Inlägg från: FrökenUtter |Visa alla inlägg
  • FrökenUtter

BIM juni 2018

Safir94 skrev 2018-06-13 12:38:16 följande:

Ska försöka hålla mig till lördag också! Håller tummarna för dig! Jag hade också ovanligt tidig äl den här månaden vilket sammanträffande för oss! Är det ditt första? :)

Nämen, vad konstigt! Ja det är förstaget också. Har alltid längtat lite efter barn så det är ofattbart att det äntligen kan vara dags. Men sannolikheten säger ju att det inte blir den här månaden eftersom vi missade de mest fertila dagarna så jag får nog längta lite till! Timeade ni in äl trots att den dök upp tidigt?
  • FrökenUtter
    Safir94 skrev 2018-06-13 14:47:26 följande:

Det har jag också och det känns så konstigt att det är dags som du säger :) ja konstigt nog gjorde vi. Jag brukar känna av äl och hade väldigt ont i magen den dagen och tänkte att det är ju mer än en vecka förtidigt. Så bara för nyfikenheten tog över gjorde jag ett ältest och det kunde inte vara mer positivt haha. Vi hade fått till det dagen innan konstigt nog och såg till att ha det samma dag och dagen efter. Dock är det andra försöket den här månaden och tycker att jag känner lite mensvärk nu så tror inte det här fungerar ändå.. Men håller tummarna. Hoppas det fungerar för er ändå! :)

Tur att du lyssnade på kroppen! Nu är du väl bara äl+9 idag så ägget skulle väl potentiellt fästa idag, då tror jag inte att man riktigt kan vänta sig symptom redan? Eller så är molandet ett symptom :)

Vi myste tre dagar innan och sen dagen efter äl så vi missade de tre bästa dagarna, men det kunde ju faktiskt varit ännu sämre!
  • FrökenUtter
    Thorax skrev 2018-06-14 11:38:14 följande:

Kanske vågar hoppas lite ändå.

Vart sjukt illamående hela dagen, mensvärk i 2 dagar, finnar och yrsel. ÄL + 10

Dock inga test hemma så kan ju inte se. Hoppas de kommer imorgon

Oj, spännande! Låter inte helt fel ???? själv är jag ÄL+9 utan en enda känning (som inte har en annan naturlig förklaring).
  • FrökenUtter
    babytjejen skrev 2018-06-14 11:39:54 följande:

Lite rosa på pappret idag med men inget mens än, bim idag. Dock ett dyk på tempen så vet att mensen kommer, den är lite seg bara. När man vet att den ska komma så vill man bara att den sätter igång så man kan börja se framåt igen...

Hur har det gått för dig under eftermiddagen?
  • FrökenUtter
    babytjejen skrev 2018-06-14 17:50:37 följande:
    Ingen mens än så länge. Men ibland kommer den exakt två veckor från äl, ibland dagen 15...så vet inte exakt om bim är idag el imorgon. Vågar inte hoppas något...
    Nej, det förstår jag. Så segt att gå och vänta på att mensen ska starta under så lång tid :(
  • FrökenUtter
    Jagerika skrev 2018-06-14 20:56:07 följande:

Nån som ser nått? Tyckte mig ana annu ett streck men syntes bättre när jag tog svartvitt foto. Detta är på eftermiddagen och ska ta ett nytt i morgonbitti :)

Tycker mig ana ett streck!?
  • FrökenUtter
    Jagerika skrev 2018-06-14 21:09:03 följande:

Enligt FLO appen var ÄL 1/6 men jag fick kramper 7/6 alltså en vecka senare så jag vet inte när jag har Bim egentligen!

Men känns orimligt att du skulle haft ÄL 7/6 om det där ändå är ett plus? För då har det ju bara gått 7 dagar.
  • FrökenUtter

Dum som jag är så testade jag imorse trots att det bara är ÄL+10 (BIM-2). Fick vad jag tror är ett spökstreck. Det är i vilket fall såpass svagt att det inte går att avgöra om det är grått eller ljusrosa. Nu är det verkligen att pendla mellan hopp och förtvivlan till imorgon! Tur att det ändå är fredag :)

• FrökenUtter
    Ettlitetsyskon skrev 2018-06-15 08:19:16 följande:

Hade flyttat över mig till Juli tråden men jag är tillbaka med positiva besked.

Efter fem dagar med stark positivt på ägglossningstestet så tog jag ett graviditetstest. Det visade POSITIVT 2-3 veckor. Jag hade mens för 1 1/2 vecka sedan men bm trodde att det kunde ha varit en blödning när ägget fick fäste. Jag är dock inte helt övertygad än. Missfall trodde jag men bm så att graviditetstestet inte skulle ha visat något nu i sånna fall. Inskrivning och nytt test nästa vecka för att utesluta att det var missfall.

Oj!! Extra välkommen tillbaka då! :D
  • FrökenUtter

Testade igen efter jobbet och kanske, kanske, kanske att jag ser någon slags rosa ton i det svaga strecket. Har inte druckit så mycket under dagen så jag tänkte att det var lika bra att testa en gång till. Frågan är bara hur mycket som är inbillning, vågar inte alls lita på mitt färgseende.
Svar på tråden BIM juni 2018