel är runt 30-32 dagar, som de var innan alla år med p-piller :) Det skulle vara så skönt att få tillbaka med gamla regelbundenhet jag hade som yngre.

Hur mår ni andra?

• EmmalinneaS
    sanfo1 skrev 2018-06-07 14:54:12 följande:

Hej!

Jag måste bara få höra era tankar och om ni har vart med om samma.

Jag slutade med Cerazette för ungefär 2 månader sen för vi bestämde oss för att öppna bebisfabriken.

Har inte haft någon mens men anar att jag har haft ägglossning (med tanke på flytningar osv)

Har haft ont i ryggen och det moler i magen.. Idag fick jag en helt brun flytning och undrar vad detta ska betyda? Haha.

Kan även tillägga att jag tog ett grav test som visa negativt idag innan den bruna flytningen.

Är det någon som har haft likande i tidig graviditet innan ni plussa?

Tacksam för svar!

Kram

För mig tog det två månader innan jag fick min första mens efter cerazette, vilket var i april i år. Sen har min cykel varit lite oregelbunden men jag är rätt säker på när jag har haft ÄL. Har dock inte använt tester.

Vad jag vet är det vanligt att det tar 2-4 månader innan mensen kommer tillbaka efter cerazette, så jag tror du är helt inom normen

Fick även mycket mer mensvärk efter pillerstoppet.

Själv har jag varit illamående i ett par dagar som jag tror är pga ÄL. Hoppas dock att det är något annat, har BIM 18/6, så då får vi se om något händer.
  • EmmalinneaS
    sanfo1 skrev 2018-06-07 15:39:27 följande:
    Ja precis! Hoppas dock att det inte är mens haha. Du tror inte att det kan vara en nidblödning då?
    Va häftigt! min gynekolog som jag va hos i måndags sa att jag antagligen hade BIM om ca 2 v, dvs 18/6 Glad
    Håller tummarna för oss :)
    Det kan säkert vara en nidblödning, jag är inte så insatt i allt detta ännu ^^ Försöker både lära känna mig själv och hur allt går till. Det är komplicerat men riktigt spännande hela den här processen.

Åh vad kul att vi har samma datum Jag ska försöka att inte testa alls innan den 22/6, om jag inte fått mensen innan dess iom att min cykel fortfarande är lite oregelbunden. Vill inte bli besviken men veta om jag kan ta ett glas vin på midsommar utan dåligt samvete. Har du tänkt på hur du ska göra?  
  • EmmalinneaS
    sanfo1 skrev 2018-06-07 16:39:34 följande:

Jag känner samma, man känner ju inte alls sin kropp efter flera år av p-piller.. Jag sitter mest på forum och kollar (blir snart helt knäpp) haha.

Jag tänkte testa mig strax innan midsommar också faktiskt, just som du säger att man kan ta ett glas med gott samvete haha.

Ska försöka hålla mig till den 20/6 iallafall!

Hur gammal är du om man får fråga? :)

Jag är 26 (min man 29) och detta är vårt första riktiga försök på första barnet. Du då?
  • EmmalinneaS
    sanfo1 skrev 2018-06-07 21:01:58 följande:

Jag är också 26 år haha men min man är 30 :) vårt första försök här också!

Haha vad kul att vi är så lika :D hoppas vi plussar samtidigt och snart Men jag försöker räkna med att det tar ett halvår innan vi lyckas, för att inte bil för besviken nu. Men man längtar ju massor ändå <3
  • EmmalinneaS
    Esofe skrev 2018-06-13 17:36:24 följande:

Får väl slänga in mig i denna tråden och hoppas på att jag har BIM i Juni... 

Hur lång tid tog det för er som slutat med minipiller att få tillbaka mensen?

För mig tog det två månader ca. Mensen är fortfarnade lite oregelbunden, två månader senare. Men tror nog att jag är tillbaka på banan nästa månad, tror inte att det tog den här månaden.
  • EmmalinneaS

Idag kom mensen med ganska mycket mensvärk så jag lämnar den här tråden.

Jättegrattis till er som har plussat och stort lycka till till er annat. Annars hoppas jag att juli är vår månad <3

Svar på tråden BIM juni 2018