Inlägg från: babytjejen |Visa alla inlägg
  • babytjejen

BIM juni 2018

En vecka kvar till bim...idag så strålade det typ i högra bröstet,aldrig känt något sådant innan. Har dock inte några förhoppningar på plus. Dom två ggr jag blivit gravid så har jag inte känt något så tror inte det lyckats denna gången heller.

Gud,kommer inte ihåg tiden när man inte försökt bli gravid...har ju varit fokus på detta så länge. Fattar inte hur jag orkat i över tre år nu...

• babytjejen

Tog ett testa tidigt idag som var så negativt det kan bli så väntar på mensen som kommer framåt torsdag... :(

• babytjejen

Nu vet jag definitivt att mensen är på ingång...uppsvullen till max :( är bara att kämpa på men känns trist ändå. Skulle varit i mitten av min graviditet nu om inte missfallet varit. Kommer bli kämpigt i nov om man ej blivit gravid tills dess...

• babytjejen

Tog ett clearblue plus nu på eftermiddagen..bara hållt mig i en timme ca men ville mest göra mig av med testerna så man slipper se dom o kanske aldrig få använda dom på riktigt..

Visst är det så att man alltid kan ana var det lodrätta strecket ska vara? Tyckte mig ana något men kan absolut vara för att jag sååå gärna vill bli gravid...

• babytjejen
    Daphodil skrev 2018-06-12 17:38:16 följande:

För det första: hur länge man har hållt sig spelar ingen roll. Urin som väl hamnat i blåsan stannar där, det sker ingen filtration därifrån. Däremot är mängden vätskeintag av betydelse.

Om det alltid blir streck eller ej med cb vet jag inte, men om du ändå vill använda upp den kan du ju prova doppa i annan vätska och se?

Har ett test till...tar nog ett imorgonbitti, var det ett riktigt streck (vilket jag inte tror) så borde det ju synas bättre på morgonurin...

Men har för mig att jag läst någonstans att man alltid kan se var strecket ska vara så tror det är det jag ser...
  • babytjejen
    SL185 skrev 2018-06-12 18:07:05 följande:

Tog du den där man bara ser ett lodrätt streck om det är positivt o inget om det är negativt? Lägg upp en bild!! Hoppas hopppppas att du är gravid :) vore så kul!

Nej,tog ett som ska bli ett plus...men är 99.9% säker på att det bara är jag som inbillar mig o att det jag anar bara är var strecket skulle varit om jag varit gravid...
  • babytjejen
    Daphodil skrev 2018-06-12 18:38:21 följande:

Jag håller tummarna för dig! När är BIM?

Bim är på torsdag...
  • babytjejen

Var bara inbillning igår, idag kom det rosa på pappret så det kickar igång senare idag el imorgon:( hade ju intalat mig det men blev såååå besviken o ledsen ändå....

• babytjejen

Tog ett test igen idag även fast jag fått rosa på papper o anar ett streck idag med så nu vet jag att det alltid syns något litet där strecket ska vara...bra att veta om man använder det testet igen..har bara ett digitalt test kvar nu men det kommer bara användas när mensen är sen.

Kan inte skaka av mig känslan att jag är för gammal...

• babytjejen
    SL185 skrev 2018-06-13 19:02:22 följande:

Har din mens börjat än? Vad är det för testat exakt? Jag testade med clearblue early detaction o den hade inget streck innan. Men strecket kom bokstavligen samma sekund efter att jag testat (även fast man ska vänta i 3 minuter innan man läser av).

Inte börjat rejält men fått rosa på pappret vid flera tillfällen...använde vanliga clearblue som ska bli ett plus..har testat med clearblues tidiga förra cykeln..då fick jag ett grått streck o sedan mens dagen efter...
  • babytjejen
    SL185 skrev 2018-06-13 19:25:42 följande:

Hmm..Brukar du ha spottings flera dagar innan mens? Hoppas att den inte kommer o du får fina besked inom några dagar :)

Ett fåtal gånger har det kommit lite rosa dagen innan mens el morgonen o sedan mens på kvällen. Jämför jag dom två testen nu så tycker jag det syns lite mer på det jag tog idag men det kanske beror på att gårdagens har torkat ordentligt. Strular till det i hjärnan gör det...inget mer rosa sedan innan lunch...

Men räknar kallt med mens imorgon..men vet att jag kommer bli rejält ledsen när det kommer. Tycker jag haft mkt senaste tiden som tytt på ev graviditet. Men vet oxå att dom 2 ggr jag varit gravid har jag inte känt något. Så att jag känt något har alltid varit tecken på mens för mig...
  • babytjejen

Lite rosa på pappret idag med men inget mens än, bim idag. Dock ett dyk på tempen så vet att mensen kommer, den är lite seg bara. När man vet att den ska komma så vill man bara att den sätter igång så man kan börja se framåt igen...

• babytjejen
    FrökenUtter skrev 2018-06-14 17:42:38 följande:

Hur har det gått för dig under eftermiddagen?

Ingen mens än så länge. Men ibland kommer den exakt två veckor från äl, ibland dagen 15...så vet inte exakt om bim är idag el imorgon. Vågar inte hoppas något...
  • babytjejen
    SL185 skrev 2018-06-14 19:25:26 följande:

Kom den idag??

Inget än så länge men är osäker om bim är idag el imorgon så vågar inte hoppas något. Temp dök idag o det brukar alltid betyda mens så bim är säkert imorgon...
  • babytjejen

Ägg... önskar jag visste om bim var idag el imorgon...om det finns en mikroskopisk chans trots tempdipp el om bim är imorgon o jag bara hoppats i onödan. Tycker ju att jag anar ett starkare streck på andra clearblue-testet jag gjorde så även om jag inte vill så hoppas man ju lite.

Vill inte hoppas o sedan bli krossad av att bim är imorgon o mensen kommer...

Om mensen kommer imorgon så hoppas jag den kommer tidigt, så jag slipper gå o vänta o bygga upp hopp som grusas sedan...

• babytjejen
    Daphodil skrev 2018-06-14 22:05:54 följande:

Finns bild på ditt test? Heja!

Nej, är sååå svagt att det skulle aldrig fastna på bild...men känt av lite mensvärk nu på kvällen så med det o tempdippen i morse så är jag mer o mer övertygad om att bim är imorgon o strecket jag anat bara är ett spökstreck...
  • babytjejen
    Daphodil skrev 2018-06-14 22:28:45 följande:

Brukar du ha mensvärk innan mens? Alla har ju inte det. Och (med risk för tjat) mensvärk kvällstid hade jag innan jag plussade med min dotter. Kan vara något, ge inte upp! :)

Tempen fortsatte sjunka idag så nu är jag 100% procent säker att mensen kommer under dagen. Känner det i hela kroppen på ett annat sätt än igår..nåja, bara att köra på nästa gång även om det känns jobbigt. Speciellt som man verkligen börjat hoppats denna gången för att sen inse att man tagit fel på bim...
  • babytjejen

O där kom mensen...trist början på helgen. Men det bevisar ju att kroppen verkligen ändrar beteende efter ett missfall. Har varit så mkt som varit annorlunda sedan innan, därför man började hoppas...

:( :( blir jobbigt att jobba resten av dagen...

Svar på tråden BIM juni 2018