Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

BIM juni 2018

Laijina skrev 2018-06-07 17:29:17 följande:

Då var min äl över för denna gång. Om jag ens har haft nån. Testerna visade absolut ingenting och min man har känt av stressen och inte kunnat komma. Vilket har ökat frustrationen hos oss båda. Hoppas bara att den gången som vi hade sex räckte. Ska lämna prover nästa vecka för att verkligen se om jag har haft ägglossning eller inte. Känner bara hur luften har gått ur mig, jag vill bara att det ska funka

Skickar över styrkekramar till dig <3
  • Corneliass
    Laijina skrev 2018-06-07 17:36:25 följande:
    Tack <3

Om jag hade äl nu när har jag då bim?
    Hmm... Brukar det inte vara 14 dagar efter ÄL? 
  • Corneliass
    sycamore skrev 2018-06-08 06:36:43 följande:

Imorse plussade jag, efter ett års försök :) testade negativt med rfsu test i tisdags och igår morse men plussade med cb digital idag. Inga direkta symtom, ömma bröstvårtor, tar emot att äta och känns som mensen börjar vilken sekund som helst typ.

Plussade också precis just nu efter ett års försök. Grattis! <3 
  • Corneliass
    SL185 skrev 2018-06-08 07:27:12 följande:
    Förstår precis hur du känner :( det är helt okej att känna så, svårt att vara glad när man får negativa besked månad efter månad. MEN nån gång är det vår tur, det vet jag! O vi vet inte när, så vi måste fortsätta kämpa. Men det kommer hända, det är jag säker på. Släpp ut allting o försök att göra nåt kul på din dag :) sen tar vi nya tag! STORT grattis <3
    Man ska aldrig ge upp. Det tog 1 år för mig och min sambo att bli gravida. Kämpa på <3 
  • Corneliass
    Hepphopp skrev 2018-06-08 08:43:22 följande:
    Märker att kvaliteten på bilderna försämras mycket men man ser 2 streck i verkligheten.. väldigt svagt :(
    Ta ett nytt imorgon <3
  • Corneliass
    Nizza skrev 2018-06-08 08:48:59 följande:

Jag har testat negativt imorse och börjat blöda med, så det blev inget den här gången för oss. Är väldigt ledsen och uppgiven. Kan inte låta bli att hoppas att jag trots allt ska testa positivt imorgon. Helt orealistiskt såklart. Jag har längtat nästan ett år efter att börja försöka bli gravid så det känns som att jag har försökt/längtat intensivt länge, även fast det här bara var andra försöket.. Jag längtar så intensivt efter att få berätta för andra att jag är gravid.. Som tur är så jobbar jag inte idag, så slipper vara på jobbet och försöka vara som vanligt.

Mycket självömkan här, jag vet. Vet att det finns de som väntat längre. Men det här är mina känslor just nu. Beundrar er som hämtat ny kraft och nytt hopp varje månad, jag ska ta till mig av ert positiva tänkande.

Det är såklart att du ska få vara ledsen. Det spelar ingen roll hur länge du försökt, det är såklart att det blir en besvikelse när mensen dyker upp. Men tappa inte hoppet, aldrig. <3 
  • Corneliass
    bumblebeez skrev 2018-06-09 20:00:40 följande:

Kan inte ni som plussat redan berätta om det är första, andra, sjätte barnet och hur många försök det tagit denna gång? :) 

För mig tog det nästan exakt 1 år. Är gravid nu med första barnet (4+4).
  • Corneliass
    sussovich skrev 2018-06-10 17:52:54 följande:

Har Myst Dag 8, 10, 12 och 14 och hade troligen ägglossning dag 11-12... Hoppas på lite tur till plus på midsommarafton :). Va tror ni, ok chanser? :P

Det låter lovande, vi håller tummarna! :) 
  • Corneliass
    Felicia1022 skrev 2018-06-10 20:40:27 följande:

Ingen som ser?

Fick bara ett svar förut tror jag :)

Kan ana en liten svag skugga men är osäker!
  • Corneliass
    Verkliga skrev 2018-06-11 07:00:34 följande:

Nu är det väl ganska tydligt ändå?

BIM+2 om jag räknat rätt, hade ÄL senare än vanligt den här månaden (dag 17). Ska ta ett digitalt imorgon tänkte jag! Spännande!

Ja jag ser :) Vågar mig nästan på ett grattis! 
  • Corneliass
    babytjejen skrev 2018-06-11 08:48:40 följande:

Nu vet jag definitivt att mensen är på ingång...uppsvullen till max :( är bara att kämpa på men känns trist ändå. Skulle varit i mitten av min graviditet nu om inte missfallet varit. Kommer bli kämpigt i nov om man ej blivit gravid tills dess...

All kärlek till dig <3
  • Corneliass
    Sommar15 skrev 2018-06-12 06:58:40 följande:

Äntligen ägglossning idag! :D hoppas nu sååååå mkt på ett plus till midsommarhelgen...

Lycka till! :) 
  • Corneliass
    SL185 skrev 2018-06-12 07:26:40 följande:

Jag plussade idag!! Jag som inte skulle testa förrän efter bim..något sa till mig att testa så jag kunde inte stå emot längre. Vaknade imorse o tog ett test,,o där kom ett fint streck direkt. Bim är ju på fredag så det är lite tidigt. Men har haft kramper, illamående varje morgon nu i 4 sagar, ryggvärk igår.

Har ett missfall i bagaget så oron har börjat så klart. Men hoppas att det går hela vägen denna gång.

Hoppas att det smittar av sig på er nu <3

Grattis <3
  • Corneliass
    sussovich skrev 2018-06-12 11:41:45 följande:

Ändrade mitt datum :)

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, E88

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida, Nizza

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp, Verkliga, sommarkänslor, Smulis87

11/6 josssssaaaaan, kakan0, soffipropp1987

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - Månflicka, niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, SL180, lyckligast80

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika , nist, FrökenUtter

18/6 - Zandylina, Jowian

20/6 ettlitetsyskon, smultronbär, smultronrt , snöoväder, laijina

21/6 IBS,penelope81, FGK

22/6 Lunalove, Sussovich

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

27/6 Camilllla, Lilly2015

PLUS-lista

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

saknad dotter 25/3 - 28/3 09

7/6 anny1 (bim-3)

8/6 sycamore

8/6 Hepphopp (bim-1)

Jag är nog väldigt efter och trög haha, men vad betyder dessa listor? 
  • Corneliass
    sussovich skrev 2018-06-12 12:10:07 följande:
    Jag har BIM den 22/6 (mensen ska komma då). Kommer den inte den 22/6 så har jag BIM (Beräknad icke mens).

Och listerna står för vad alla har för BIM -/+ och i listan står även de som fått plus på ett gravtest osv. Lite kul o se hur det går för alla under månadens gång:).
    Tack för svar! Har aldrig riktigt förstått, så tack! 
Svar på tråden BIM juni 2018