Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

BIM juni 2018

Hej hej!

Hoppar in här, första försöket fär barn nr 2. Har sjukt svårt att avgöra när jag har äl då jag var beräknad en vecka senare än jag trodde förra gången jag var gravid. Men hoppas pricka rätt denna gången. Enligt p Tracker hade jag äl i måndags men jag kände av lite igår och ömma bröst idag. Får vänta och se helg enkelt ????

• soffipropp1987

Hej! Hoppar in här och lägger till mig på BIM-listan.

Första försöket med barn nr 2

BIM lista juni

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992, lottch3n

5/6 - Jagvetdåinte, E88

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida, Nizza

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp, Verkliga

11/6 josssssaaaaan, kakan0, soffipropp1987, Phines92

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika , nist

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter

21/6 IBS, Smultronbär, penelope81

22/6 Lunalove

26/6 sommar15, Go o gla

27/6 Camilllla, Lilly2015

PLUS-lista

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

• soffipropp1987

Ljusröda flytningar idag, bim på tisdag... första försöket med barn nr 2. Borde inte ha hoppats allt för mycket, men man vill ju så gärna. Har haft lite yrsel och ömma bröst i en veckas tid så kanske därför jag hoppats för mycket...

• soffipropp1987

Ja, man får försöka att inte överanalysera precis allt hela tiden, detbösta hade ju varit om man inte höll koll på ägglossning och bim hit och dit, tror det stressar min kropp mer än vad jag tror.

Månflicka skrev 2018-06-10 15:51:56 följande:

Tänker att jag ska skriva lite dagbok nu över symptom, så jobbigt att överanalyser allt hela tiden, så att jag minns till nästa månad. Som du säger så vill man ju så gärna. Med första barnet visste jag att jag var gravid innan det visade positivt.

BIM på tisdag jag med. Testade solklart negativt på BIM -5 så nu väntar jag nog och ser bara vad som händer:/

• soffipropp1987
    elenoresara skrev 2018-06-11 10:26:53 följande:

Bim+4, ingen mens. Känns inte som den är på g heller. Fattar nada. Helgen har jag varit symtomfri också. Kommer inte mensen idag tar jag gravtest imorgon på bim+5.

Min mens är alltid regelbunden...

Känner lite samma, har bim idag eller imorgon men känner inte att något är på g förutom att jag hade lite färgade flytningar igår och idag. Inget bra tecken men illamåendet är där... mina bröst ömmade mycket mer när Jg var gravid förra gången så det är väl inte så denna gången antar jag.
  • soffipropp1987
    elenoresara skrev 2018-06-11 10:38:48 följande:

Man blir så förvirrad! Visserligen är jag hungrig hela tiden men mitt illamående och molvärk är borta.. är det normalt att symptom försvinner? Jag kommer iaf att testa imorgon och hoppas att de visar gravid.

hoppas du får plus:) lycka till

Ja man blir ju inte lite förvirrad! Håller tummarna för dig :)
  • soffipropp1987

Jag har nu haft ljusbruna flytningar i tre dagar (till och från när jag har torkat mig). Bim igår eller idag beroende på vilken app man kollar på. Vågar inte ta ett gravtest för jag är rädd det ska vara negativt. Har sprungit på toa som en galning idag dock (vilket också skulle kunna bero på att jag ?inväntar mensen?).

Ge mig lite pepp och utlåtanden! Ska jag testa idag ändå eller vänta till imorgon bitti? Någon som haft liknande med flytningarna?

• soffipropp1987
    Daphodil skrev 2018-06-12 19:00:19 följande:

Brukar du ha spottings innan mens? Dvs, är de ljusbruna flytningarna ett menstecken för dig? Oavsett tycker jag du ska testa NU! :)

Jag har det ibland och ibland inte och sällan i tre dagar innan mens, dessutom är mensen väldigt sällan sen, snarare tidigare. Har oftast molande mensvärk dagen innan den ska komma också.
  • soffipropp1987
    Sommar15 skrev 2018-06-12 19:02:02 följande:

Jag har haft så i flera månader precis innan mens o hoppats att det ska sluta, men det har alltid varit början på mensen tyvärr. Men det KAN vara graviditet, så prova med ett test - ser du inget streck nu såhär nära bim så borde det vara säkert negativt om det inte är något :)

Som jag svarade i inlägget ovanför har jag haft såhär dagen/samma dag som mensen kommer. Och den är nästan aldrig sen... Ska känna efter nu ikväll om jag ska testa eller inte, min kille tyckte inte jag skulle testa.
  • soffipropp1987
    SL185 skrev 2018-06-12 21:08:20 följande:

Det kan ju vara spottings innans mens men vet inte om det håller på i dagar? Jag har det i typ en halv dag när jag väl får det. Jag tycker att du ska testa imorgon med morgonurin om du inte fått mens! Inte så många timmar kvar dit alls ;) håller tummarna för ett plus :)

Gjorde ett tokmegativt test igår, hade druckit mycket vatten också. Trodde jag hade fler test hemma men nu känns det som att mensen är på väg, så jag inväntar den ändå. Så jag får hoppa över till julitråden nu då istället.
Svar på tråden BIM juni 2018