• Frallanz

BIM juni 2018

SL185 skrev 2018-07-02 17:12:33 följande:

Fick tid hos gyn imorgon.. mina symtom är mycket värre idag..har så jävla ont i ryggen, kan inte ens stå :( o blödningarna har ökat o blivit mer rött. Nästan säker på att det är missfall men domen kommen imorgon. Försöker tänka positivt, att det är något fel på fostret så det är bättre för den att inte överleva. Men det hjälper inte :( man dör inombords

Men nej, vad jobbigt med den oron :( vet hur det känns och jaf håller mina tummar på att allt är bra! Vet att man endast tänker missfall, men blödningarna kan ju bero på sköra slemhinnor, eller annat ofarligt såklart.. men ja, den där värken i samband med blödning är ju inget man vill ha. Ingen blödning alls är väl rolig iofs :( vilken tid imorgon ska du dit? Finns här oavsett vad det visas imorgon. <3
  • Frallanz
    Emsaflisaan skrev 2018-07-02 19:43:28 följande:

Kan detta va positivt? Tycker mig ana en liten skugga där. Togs igår på eftermiddagen. Gjorde ett annat idag med från babyplan men det såg blankt ut.

Anar en svag skugga där jag med, har du bim snart eller? :)

Hoppas nästa test visar starkare o att du plussar :)
  • Frallanz
    Emsaflisaan skrev 2018-07-02 23:58:31 följande:

Jag har bim imorgon eller på onsdag :)

Tack, jag får vänta en dag eller två o sen testa igen :)

Okej, uppdatera gärna hur det går :) håller tummarna!
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-03 07:19:28 följande:

Ja blödningar behöver ju inte betyda missfall men det är ryggvärken som oroar mig..aldrig haft så ont o det är väl bara början om det skulle vara missfall på gång :(

Jag ska dit vid kl 14..är så rädd, vägrar tappa hoppet samtidigt som jag vet svaret mycket väl. Tänker om man vägrar acceptera det sen? Tack för att du finns, guld <3

Förstår det! Jag hade ont vid första mf, på kvällen när allt började. Andra mf kände jag ingenting, så det är ju olika. Men nej, sån stark värk är väl aldrig ett gott tecken :( men jag håller tummarna precis som du! Det positiva är att du iaf kan bli gravid, såklart ingen tröst ändå, är inget som direkt tröstar när man är orolig som du är nu, eller om man går igenom ett mf. Det är inga ord som direkt stärker dig, men jag finns iaf här! Har du haft blödningar hela tiden fram till nu?
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-03 08:28:00 följande:

Tack så himla mycket, det betyder mkt för mig <3 så skönt att ha nån att prata med så man inte känner sig ensam. Har inte berättat för familj och vänner, ville vara säker på att allt flyter på bra först.

Ja, men det är ?light?, jag fyller inte en binda. Det forsar inte som vid missfall men ändå, börjar väl så

Ja det är en otrolig skön känsla att ha någon utomstående att bolla tankarna med, håller med dig helt o hållet!

Okej, förstår. Jag vill inte vara negativ, men däremot ärlig och säga att mitt andra mf blödde jag väldigt lite och enbart i 3 dagar medan mitt första blödde jag mycket och lite mer än en vecka så det är väl olika även det. Jag HOPPAS så otroligt mkt att det "bara" är typ sköra skemhinnor som gör blödningen, eller nåt annat "enkelt". Visst är väl vi i samma vecka ca? Kan bara föreställa mig vilken oro du har just nu <3 önskar ingen att behöva känna så nångång alls. Styrkekramar!
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-03 11:54:49 följande:

Nej jag förstår o uppskattar ärligheten! Hellre att man ställer in sig på det värsta o få glada besked än tvärtom! Men kom allting ut av sig själv trots att du blödde väldigt lite? Jag blödde också väldigt mkt första gången, men nu inte så mkt alls. Hoppas att kroppen sköter det smidigt o allt kommer ut av sig själv om det är missfall, nåja får ser vad gyn säger idag.

Ja jag tror att vi ligger ganska lika, är i vecka 7 (6+4). Hur mår du? Vad har du för symtom? <3

Jag fungerar exakt likadant, ställer (tyvärr) alltid in mig på det värsta vad det än är, så man slipper bli ännu deppigare sen. Ja andra missfallet tog kroppen som en vanlig mens, sa gyn. Då det var så pass tidigt. Men undrar ju varför första mf var mer blod o klumpar, o smärta än det andra då dem kom i samma tidpunkt ungefär båda gångerna..

Jag mår bra, lite illamående till o från såfort jag inte ätit på ett tag så måste äta mellis mellan måltiderna för att undvika illamåendet men annars mår jag bra.

