• Frallanz

BIM juni 2018

Hej hej!

Inne på andra försöket med andra barnet, då första försöket slutade i tidigt missfall i mars, mens tillbaka 5e maj så väntat en evighet på att försöka nu igen känns det som, men efter körning med äl tester så sitter jag nu och inväntar BIM som är kring 3e juni. Har kraftig molvärk idag och det hade jag med första försöket som nu slutade i mf då, och med sonen så kan inte låta bli att hoppas enormt just nu.

• Frallanz

Och där kom mensen, Ingen bebis så nu gör vi ett nytt försök o stannar kvar i denna tråden då bim är 30/6 :)

Detta blir vårat 3e försök då första försöket slutade i missfall.

Sonen fyller 3 nu i juni, vill så gärna ha syskon nu!

• Frallanz
    Sommar15 skrev 2018-06-01 08:04:04 följande:

Försöker också med syskon till 3-åring! Bim 26/6. Håller tummarna för juni! :)

Men vad kul! Hur länge har ni försökt?

Då kan vi följas åt och hoppas juni är vår månad :)

Peppande med någon som också väntar på bim kring samma tid!
  • Frallanz

Hej hej!

Hoppar in här igen då det svaga pluset blev svagare för att till slut vara blankt så min "mens" som kom 3 dagar tidigt var förmodligen väldigt tidigt mf så nu kör vi på med försök nr 3 efter dem andra två försöken slutade i mf. Glädjer mig åt att jag iaf kan bli gravid lätt men ett andra mf och på loppet inom 3 mån känns rent ut sagt förjävligt.

Men vi kör, även om lusten och glädjen just nu är på botten.

Bim 30/6

• Frallanz
    SL185 skrev 2018-06-09 11:26:28 följande:

Nej va tråkigt, beklagar:( hoppas på bättre lycka nästa gång. Men då borde du ha äl snart iaf?

Förstår dig angående det där med lusten o glädjen..men vi kan inte göra mer än vårt bästa. Ett tips är att börja ta gravidvitaminer om du inte gör det redan, så att kroppen får allt som behövs :)

Ja, om kroppen tar detta som min vanliga mens så har jag äl nångång under nästa helg :) så vi myser på varannan dag minst så får vi se när det sker nästa gång. Den här eviga väntan :p

Jag äter gravidvitaminer, minns inte vad burken heter men den innehåller det mesta som behövs iaf :)

När har du bim?
  • Frallanz

Plus idag äntligen efter 2 missfall mars och maj. Bim på lördag, lovade mig själv att inte testa förrän bim men kunde inte hålla mig idag så vid lunch tog jag detta. Trots att våra två tidigare försök slutat i MF så känner jag mig ändå lugn denna gången och tror o hoppas att tredjegången gillt stämmer! :)

• Frallanz
    Iväntanpåtrean skrev 2018-06-26 16:51:40 följande:

Grattis! Skönt att du känner ett lugn trots allt, nu måste det väl ändå vara er tur!

Ja det tycker jag också! :) får hålla tummarna på att pyret vill stanna o att vår 3 åring blir storebror i mars då :) grattis till er med!
  • Frallanz
    FGK skrev 2018-06-26 21:51:55 följande:

Grattis! Vad skönt att du är lugn, hoppas jag också kommer vara det nästa gång jag plussar :) Har också haft 2 missfall, mars/april och i maj. Ska ta ett test på torsdag om jag inte fått mens då. Är rätt nervös inför det men har ändå inga höga förhoppningar..

Tack snälla! Ja, jag borde ju vara orolig med två mf i ryggsäcken, men på nåt sätt känns det bara som att det sitter nu eller hur jag ska förklara. Märklig känsla men alltis gått efter min magkänsla så gör det nu med :) jag skulle ju hålla mig med men när testerna dök ner i brevinkastet idag så kunde jag inte hålla mig. Håller mina tummar för dig!
    91sarah skrev 2018-06-26 22:18:49 följande:

Hade du några känningar eller tecken på grav?

Ja, molvärk som hållt i sig i lite mer än en vecka kanske? Yr, kissar mycket, ömma bröstvårtor men inte så jättefarligt ömma, och ont i ligamentet när jag tex reser mig för snabbt, vänder mig hastigt i sängen, samt illamående om jag inte ätit på ett tag, allrahelst om frukosten blir sen. Enda jag hade med sonen var den där dryga tröttheten.
  • Frallanz
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 10:07:31 följande:

Tjejer, vill ni hjälpa mig tänka?

Jag har bim 5/3 cirka! Vecka 5 nu 4+2

Jag har två missfall bakom mig (april och maj i år)

Och jag förstod dem tidigt då jag tog cb digitala test som aldrig ökade till gravid 1-2 veckor utan stod 1-2 veckor hela tiden! Fick missfall vecka 6 båda gångerna (motsvarande som på tisdag nu veckan som kommer)

Är såklart lite nervös, men mår illa den här gången till skillnad från de andra gångerna vilket känns ?bra? om nu fattar :)

Hade ni tagit cb digital den här gången med för att förhoppningsvis lugna mig och se att hcg ökar, eller låtit bli? Om jag ska ta, när hade ni då gjort det! Jag har två som ligger på posten som jag ska hämta i EM! Borde det inte ha slått om på fredag iaf om allt är som det ska?

Vet inte hur jag ska göra.. vill göra allt för att lugna mig, men tänk om testet visar 1-2 och sen är graviditeten ändå som den ska ... då mår jag ju bara dåligt!

Hur hade ni gjort?

Jag tycker helt ärligt du ska skrota dem där digitala med veckoindikator, jag vet 3 av mina kompis som fått felvisade veckor vid sina graviditeter, vara en av dem fick bara "1-2 veckor" vid 4 tillfällen, hon testade sig i vecka 4, 9 och 13.

Samt att min bm jag hade med sonen sa att dem där veckoindikatorerna inte är att lita på, jag själv har aldrig använt mig av dem, stickor är "bättre" på den fronten. Jag har själv precis plussat igår, vecka 4 (3+4) och fick jöttestarkt plus nu jämfört med mina två missfall mars och maj i år. Men eftersom det blev så starkt redan nu och dök upp direkt så är jag tryggare med resultatet på stickan, än tidigare vid missfalleb som varit supersvaga. Jag blev erbjuden att mäta min hcg hos bm vid nästa graviditet sa hon vid sista missfallet så du kanske ska göra det istället? :) Grattis till plusset!
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-06-30 11:37:54 följande:

Vem ska man ringa på en lördag?

Har gråtit hela morgonen, önskar ingen detta :( Det har kommit lite brunt idag. Jag har inbokat vul på fredag men kan inte vänta till dess.man känner sig så hjälplös.

Förstår din oro, är i vecka 5 nu, tredje försöket med andra barnet då dem andra två försöken slutade i mf mars och maj, så fick själv två mf på raken. Jag vet att det är jättejobbigt med den där ovissheten du känner just nu, men allt man egentligen kan göra är att vänta och se :/ jag håller tummarna, du är inte ensam <3

Om du är sådär helt otröstligt orolig så prova ringa akuten eller någon akutgyn eller nåt i din stad?
Svar på tråden BIM juni 2018