• Safir94

BIM juni 2018

Hej jag hoppar in här! Skulle behöva lite tankar från er. Jag har bim på fredag och hade äl den 4/5. Har en kort fas mellan äl och mens ganska exakt 11 dagar. Kunde inte hålla mig och tog ett test imorse som va neg. Kan jag fortfarande vara gravid? När kan man plussa med kort fas? Första barnet så är så exalterad ????

• Safir94

@frökenUtter

Nu vet jag inte om jag svarar dig på rätt sätt då jag är väldigt ny här och vet inte hur man gör, haha. Men jag tackar dig så mycket för ditt svar! Blev faktiskt mycket klokare och ska börja räkna så istället! :) Nu ska jag bara försöka vänta till efter bim och testa igen!

• Safir94
    FrökenUtter skrev 2018-06-12 22:24:27 följande:

Jag har som du också relativt kort lutealfas, 12 dagar, fick tipset i förra tråden att då istället tänka ÄL+X istället för BIM-X. Hittade då en tabell från en studie med hur stor spridning det är på koncentrationen av hCG utifrån hur många dagar som gått från äl. Kortfattat kan man säga att efter 11 dagar skulle hälften av alla gravida kvinnor få sitt plus. Så i ditt fall är det inte ens säkert att du kan få veta på BIM! Väntar du till ÄL+13 får till och med nästan en av tio gravida negativt. Som tidigast ser det ut som att du kan plussa på dag 10 med vanligt test och på dag 9 med testa tidigt. Men då är det bara drygt 1/10 som skulle få positivt. Så det är ganska olika från person till person! Hoppas att jag inte rörde till det för mycket! Är också väldigt exalterad och läser väl kanske på liiite för mycket :D

Nu vet jag inte om jag svarar dig på rätt sätt då jag är väldigt ny här och vet inte hur man gör, haha. Men jag tackar dig så mycket för ditt svar! Blev faktiskt mycket klokare och ska börja räkna så istället! :) Nu ska jag bara försöka vänta till efter bim och testa igen!
  • Safir94
    FrökenUtter skrev 2018-06-13 10:35:10 följande:

Förstår dig! Jag har bara varit här sedan maj-tråden så jag känner mig också ganska ny. Håller tummarna för oss båda i helgen då, jag ska nog testa på lördag (ÄL+11 för mig). Har dock inte så goda chanser pga onormalt tidig ägglossning den här månaden... men spännande ändå!

Ska försöka hålla mig till lördag också! Håller tummarna för dig! Jag hade också ovanligt tidig äl den här månaden vilket sammanträffande för oss! Är det ditt första? :)
  • Safir94
    FrökenUtter skrev 2018-06-13 14:27:01 följande:

Nämen, vad konstigt! Ja det är förstaget också. Har alltid längtat lite efter barn så det är ofattbart att det äntligen kan vara dags. Men sannolikheten säger ju att det inte blir den här månaden eftersom vi missade de mest fertila dagarna så jag får nog längta lite till! Timeade ni in äl trots att den dök upp tidigt?

Det har jag också och det känns så konstigt att det är dags som du säger :) ja konstigt nog gjorde vi. Jag brukar känna av äl och hade väldigt ont i magen den dagen och tänkte att det är ju mer än en vecka förtidigt. Så bara för nyfikenheten tog över gjorde jag ett ältest och det kunde inte vara mer positivt haha. Vi hade fått till det dagen innan konstigt nog och såg till att ha det samma dag och dagen efter. Dock är det andra försöket den här månaden och tycker att jag känner lite mensvärk nu så tror inte det här fungerar ändå.. Men håller tummarna. Hoppas det fungerar för er ändå! :)
  • Safir94
    JoWiAn skrev 2018-06-14 19:17:02 följande:

På äl+10 idag... neg

Jag är också på äl 10 idag och mitt test va också neg. När har du bim?
  • Safir94
    JoWiAn skrev 2018-06-14 19:32:14 följande:

På måndag den 18/6... du då?

Inbillar mig att det är kört för jag plussade på bim-4 med sonen.

