BIM juni 2018
Kan inte helt fatta att där faktiskt är ett svagt streck... Jag tror jag är på äl+ 10 nu. Har testat sedan två dagar tillbaka och känt mig galen som uppfattat skuggor, men nu blir det bara mer och mer tydligt. Ser ni vad jag ser? :o
Kan inte helt fatta att där faktiskt är ett svagt streck... Jag tror jag är på äl+ 10 nu. Har testat sedan två dagar tillbaka och känt mig galen som uppfattat skuggor, men nu blir det bara mer och mer tydligt. Ser ni vad jag ser? :o
Nu är jag på min åttonde dag av tio av min behandling. Har noll koll på äl å mens nu. Juni får vi ta som en test månad å se vart mens cyklen hamnar på. Håll tummarna för mig att detta ordnar sig nu för oss. Behöver er hjälp med några saker.
Hur ska jag kolla äl nu efter behandlingen. Ska jag ta tester varje dag? När brukar man ha äl? Om min cykel hamnar på 30 dagar, vart brukar äl hamna på då?
Ni som tempar, hur funkar det?
När ni har äl, hur mycket har ni sex då? Varje dag? Varannan? Eller flera gånger om dagen? Vi har nog testat allt.
Min man gjorde ju ett sperma prov nyligen å vi fick inte så mycket rådgivning ifrån kleniken tyvärr. Men om vi förstått det rätt så är 5% av hans spermier dåliga eller försämrade. Alltså fungerar 95%. Det är väll bra? Eller finns här någon som vet?
Jag är så sugen på bebis nu. Vi har velat det här så länge nu så jag har känt mig lite deppig å nere ikväll för att det inte funkar för oss. Vi har till och med berättat för mina föräldrar att vi försöker vi ville överraska dom om jag blev gravid att dom skulle få ett tredje barnbarn eftersom dom inte alls trodde att dom skulle få fler. Men nu har det snart gått två år sen vi bestämde oss så vi behöver deras stöd i allt det här nu.
Vad är det för behandling ni har gjort? Jag har precis ätit första omgången med letrozol och ska till läkaren imorgon för att se vid ett ultraljud om jag får en ägglossning inom en snar framtid. Så jag förstår din frustration då vi heller inte bara kan bli gravida spontant.
Nu är jag på min åttonde dag av tio av min behandling. Har noll koll på äl å mens nu. Juni får vi ta som en test månad å se vart mens cyklen hamnar på. Håll tummarna för mig att detta ordnar sig nu för oss. Behöver er hjälp med några saker.
Hur ska jag kolla äl nu efter behandlingen. Ska jag ta tester varje dag? När brukar man ha äl? Om min cykel hamnar på 30 dagar, vart brukar äl hamna på då?
Ni som tempar, hur funkar det?
När ni har äl, hur mycket har ni sex då? Varje dag? Varannan? Eller flera gånger om dagen? Vi har nog testat allt.
Min man gjorde ju ett sperma prov nyligen å vi fick inte så mycket rådgivning ifrån kleniken tyvärr. Men om vi förstått det rätt så är 5% av hans spermier dåliga eller försämrade. Alltså fungerar 95%. Det är väll bra? Eller finns här någon som vet?
Jag är så sugen på bebis nu. Vi har velat det här så länge nu så jag har känt mig lite deppig å nere ikväll för att det inte funkar för oss. Vi har till och med berättat för mina föräldrar att vi försöker vi ville överraska dom om jag blev gravid att dom skulle få ett tredje barnbarn eftersom dom inte alls trodde att dom skulle få fler. Men nu har det snart gått två år sen vi bestämde oss så vi behöver deras stöd i allt det här nu.
Denna gången har vi försökt i ca 17 mån. Innan vi fickdottern hade vi försökt i 7 år. Jag har pcos så vi delvis visste att det skulle bli svårt att få barn, men kanske inte så svårt. Det är därför som jag har varit i kontakt med gyn direkt utan att först gå hos vc. Min menscyklar har dom senaste åren varierat mellan 29-71 dagar.