Okej, ja jag är ju "bara" i vecka 5 (4+4) så du är två veckor längre än mig då :) jag har vul bokat i 6+4 som du är nu så hoppas du får se ett litet tickande hjärta nu när du är där. Tänker på dig just nu och håller mina tummar så hårt ska du veta!
  • Frallanz
    Iväntanpåtrean skrev 2018-07-03 14:07:48 följande:

Får jag fråga, var det du som valde vul i 6+4 eller var det rekommendation från sjukvården att det borde synas tillräckligt då och ev. Att missfallsrisken sjunker och hjärtat tickar på då?

Jag frågade gyn om jag fick göra ett vul pga två tidigare mf, bad om en tid i vecka 7-8 men dem gav mig en tidigare tid än så, så det var dem som valde det. Jag tror inte missfallsrisken minskar för att man ser ett tickande hjärta, man är väl mer lugn av o se ett tickande hjärta antar jag :) jag vet egentligen inte varför jag vill göra ett vul, vill väl se att de faktiskt är nåt där i guess.
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-03 15:21:04 följande:

Världens bästa duuu!! VI SÅG ETT HJÄRTA!!! Detta är mirakel!! Herregud höll på svimma därborta :) tack så himla mkt för ditt stöd o för att jag fått dela med mig av detta oventilera <3 du är guldvärd! Hade inte klarat mig utan er :( :( <3

MEN JÖSSES VÄNNEN! Ååååh vilken lycka!!!! Så sköönt för er o få se det lilla hjärtat! Så glad jag blev av att se, varit in här o kikat efter svar från dig o hoppats få se det du just skrev!!! Mina ögon tåras just nu!!! Du är välkommen in i Tråden jag startade imorse "BF i mars 2018 - stannar kvar på FL" nåt heter den haha. Fast det går bra o ha bf i februari också givetvis :)
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-03 16:00:13 följande:

Åh vad du är gullig!!! Det går inte att beskriva lyckan :) på appen är jag beräknad till 2019-02-21 men man vet ju aldrig hahaha :) kanske stannar här tills jag får en beräknad tid hos barnmorskan/gyn nästa gång. Jag har fått progestron vagiatorer som jag ska ta, sen får vi hoppas på det bästa <3

Vad spännande! Jag har en känsla av att även jag kommer få en februaribebis, för tror jag väljer snitt trots allt just för att jag är rädd att mitt snitt med sonen ska gå upp i en vaginal förlossning... får ju välja men inte bestämt mig men lutar åt snitt. Varför äter man progestron? Haha lite segtänkt... men inte så insatt i såntdär :) Vad sa dem om värken du känner? Var det bara extrem växtvärk tro?
  • Frallanz
    SL185 skrev 2018-07-03 17:18:10 följande:

Ååh februaribebis är mysigt!! Ja det kanske är smartare med snitt, hör med barnmorskan om riskerna i fall att du ändå vill föda vaginalt. Det finns tid att tänka :)

Progestron är en hormon som kroppen själv producerar när men vissa kvinnor producerar mindre, vilket ökar risken för missfall o minskar chanserna för att bli gravid, därför ska jag ta dem nu. Så här står det på nätet: Progesteron produceras för att hjälpa livmoderslemhinnan att tjockna som förberedelse för implantation av ett befruktat ägg. Nivåerna under graviditeten spelar en avgörande roll för tillväxt och utveckling av fostret.

Men vi har inte kollat om jag faktiskt producerar för lite eller normalt. Men gyn sa att jag ska ta dem i ett par veckor iaf, till nästa träff. Fick dock ingen förklaring till blödningarna, hon undersökte inte det sa hon... trist o man blir orolig så klart. Blöder mkt nu, färskt rött blod men försöker vara positiv då jag precis har sett hjärtat. Angående värkarna sa att att det kan vara graviditetshormoner :/

Ja det är ju en bit kvar :) vill gärna föda vaginalt men min rädsla för att snttet ska spricka är större än den viljan så, o jag vet ju att risken finns :) precis som det finns risker för det mesta med en förlossning men men.

Ja men så dum jag är, haha. Skyller på min mammahjärna... är ganska segtänkt o efter när man springer efter en 3 åring hela tiden haha. Men okej :) vad "bra" att du ska få äta dem då iaf, om det nu kan hjälpa dig :) såååå glad att du fick se ett litet hjärta idag! Och blödningen kan ju ha ökat i med du gjorde vul idag, alltså att staven varit därinne o bökat :) försök o stressa ner, ta en fotmassage av din man och andas lite nu efter denna spända dag du haft <3
Svar på tråden BIM juni 2018