FrökenUtter skrev 2018-06-12 22:24:27 följande:
Jag har som du också relativt kort lutealfas, 12 dagar, fick tipset i förra tråden att då istället tänka ÄL+X istället för BIM-X. Hittade då en tabell från en studie med hur stor spridning det är på koncentrationen av hCG utifrån hur många dagar som gått från äl. Kortfattat kan man säga att efter 11 dagar skulle hälften av alla gravida kvinnor få sitt plus. Så i ditt fall är det inte ens säkert att du kan få veta på BIM! Väntar du till ÄL+13 får till och med nästan en av tio gravida negativt. Som tidigast ser det ut som att du kan plussa på dag 10 med vanligt test och på dag 9 med testa tidigt. Men då är det bara drygt 1/10 som skulle få positivt. Så det är ganska olika från person till person! Hoppas att jag inte rörde till det för mycket! Är också väldigt exalterad och läser väl kanske på liiite för mycket :D
Nu vet jag inte om jag svarar dig på rätt sätt då jag är väldigt ny här och vet inte hur man gör, haha. Men jag tackar dig så mycket för ditt svar! Blev faktiskt mycket klokare och ska börja räkna så istället! :) Nu ska jag bara försöka vänta till efter bim och testa igen!