Men då är det jo stor chans att det kan bli positift besked! Du kanske inte hunnit få så mycket hormoner än. Håller tummarna för dig :) Jag har bim imorgon, har endast 11 dagar mellan äl och mens så tror tyvärr inte det blir något den här månaden heller.. Dock har jag varit riktigt illamående i 3 dagar och i förrgår natt kräktes jag till och med men har svårt att tror att det redan skulle kunna vara graviditet om det nu är så.
  • Safir94

Jag är på ÄL +10 idag och bmi imorgon. Har sedan i tisdags kväll mått illa och till och med kräkt på natten till onsdag. Mår mer illa på kvällen och idag mår jag riktigt illa. Någon som tror att det kan jag symtom på graviditet redan? Har läst att visa börjar må illa redan i v 3-4. Vad tror ni?

• Safir94
    Daphodil skrev 2018-06-14 22:24:27 följande:

Det är ju vanligare längre fram i graviditeten, men som du säger kommer det tidigare ibland. Sen är det också ett klassiskt skengravidsymtom, så det går inte att uttala sig. ;) Har du testat något?

Har aldrig förstått det där med att vara skengravid. Hur fungerar det? Är endast andra månaden vi försöker. Jag testade i morse med ett vanligt test men det va neg. Håller tummarna för att det är positift med ett tidigt test imorgon:)
  • Safir94
    Daphodil skrev 2018-06-14 22:34:52 följande:

Jag tänker mig att man känner efter, letar symtom, gör annorlunda förnimmelser till grav-tecken. Jag gör det själv extremt mycket, liksom "trött? Åh, kanske gravid! Urinvägsinfektion? Det kan också betyda gravid!" på ett sätt jag inte hade gjort om jag inte så gärna ville. Obs - menar inte att du är skengravid. Det kan lika gärna vara något där inne.

Lycka till imorgon!

Okej, ja det är ju inte så konstigt att man gör det när man verkligen vill! Tack så mycket! Håller tummarna för för dig också :)
  • Safir94
    JoWiAn skrev 2018-06-15 06:31:50 följande:

Precis samma här! Är det grått eller rosa?!? Så svagt så jag inte vet

Samma för mig också är på äl+11 idag och ska ha mens idag men ännu har den inte dykt upp. Håller tummarna för er!
  • Safir94
    Vinter16 skrev 2018-06-15 12:44:32 följande:

Andra försöket nu och bim är den 26/6.. känner ingen stress egentligen men mina bästa vänner har blivit gravida direkt, fick reda på igår att ännu en vän blivit gravid snabbt och jag känner en sån j*vla press. Vi skulle ju vara mammalediga ihop, kommer jag bli den som blir utanför och bitter.. om testet visar negativt denna månaden kommer jag bryta ihop lite. Har långa cyckler (35 dagar) så allt tar sån tid.

Jag förstår precis vad du menar! Jag är i din situation så kan relatera till hur du känner! Det är bara och försöka att hålla humöret uppe för det blir vår tid snart :)
  • Safir94
    FrökenUtter skrev 2018-06-15 13:30:01 följande:

Testade igen efter jobbet och kanske, kanske, kanske att jag ser någon slags rosa ton i det svaga strecket. Har inte druckit så mycket under dagen så jag tänkte att det var lika bra att testa en gång till. Frågan är bara hur mycket som är inbillning, vågar inte alls lita på mitt färgseende.

Den är ju helt klart positift! Grattis!! :D
  • Safir94
    FrökenUtter skrev 2018-06-15 13:39:42 följande:

Vågar man verkligen tro det? Blir helt tokig på detta!

Klart det är positift! Så roligt för dig :) Men ta ett digitalt också så får du det helt säkert!
  • Safir94

Jag börjar tappa hoppet.. hade bim igår och mensen har fortfarande inte kommit men testen är negativa. Hade en liten tempdip i morse men var är mensen då? :(

• Safir94
    FrökenUtter skrev 2018-06-16 14:21:40 följande:

Glöm inte att du fortfarande är tidigt ute med tester jämfört med de flesta! ÄL+12 om jag inte tänker fel? Ungefär en femtedel av alla gravida får fortfarande neg dag 12 på vanliga tester. Så håll ut lite till innan du ger upp :)

Tack så mycket för uppmuntringen! Aa det stämmer de är ÄL+12 idag. Håller tummarna för att det blir positift snart då :)
  • Safir94
    Daphodil skrev 2018-06-16 16:35:16 följande:

Nääää... Påt igen nästa månad!

Ja det får det bli!
  • Safir94
    FrökenUtter skrev 2018-06-16 17:24:35 följande:

Åhnej :( vad tråkigt! Hoppas att juli är din månad!

Det hoppas jag med! :)
Svar på tråden BIM juni 2018