Inlägg från: Månflicka |Visa alla inlägg
  • Månflicka

BIM juni 2018

Hej hoppar in här och hoppas på ett plus snart

Har BIM runt 12-13/6 och väntan känns olidlig haha, har aldrig varit så medveten om att jag har en livmoder, tycker jag känner saker varje dag hela dagarna sedan ÄL men man blir ju lite skadad när man letar tecken hela tiden och vill så mycket.

Känns skönt att komma hit och läsa och veta att man inte är ensam

Har en dotter på snart 4 år sedan innan och med henne kände jag så väl att det var något innan jag plussade.

Håller tummarna för er och mig <3

• Månflicka

BIM lista juni

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, E88

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida, Nizza

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp, Verkliga, sommarkänslor, Smulis87

11/6 josssssaaaaan, kakan0, soffipropp1987

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - Månflicka, niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, SL180, lyckligast80

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika , nist

18/6 - Zandylina

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter

21/6 IBS, Smultronbär, penelope81, FGK

22/6 Lunalove

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

27/6 Camilllla, Lilly2015

PLUS-lista

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

• Månflicka
    maria1992 skrev 2018-06-05 09:05:45 följande:

Tjejer, tyvärr kom mensen idag.. vilket skit. Kram :(

Vissa har ju blödningar endå faste de är gravida, det såg ju verkligen ut som ett plus för dig.

Kanske testa om någon dag igen?

Kram
  • Månflicka
    Hepphopp skrev 2018-06-05 15:22:49 följande:

Alltså denna väntan.. BIM 9/6 och känner absolut ingenting.. helt inställd på att mensen ska komma.. försöker hitta på saker i vardagen men alla tankar hamnar liksom tillbaka till hetsen runt ett plus.

5:e försöket för oss denna månad men kommer fortsätta försöka. Men det tär på en alltså..

Gravtesten kommer förhoppningsvis i morgon med posten men hoppas inte på mycket :(

Grattis till alla andra som plusat och heja er som ännu ska få sitt <3

Eller hur, man blir ju knäpp, haha, tror all förhoppning gör mig skengravid. Tror jag känner saker hela tiden. Jag har bim 12 eller 13, olidlig väntan!
  • Månflicka

Imorgon har jag bim-5 och kan testa med testa tidigt stickan, man både vill och inte vill... man blir ledsen om det blir negativt och samtidigt kan man få negativt för att det är för tidigt... man blir ju helt förstörd av att försöka, tankarna kretsar bara kring en sak. Har tappat 1 kg i vikt på 2 veckor, hela grejen har bara fått mig att tappa aptiten, är ganska liten redan så 1 kg är mycket för mig.

Skönt att komma in här och känns sig lite normal(are) och se att andra plussar, känns hoppfullare då även för mig :)

• Månflicka

BIM -2 idag, testade negativt BIM-5 och är inställd på att det är negativt.. vill inte ha fler negativa resultat så vill inte testa mer. Pms humör även. Brukar få en liten blödning några dagar innan mensen och inte haft det den här gången så vem vet, kanske, men helt inställd på att det inte tog denna gång.

Lite surt att inte få trösta sig med lite vin, nästa helg blir det massa rosé, passa på innan nästa ägglossning och den jobbiga vänta sätter igång igen :/

• Månflicka
    soffipropp1987 skrev 2018-06-10 15:43:52 följande:

Ljusröda flytningar idag, bim på tisdag... första försöket med barn nr 2. Borde inte ha hoppats allt för mycket, men man vill ju så gärna. Har haft lite yrsel och ömma bröst i en veckas tid så kanske därför jag hoppats för mycket...

Tänker att jag ska skriva lite dagbok nu över symptom, så jobbigt att överanalyser allt hela tiden, så att jag minns till nästa månad. Som du säger så vill man ju så gärna. Med första barnet visste jag att jag var gravid innan det visade positivt.

