• Miktor

BIM juni 2018

Hej, jag är ny i den här gruppen och vi har precis börjat att försöka skaffa barn. Jag har haft stenkoll på mina cykler ett bra tag nu då jag började med NC för 3 år sedan. Och enligt appen haft ÄL varje månad. Enligt appen så var jag på ÄL+9 (igår) när jsg tog det här testet. Vad tror ni, kan det vara positivt? Vet att det är väldigt tidigt men kunde inte hålla mig då jag har trott att jag har inbillat mig alla symptom. Har känt en dragande känsla i magen några dagar nu och har ömma bröst.

• Miktor

Jag plussade idag på Bim-1! Vågar nog tro på det nu när det är så nära inpå ???? Är vårt första försök så känns lite som ?vad är haken?. Men ska vara positiv och glad och tro på det bästa! Har bf enligt NC 6/3 och enligt preglife 2/3. Någon mer som har det?

• Miktor
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-06-26 05:36:05 följande:

Grattis

Har du testat innan bim-1?

Ja två gånger, en på ÄL+9 och då såg man ett svagt streck och sen på ÄL+12 och då med ett annat test som var lite starkare.
  • Miktor

Hur går det för alla som har plussat hittills? Håller det i sig än? Själv plussade jag igår och är så himla nervös att det inte ska gå vägen. När kan man börja släppa lite på den känslan och kunna njuta lite också? Hur många vill/har gjort/kommer göra KUB-test och i vilken vecka?

• Miktor
    lyckligast80 skrev 2018-06-26 15:42:22 följande:

Grattis! : )

Efter v.12 är den största missfallsrisken förbi sägs det.

Men försök njuta redan nu! Klart det kommer gå vägen: )

Själv jobbar vi vidare, och blir vi gravids kommer vi göra KUB test och allt som går att testa. Är 38 så det känns givet.

Lycka till!

Tack för peppen! :) ska försöka njuta lite av det, känns så läskigt bara att knyta an till något som man inte vet kommer stanna kvar! Men ska tänka positiv ;)

Åh lycka till! Det kommer gå super för er :)
  • Miktor
    bumblebeez skrev 2018-06-26 15:41:06 följande:

Det funkar, försöker tänka positivt!

Jag tror att jag släpper det först efter vecka 12-13, vågar inget annat. :) Ska inte göra KUB-test men kommer nog fråga efter UL för att se att bebisen är där (har inte mycket symtom denna graviditet). 

Grattis till dig också! :) Varför väljer du att inte göra KUB? Nyfiken på att höra för och emot :) kan man göra ett UL lika tidigt som ett KUB? Eller har jag missförstått det hela? :)
Svar på tråden BIM juni 2018