• FGK

BIM juni 2018

Hoppar in här. Har BIM den 21/6. Hade missfall den 23/5, men det var som vanlig mest och kroppen tog nästan ingen stryk alls denna gången som förra (1/4). Vi tänker försöka denna gången också, väntar på svar från läkare då de tagit prover på mig för att se så sköldkörteln funkar och hur mina blodväden är. Men undertonen så tänker jag att vi lika bra kan fortsätta försöka :)

• FGK

BIM lista juni

2/6 - Linsen8808

3/6 - Lilly2015, sycamore

4/6 - Issari, maria1992

5/6 - Jagvetdåinte, E88

6/6 - 1995lj, johannastroberg

7/6 - Sophie_A

8/6 - Nicciz, Lo, Elsaida, Nizza

9/6 - AllaGodaTingÄrTre, Hepphopp, Verkliga, sommarkänslor, Smulis87

11/6 josssssaaaaan, kakan0, soffipropp1987

12/6 - Anny1, Blåstjärna

13/6 - niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, Systeryster33, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, SL180, lyckligast80

16/6 - Ejjami

17/6 - Jagerika , nist

18/6 - Zandylina

20/6 ettlitetsyskon, FrökenUtter

21/6 IBS, Smultronbär, penelope81, FGK

22/6 Lunalove

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

27/6 Camilllla, Lilly2015

PLUS-lista

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

• FGK
    SL185 skrev 2018-06-05 13:25:00 följande:

Beklagar :( hoppas att allt ser bra ut o att ni får bättre lycka nästa gång!

Fick provsvaren idag och allt såg bra ut! :D Blodvärdet var till och med högre än vad jag haft innan. Så nu hoppas vi på att det kan ha varit stress som påverkat och att sommaren och semestern hjälper till nu :)
  • FGK

Tror senaste missfallet ställt till ägglossningen :/ Enligt alla appar och NC så skulle jag haft ägglossning igår. Men när jag tempat så stämmer inte det med hur tempen borde vara vid ägglossning och tagit test så är de negativt.. Köpte digitalt ägglossningstest för att se om det kanske var på G men nej, bara en tom ring på testet.. Så vi får väl se som det blir BIM i juni eller juli..

• FGK

Trodde ÄL skulle utebli, men idag fick jag en blinkande glad gubbe på testet!!! Såååå glad! Skulle ta ett test imorgon egentligen, men har gått hela dagen och känner att det är på G! Är nog mest glad över att jag faktiskt känner min kropp :D Så nu flyttas BIM fram, lägger till mig på listan.

13/6 - Månflicka, niiskuneiti, Bumblebeez, mindran

14/6 EmmalinneaS, zeon

15/6 - josefinkl, Linalin, babytjejen, snorpan91, lyckligast80

16/6 - Ejjami , Elih

17/6 - Jagerika , nist, FrökenUtter

18/6 - Zandylina, Jowian

20/6 ettlitetsyskon, smultronbär, smultronrt , snöoväder, laijina

21/6 IBS,penelope81

22/6 Lunalove, Sussovich

23/6 Thorax

25/6 Systeryser33

26/6 sommar15, Go o gla, Phineas, Iväntanpåtrean

27/6 Camilllla, Lilly2015 , Jojocool

28/6 FGK

+PLUS-lista +

27/5 bluegrass

28/5 Milian03

1/6 Em88 (bim-3)

2/6 lottch3n (bim-2)

Saknad dotter 25/3 - 28/3 09

7/6 anny1 (bim-3)

8/6 sycamore

8/6 Hepphopp (bim-1)

12/6 SL185 (bim-3)

26/6 smulan87

• FGK
    Jagerika skrev 2018-06-13 21:31:30 följande:

Men är det inte en FAST glad gubbe man ska ha för att det ska vara positivt? Blinkade är väl att det mer är på gång? Jag har alltid en ring eller fast gubbe när jag har tagit, så vet inte hur det funkar med blinkande gubbar

När den blinkar så är det hög fertilitet, och när den är fast så är det maximal fertilitet :) Så enligt NC (brukar få positivt ÄL test två dagar sen tredje har jag ÄL) har jag ÄL på fredag :)
  • FGK

Någon som kan hjälpa mig redan ut lite frågetecken? :) Igårmorse så blinkade gubben, och på kvällen så var den fast. Tempen idag, var samma som igår. Har jag ägglossning idag då tro? Och när har jag BIM?
  • FGK

Fick plus (glad fast gubbe) på CB test i fredags, stämde bra med flytningarna jag hade. Men min temp är fortfarande låg.. så tog ett nytt test idag, och det var fortfarande positivt!?!?

