• Lilly2015

BIM juni 2018

[quote=78823769][quote-nick]FGK skrev 2018-06-23 21:12:52 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag ser :)

• Lilly2015

Vad kul att så många plussat. Jag gjorde också det precis på tredje försöket. Är nog lite i chock. Äl+13 eller 11 idag. BF 5 mars enligt NC. Håller tummarna så hårt för att allt ska gå bra nu!

• Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-06-24 17:23:12 följande:

Stort grattis! Fått bf 7/3 :)

Grattis till dig :) jag har nog bf 5 eller 7 mars beroende på om jag ska lita på att NC satte ut rätt äl eller om jag ska gå på min känsla. Så pirrigt och konstigt det känns nu!
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-06-24 18:46:30 följande:

Känns super pirrigt och spännande. Har du några symptom?

Det här är första cykeln som jag inte känner mig gravid! Har alltid svullna och onda bröst, de har inte ens gjort lite ont den här cykeln. Men nu känner jag att det börjar mola lite i magen och jag känner mig lite sjuk eller bakis. Annars inget än :) har du?
  • Lilly2015
    Kakan0 skrev 2018-06-24 22:01:09 följande:

Har haft molvärk sen ÄL+5, precis varit utomlands så halva resan att det kanske varit något så första man gjorde idag var att testa. Annars inget annat symptom, i min förra graviditet fick jag svullna bröst i v 6 men fick sedan missfall nån dag efter :(

Nu håller vi tummarna för att det här går vägen för oss båda :)
  • Lilly2015
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-06-26 07:20:14 följande:

Testade neg imorse igen på bim-3 äl+11...

Ni som plussat , har ni fått neg som idag för mig o sen fått positivt ännu närmre bim? Jag har bim 29/6 på fredag!

Jag har haft molnande värk i nedre delen av magen den senaste veckan, men inga spända bröst som jag alltid brukar mellan ägglossning o mens..

Jag testade första gången på äl+11 eller 13. Fick då positivt. Mitt enda tecken på att jag kanske var gravid var att jag inte hade ömma och stora bröst. Det brukar jag ha alla cykler :)
  • Lilly2015
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 10:07:31 följande:

Tjejer, vill ni hjälpa mig tänka?

Jag har bim 5/3 cirka! Vecka 5 nu 4+2

Jag har två missfall bakom mig (april och maj i år)

Och jag förstod dem tidigt då jag tog cb digitala test som aldrig ökade till gravid 1-2 veckor utan stod 1-2 veckor hela tiden! Fick missfall vecka 6 båda gångerna (motsvarande som på tisdag nu veckan som kommer)

Är såklart lite nervös, men mår illa den här gången till skillnad från de andra gångerna vilket känns ?bra? om nu fattar :)

Hade ni tagit cb digital den här gången med för att förhoppningsvis lugna mig och se att hcg ökar, eller låtit bli? Om jag ska ta, när hade ni då gjort det! Jag har två som ligger på posten som jag ska hämta i EM! Borde det inte ha slått om på fredag iaf om allt är som det ska?

Vet inte hur jag ska göra.. vill göra allt för att lugna mig, men tänk om testet visar 1-2 och sen är graviditeten ändå som den ska ... då mår jag ju bara dåligt!

Hur hade ni gjort?

Jag är på exakt samma dag som du. Har också ett extra digitalt hemma som jag tänker ta på fredag morgon. Då borde det ha ökat till 2-3 veckor :)
  • Lilly2015
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 11:32:01 följande:

Ja, jag är med inne på att testa fredag morgon ! Hoppas hoppas!! Kram

Håller tummarna!

Får jag passa på att fråga dig när vi är på samma dag. Har du bokat tid hos barnmorskan? Jag gjorde precis det och fick inskrivning 14 augusti. Enligt henne var jag då 10 fullgångna veckor och inne i vecka 11. Men jag räknar det till att jag är i vecka 12. Är inte det lite sent för inskrivning? När gör man KUB? Är inte det typ också då?
  • Lilly2015
    anny1 skrev 2018-06-27 14:13:00 följande:

Om du vill göra kub kan du ringa henne igen och fråga om det. Erbjuder de inte kub så kan/bör du redan nu boka in dig på en privatklinik för att få en tid för det. Min BM erbjöd mig inte eftersom man inte får det i vårt län om man inte är över 35 år. Därför fick jag boka in ett privat kub-test. Gjorde det i måndags och fick tid till när jag är i v13 i början av augusti pga semestrar.

Tack! Vet inte ens om jag vill eller borde göra KUB. Trodde att man fick information om det på inskrivningssamtalet. Tack för råden!
  • Lilly2015
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 14:57:20 följande:

Klart! Jag har tid för vul 9/7 när jag går in i vecka 7 och får första tiden för besök hos bm sen efter det! Ska göra kub (alla blir erbjudna gratis här) så ska få info om det och sen blodprov v 10-11 och kub 12-13 :)

Vill du göra kub måste du nog precis som anny skriver ringa och prata med dem om det! Kanske inte standard hos er?

Sen själva riktiga inskrivningen kan nog va vanligt runt v 12, tror jag minns det så sen förra graviditeten med min son :)

Oj vad skönt med vul så snart! Såg nu att jag är för ung för kub, så ska fundera på om jag vill eller inte :)
  • Lilly2015

Jag tog ett test precis, ville bara se en stegring. Kanske dumt eftersom det var ett annat märke och kanske annan känslighet. Men borde det inte vara starkare i vecka 4+2? Jag har iofs druckit massor och kissat massor. Men ändå, kan inte låta bli att oroa mig. Har inte haft så mycket symptom idag.

I söndags:

Idag:

• Lilly2015
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 19:28:51 följande:

Men visst är det starkare? :)

Ja, det är nog det. Såg det först när jag la upp bilden :)
  • Lilly2015
    BellaKH skrev 2018-06-27 20:01:25 följande:

Hej! 

Jag har fått inskrivning 16/8, vilket innebär att jag är i v 14 (13+2).

Men före det kommer jag att ha gjort första UL och sedan NIPT (och fått resultatet), så det känns inte så dumt att ha inskrivningen så sent, även om jag helst hade haft den tidigare... Det gick tyvärr inte pga semestrar osv. 

Aha okej! Så många val att göra :)
  • Lilly2015
    BellaKH skrev 2018-06-27 20:01:25 följande:

Hej! 

Jag har fått inskrivning 16/8, vilket innebär att jag är i v 14 (13+2).

Men före det kommer jag att ha gjort första UL och sedan NIPT (och fått resultatet), så det känns inte så dumt att ha inskrivningen så sent, även om jag helst hade haft den tidigare... Det gick tyvärr inte pga semestrar osv. 

Aha okej! Så många val att göra :)
  • Lilly2015
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 11:32:01 följande:

Ja, jag är med inne på att testa fredag morgon ! Hoppas hoppas!! Kram

Hur gick det? Jag fick 2-3 veckor :) så glad att det hittills verkar gå som det ska!
  • Lilly2015
    Systeryster33 skrev 2018-06-29 12:41:00 följande:

Åh grattis vad skönt <3 jag har helt ärligt inte vågat testa! Vet inte om jag ska! Tar stickor var 3 e dag och de blir starkare varje gång och mitt illamående eskalerar! Kanske blir att jag bara försöker andas till vul 9/7 men vi får se!

Nej då är det ju säkert hur lugnt som helst :) så avis på ditt vul så snart!
Svar på tråden BIM juni 2018