• anny1

BIM juni 2018

Vinter16 skrev 2018-06-12 11:51:23 följande:

Hej! Ikväll åker jag och sambon hem från en härlig vecka i Portugal. Vi har den senaste veckan haft sex varje dag och igår tog jag ett ägglossningstest som var positivt! :) idag har vi mycket att göra och vi orkar/hinner inte ha sex.

Räcker det med att vi haft sex en vecka eller bör vi ha sex idag eftersom jag fick utslag på testet igår? Vad tror ni :)

Ju oftare ni har sex desto större chans att bli gravid så klart. Spermierna kan väl överleva i livmodern ca 5 dagar (?) och när du får positivt ägglossningstest sker ägglossning inom 48 h så om det vore jag skulle jag försökt ha sex nån mer gång nu nära inpå utslaget.
  • anny1
    JoWiAn skrev 2018-06-14 19:05:33 följande:

Ni som plusat på bim-3 och bim-2. Hade ni negativt innan? Behöver lite hopp :)

På bim-5 (ÄL+10) var strecket väldigt svagt sedan blev det rätt stor förändring till bim-3. Testade med såna testa tidigt tester.
  • anny1
    Thorax skrev 2018-06-15 17:04:11 följande:
    Menar du genom blodprov?

Här får man bekosta på sig de själv så 6000kr känns för saftigt
    Oj va dyrt! Jag gjorde KUB på min förra graviditet och fick betala men i Göteborg fick vi betala 1500 kr. Kommer göra det igen tror jag, dels för att man då äntligen får se bebisen på ultraljud  
  • anny1
    JoWiAn skrev 2018-06-15 18:35:18 följande:
    Ja :) Men man vet ändå inte. Haha! Vill ha ett riktigt ordentligt plus. O plus på digitalt
    Va kul! Grattis till plusset! Har du haft några symptom ännu?
  • anny1
    FrökenUtter skrev 2018-06-17 09:00:42 följande:

Här har vi mitt digitala också! Det var sant!! Tack för peppen med stickorna <3 så underbart!

Stort grattis!

Tipsar om en tråd som heter BF februari 2019 här på familjeliv
  • anny1
    JoWiAn skrev 2018-06-17 07:01:15 följande:

Taaaadaaaa!!!

a

Grattis!!!
  • anny1
    Sommar15 skrev 2018-06-18 10:48:29 följande:

Testa när?

Har bim på tisdag om en vecka. Plussade med min dotter på bim-3 (dvs motsvarande nu på lördag). Men midsommarafton är ju på fredag! Tror ni det finns nån chans alls att det syns något på test tors el fre?

Har lovat min man att inte köpa några testa tidigt-tester utan köra på de ?vanliga? jag har hemma från testlagret...

Absolut, du kan nog ta ett testa tidigt iaf på fredag. Jag testade med ett testa tidigt på ÄL+10 / BIM-5 och såg ett svagt streck. 
  • anny1
    Sommar15 skrev 2018-06-18 21:09:41 följande:

Vilket märke hade du då? Hade egentligen inte tänkt köpa några nya tester nu utan använda de vanliga testlagret jag har hemma... :)

Första testet jag gjorde var RFSU testa tidigt. Sedan köpte jag testa tidigt från testlagret.

Om du ska använda ?vanliga? tester är det bättre att vänta till närmare bim eftersom de inte reagerar lika tidigt i graviditeten som de tidiga testerna. Är det inte att de vanliga ger streck först vid 25 nånting HCG och vissa tidigt tester från 10 HCG.
  • anny1
    Sommar15 skrev 2018-06-20 07:48:54 följande:
    Skulle aldrig testat imorse, nu är jag bara supernervös! Ser ni också en skugga vid markeringarna?

Eg för tidigt att testa idag...
    Jag vet inte om jag ser något tyvärr men det är nog för tidigt för att säga, hade du inte bim om 6 dagar? Försök vänta två dagar och ta ett nytt test. Eftersom hcg nivåerna dubblas på två dagar i början ungefär så hoppas jag du får ett fint plus på midsommarafton
  • anny1
    sussovich skrev 2018-06-22 06:02:46 följande:
    Tack!! :D <3

Min man så att han vetat hela tiden, för min hunger är extrem, trötthet extrem, brösten har växt, mitt humör är lite "dåligt" och jag har tjötat om att jag känt mig febrig hela tiden... haha
    Grattis!
  • anny1
    Miktor skrev 2018-06-26 15:26:57 följande:

Hur går det för alla som har plussat hittills? Håller det i sig än? Själv plussade jag igår och är så himla nervös att det inte ska gå vägen. När kan man börja släppa lite på den känslan och kunna njuta lite också? Hur många vill/har gjort/kommer göra KUB-test och i vilken vecka?

"So far so good" tror jag Är i v7 nu snart v8. Haft lite symtom men just nu är jag bara lite tröttare än vanligt. Får se hur det blir med illmående den här graviditeten. Med sonen så mådde jag illa den här tiden från v7-10 ungefär... lite orolig för att det inte kommit ännu men alla graviditeter är ju olika så jag hoppas att allt ändå går bra i magen! 

Jag ska ev få ett ultraljud om 2 veckor - då kommer nog mina nerver lugna sig lite om man får se ett hjärta som slår Vi ska göra KUB-test även om jag inte är berättigad det gratis eftersom jag är 30 och inte 35 som de har som gräns i Västra Götaland så betalar vi för det själva på en privat klinik men det blir inte förrän i början av augusti (v13).

• anny1
    Lilly2015 skrev 2018-06-27 13:08:55 följande:

Håller tummarna!

Får jag passa på att fråga dig när vi är på samma dag. Har du bokat tid hos barnmorskan? Jag gjorde precis det och fick inskrivning 14 augusti. Enligt henne var jag då 10 fullgångna veckor och inne i vecka 11. Men jag räknar det till att jag är i vecka 12. Är inte det lite sent för inskrivning? När gör man KUB? Är inte det typ också då?

Om du vill göra kub kan du ringa henne igen och fråga om det. Erbjuder de inte kub så kan/bör du redan nu boka in dig på en privatklinik för att få en tid för det. Min BM erbjöd mig inte eftersom man inte får det i vårt län om man inte är över 35 år. Därför fick jag boka in ett privat kub-test. Gjorde det i måndags och fick tid till när jag är i v13 i början av augusti pga semestrar.
  • anny1
    Lilly2015 skrev 2018-06-27 17:57:51 följande:

Jag tog ett test precis, ville bara se en stegring. Kanske dumt eftersom det var ett annat märke och kanske annan känslighet. Men borde det inte vara starkare i vecka 4+2? Jag har iofs druckit massor och kissat massor. Men ändå, kan inte låta bli att oroa mig. Har inte haft så mycket symptom idag.

I söndags:

Idag:

Tycker det ser ut som en okej stegring med tanke på att du som du säger har druckit mycket och att kisset inte är värst koncentrerat om du även kissat en del innan. Sedan är det ju bara 3 dagar sedan i söndags också. Kolla igen om du vill med morgonurin om ngn dag till. 
Svar på tråden BIM juni 2018