• FGK
    SL185 skrev 2018-06-18 15:29:13 följande:

Ägget kan ta upp till 36 timmar innan det släpper så det är nog ingen fara :) mys på!!

Det är över 48h sen jag tog testet :/ Tydligen så kan testen bli positiva utan att ett ägg släpper, så ÄL uteblir nog denna gången :(
  • FGK

Tempen steg lite idag, så nu hoppas jag att det fortsätter så jag faktiskt haft ägglossning denna månaden! Vad tror ni? Någon som tempat med NC där tempen stigit sen gått ner dagen efter igen?

• FGK
    lo skrev 2018-06-20 07:50:18 följande:

Jag använde äl stickor förra månaden och fick utslag för äl 29/5 så de är de som är så konstigt.

Man kan få utslag på ÄL test utan att man har ÄL :/ så är det för mig denna månaden.. har haft positivt ÄL test i flera dagar men min temp höjs inte så har inte haft ÄL. Har även haft som du, negativa test och ingen mens på två veckor. Hänt två ggr och båda gångerna var jag som mest stressad av olika saker i livet.
  • FGK

Är det vanligt med spök på RFSUs gravtester? Lägger upp bild, får se någon annan kan se ngt på de.

• FGK
    Lajw skrev 2018-06-24 07:52:01 följande:

Hej! Ny här men testar att hoppa in i den här tråden! Jag har inte fått tillbaka min mens efter tidigare graviditet, fick mf i maj. Tog både ägglossningstest och gravtest igår, men har lite svårt att förstå hur jag ska tyda. På den övre bilden ser man båda tester, vill inbilla mig att den visar positivt på hcg, hört att ägglossningstest kan visa positivt vid graviditet också. Tog et nytt hcg imorse och visst är det ett svagt streck där?! Hur skulle ni tolkat dessa tester?

Har du testat negativt efter ditt mf? Har du det så är det ett positivt gravtest. Själv fick jag positiva gravtest i över en månad efter mitt första mf.
  • FGK
    Lajw skrev 2018-06-24 09:59:33 följande:

Jag har testat negativt flera gånger sedan missfallet! ???? därför jag vågar hoppas liiiite iaf! :)

Ja men dåså! Då är det solklart positivt! stort grattis! :D
  • FGK
    Frallanz skrev 2018-06-26 16:41:34 följande:

Plus idag äntligen efter 2 missfall mars och maj. Bim på lördag, lovade mig själv att inte testa förrän bim men kunde inte hålla mig idag så vid lunch tog jag detta. Trots att våra två tidigare försök slutat i MF så känner jag mig ändå lugn denna gången och tror o hoppas att tredjegången gillt stämmer! :)

Grattis! Vad skönt att du är lugn, hoppas jag också kommer vara det nästa gång jag plussar :) Har också haft 2 missfall, mars/april och i maj. Ska ta ett test på torsdag om jag inte fått mens då. Är rätt nervös inför det men har ändå inga höga förhoppningar..
  • FGK

Hade tappat hoppet helt då jag, precis innan jag skulle köra hem från jobbet såg en rosa/röd flytning.. Grät några ggr påvägen hem, men väl hemma så var där inget mer. Så tog ett test.

Har dock inga förhoppningar då de två andra gångerna slutat i mf. Så nu tänker jag bara ta det lugnt, sluta tempa och inte tänka så mycket. Smörjer med progesterAll (första gången jag testar) och hoppas att det hjälper. Någon som har erfarenhet av de?

Svar på tråden BIM juni 2018