Det är ju skönt att du ändå har hittat en kompetent läkare på vc, det är inte lätt. Den hjälpen som finns att få är mycket. Jag har ju som sagt fått letrozol och det kan man få i olika styrkor och i olika omgångar. Sedan kan de även spola äggledarna, de kollar olika hormoner via blodprov för att se så att de är normala.
Vilken klinik har ni varit i kontakt med? Men jag tycker att engangemang ärt beror helt på vilken ssk eller läkare man får. Jag har varit i kontakt med gyn på Hbg sjukhus och den ena ssk var helt underbar medans den andra var dryg och inte särskilt hjälpsam.
Tog ett CB early imorse BIM-3. Nada! Får nog mens när som. Grattis till er alla som plussat, och till er som inte gjort det så ses vi i juli-tråden. <3
Hej alla! Jag plussade precis!! Kan inte tro att det är sant än!! Igår tog jag ett digitalt och fick Inte gravid men idag med morgonurin på bim-1 gravid 1-2 veckor !! De symtomen jag har haft är otroligt känsligare i humöret vita tjocka flytningar ibland som jag inte har annars och illamående! Jag trodde verkligen inte jag var gravid för har tagit många negativa test innan detta.. med detta vill jag bara säga att ni som tror detsamma tänk på det kan vara för tidigt att testa bara .. lycka till <3
Någon som ser något? Bim+4
Hej! Jag skulle säga antingen nidblödning eller början på mens. Det är svårt att veta tyvärr. Vänta och se!
Tog ett digitalt test nu som visade ett fint plus!! Hade inga symtom alls förutom väldigt hungrig och mer kissenödig än vanligt!
Detta är de Vanliga RFSU, hade Inga testa tidigt hemma.. hade ju inga förhoppningar att det skulle va något med tanke på att jag bara är på bim -3 och detta testet är ju ett vanligt. Ingen aning om de kan visa innan bim .. någon annan som kanske vet?
Grattis till alla som plussat :)
Ni har jag tagit min sista tablett för den här behandlingen. Min mens borde komma inom tre dagar! Sen återstår det att se om min cykel går ner till 28-30 dagar.
Ni som testar er med äl. Vart beställer ni ifrån? Det här får bli vår test månad å nu måste vi börja föra en mer exakt dagbok för äl å mens som vi kan visa upp kliniken.
Jag gillar dom digitala äl testerna men det blir ju svindyrt om jag ska ta det varje dag. Så vi tänkte mer på det billigaste alternativet men där jag ändå kan se om jag har äl?
Jag har kört med ägglossningstester från testlagret den här månaden - funkade bra för mig. Köpte de billigaste stickorna. 21 pack för 169 kr. Använde kanske 7-8 stickor nu första månaden.
Testade nu på morgonen och det va negativt.. bim-2..
vill bara lägga mig i sängen resten av dagen.. :(
6:e försöket blir det härnäst.. hoppar över till julitråden :)
Testade imorse igen på ÄL+12 och nu var strecket betydligt starkare! Är sååå lycklig!!! Men är ändå lite orolig för att jag bara ska få tidigt missfall men försöker hålla positiva tankar.
Jag har testat negativt imorse och börjat blöda med, så det blev inget den här gången för oss. Är väldigt ledsen och uppgiven. Kan inte låta bli att hoppas att jag trots allt ska testa positivt imorgon. Helt orealistiskt såklart. Jag har längtat nästan ett år efter att börja försöka bli gravid så det känns som att jag har försökt/längtat intensivt länge, även fast det här bara var andra försöket.. Jag längtar så intensivt efter att få berätta för andra att jag är gravid.. Som tur är så jobbar jag inte idag, så slipper vara på jobbet och försöka vara som vanligt.
Mycket självömkan här, jag vet. Vet att det finns de som väntat längre. Men det här är mina känslor just nu. Beundrar er som hämtat ny kraft och nytt hopp varje månad, jag ska ta till mig av ert positiva tänkande.
Hur går det för er alla som fortfarande försöker? Idag har jag fått lite rosa på pappret. Så min mens är nog på G. Dock blir cyklen ändå på 34 dagar om den kommer imorgon. Vi som hoppades på att cyklen kanske kunde bli 28 dagar igen. Vi får se vad den hamnar på nästa månad