BIM på tisdag jag med. Testade solklart negativt på BIM -5 så nu väntar jag nog och ser bara vad som händer:/
  • Månflicka
    Daphodil skrev 2018-06-10 15:56:13 följande:

Förstår dig! Givetvis bäst testa först vid BIM, men för mig har det blivit att jag börjar testa tidigt för att jag är uttråkad en dag - och senaste två månaderna har jag fått skuggor som då triggar mig att fortsätta testa okontrollerat. Sanslöst! :)

Ja man blir lite skadad, haha, tro mig jag är sugen!
  • Månflicka
    sycamore skrev 2018-06-10 16:19:55 följande:

Plussade inte förrän efter bim, lite osäker på hur många dagar efter eftersom min cykel varierar mellan 23-28 dagar. Men minst bim+2 iaf. Och då var det med cb digital. Rfsus test var fortfarande negativa då

Jag tror inte att det visade något innan sist heller med första precis på BIM, var jätte svagt test, köpte digitalt för att få det svart på vitt. Så är nog lönlöst för mig att testa innan, slöseri på pengar hur som helst, jag ska hålla mig till efter BIM nu:)

Jag kastas mellan att vara 100% säker på att jag inte är gravid samtidigt som jag tvekar... det stämmer riktigt stämmer med hur jag brukar vara innan mens.... har ingen svullen mage, ömma men inte hårda bröst, har inte lagt på mig så mycket vätska än som jag brukar...

Nu vill jag bars att tiden ska gå och att det ska bli tisdag! Ovissheten gör en knäpp! Haha!
  • Månflicka

Står här och läser och känner mig 100% säker på att jag inte är gravid och känner att det är tråkigt men helt okej... sen känner jag en ilning i brösten som från mjölkgångsrna när man ammade... det var första tecknet när jag var gravid med dottern... fan, va jobbigt, nu fick jag upp hoppet igen, haha, hade just bestämt mig för att inte testa mer förrns efter BIM.

Denna väntan, jag blir knäpp!

• Månflicka
    Felicia1022 skrev 2018-06-10 20:40:27 följande:

Ingen som ser?

Fick bara ett svar förut tror jag :)

Ser inget tyvärr. Men behöver inte betyda något då det är tidigt och du inte har BIM än. Håller tummarna <3
  • Månflicka

Magen svällde upp som en ballong idag, garanterat mens imorgon. Jaja, bättre lycka nästa gång... sätter siktet på en mars bebis.

Har p dator så kört efter när den indikerat ägglossning men nu ska jag köpa ägglossningstest också så att det blir optimalt nästa gång.

Håller tummarna för er <3

• Månflicka
    sussovich skrev 2018-06-11 18:14:11 följande:

När ca ska/kan man ta gravtest? Långt kvar än innan jag tänkt ta.. men ca , hade äl den 7/6.

Har köpt cb tidiga och även vecko :).

Vänta så länge du orkar, men testa tidigt testen brukar vara tidigast BIM-5 samtidigt kan de mycket väl visa negativt då även om du är gravid. Men ägget har ju fäst tidigast typ ÄL+8 så innan det är det fullständigt onödigt. Även om man blivit befruktad så spelar det ju ingen roll ifall ägget inte fäster.

Så absolut tidigast BIM-5 skulle jag säga men var beredd på negativt då hur dom helst och vänta gärna längre så slipper du bli besviken i onödan:)
  • Månflicka
    soffipropp1987 skrev 2018-06-12 18:50:25 följande:

Jag har nu haft ljusbruna flytningar i tre dagar (till och från när jag har torkat mig). Bim igår eller idag beroende på vilken app man kollar på. Vågar inte ta ett gravtest för jag är rädd det ska vara negativt. Har sprungit på toa som en galning idag dock (vilket också skulle kunna bero på att jag ?inväntar mensen?).

Ge mig lite pepp och utlåtanden! Ska jag testa idag ändå eller vänta till imorgon bitti? Någon som haft liknande med flytningarna?

Håll koll på tempen nästa månad. Har som du lite ljusröda flytningar men ingen mens än, däremot har min temp gått ner så vet att det är lönlöst att hoppas denna månad :/

Tempen går upp efter ägglossning och håller sig sedan uppe fram till strax innan mens... är man gravid så fortsätter den vara högre. Skiljer ca 0,5 grader.

Borde hoppa över till juli tråden, men roligt att se hur det går för er andra först :)
Svar på tråden BIM juni 2018