Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

BIM juni 2018

SL185 skrev 2018-06-27 11:26:32 följande:

Grattis till din gaviditet :) Åh va svårt!! Jag är i samma sits.. är i vecka 6 nu (5+5). Testade positivt med morgonurin (ej digitalt) på tisdag för 2 veckor sedan, det var nog på bim -3/4.

Testade med morgonurin digitalt på måndagen veckan därefter (alltså förra veckan) o fick 2-3.

Testade igen nu i måndags (dock ej med morgonurin) o det stod kvar på 2-3, hade ju förväntat mig att det ska slå om till 3+.

Blev så klart väldigt orolig :( :( o nu har har dessutom alla symtom försvunnit. Hoppas att jag inbillar mig bara.

Ska försöka hålla mig o inte testa igen förrän lördag.

När tog du första testet denna gång? Jag tycker att du ska vänta minst 10 dagar mellan varje gång, för att minska risken att få fel besked (att det inte ökat).

Tack och detsamma <3 ja det gör ju en jätteorolig! Jag tror jag testar på fredag och hoppas på 2-3 och sen lugnar mig till mitt vul 9/7 ..: om jag nu inte får missfall innan det IGEN! Men nu skaaaaa jag tänka positivt!

Jag har inte testat digitalt alls denna gången men fick plus på vanlig sticka i lördag! Kollat så sträcket ökar i styrka och igår var det mycket starkare! Så känns bra det iaf! Kommer nog fortsätta kolla stickor var 3 e dag eller så fram till v 12 om det går bra!

Kan ju absolut ha varit för tidigt för 3+ för dig! Testa igen på morgonurin om någon dag? Ring annars och säg du är orolig och be om vul? Kram <3
  • Systeryster33
    Lilly2015 skrev 2018-06-27 13:08:55 följande:

Håller tummarna!

Får jag passa på att fråga dig när vi är på samma dag. Har du bokat tid hos barnmorskan? Jag gjorde precis det och fick inskrivning 14 augusti. Enligt henne var jag då 10 fullgångna veckor och inne i vecka 11. Men jag räknar det till att jag är i vecka 12. Är inte det lite sent för inskrivning? När gör man KUB? Är inte det typ också då?

Klart! Jag har tid för vul 9/7 när jag går in i vecka 7 och får första tiden för besök hos bm sen efter det! Ska göra kub (alla blir erbjudna gratis här) så ska få info om det och sen blodprov v 10-11 och kub 12-13 :)

Vill du göra kub måste du nog precis som anny skriver ringa och prata med dem om det! Kanske inte standard hos er?

Sen själva riktiga inskrivningen kan nog va vanligt runt v 12, tror jag minns det så sen förra graviditeten med min son :)
  • Systeryster33
    Lilly2015 skrev 2018-06-27 17:54:02 följande:

Tack! Vet inte ens om jag vill eller borde göra KUB. Trodde att man fick information om det på inskrivningssamtalet. Tack

[quote=78835427][quote-nick]Lilly2015 skrev 2018-06-27 17:57:51 följande:[/quote-nick]Jag tog ett test precis, ville bara se en stegring. Kanske dumt eftersom det var ett annat märke och kanske annan känslighet. Men borde det inte vara starkare i vecka 4+2? Jag har iofs druckit massor och kissat massor. Men ändå, kan inte låta bli att oroa mig. Har inte haft så mycket symptom idag.

I söndags:

Idag:

Men visst är det starkare? :)
  • Systeryster33
    Lilly2015 skrev 2018-06-27 17:54:02 följande:

Tack! Vet inte ens om jag vill eller borde göra KUB. Trodde att man fick information om det på inskrivningssamtalet. Tack

[quote=78835427][quote-nick]Lilly2015 skrev 2018-06-27 17:57:51 följande:[/quote-nick]Jag tog ett test precis, ville bara se en stegring. Kanske dumt eftersom det var ett annat märke och kanske annan känslighet. Men borde det inte vara starkare i vecka 4+2? Jag har iofs druckit massor och kissat massor. Men ändå, kan inte låta bli att oroa mig. Har inte haft så mycket symptom idag.

I söndags:

Idag:

Men visst är det starkare? :)
  • Systeryster33
    SL185 skrev 2018-06-27 18:53:09 följande:

Ja nu ska vara vi vara positiva :) Hoppas att du det står så på fredag då, håller tummarna :)

Gick o hämtade ut testet idag, ska försöka hålla mig till lördag o då ta med morgonurin för bäst resultat. Hoppas o ber att det slagit om till 3v då :) har tid för vul nästa vecka på fredag, är så orolig

<3 ja tiden är lååång! Jag är helt klart gravid just nu iaf! Mår sjukt illa från och till.. redan i veckan 5 liksom haha! Men jag klagar absolut inte, nöjd så länge liten lever <3

Håller alla tummar för att båda slår om till helgen nu då! När har du bim?

Berätta gärna hur det går!!! Kram
  • Systeryster33
    SL185 skrev 2018-06-28 10:12:22 följande:

Visst blir man glad av symtomen :)

Jag har bf 21 februari 2019, du då?

Absolut, kommer uppdatera er <3

Ca 5/3 :) så ditt test borde ju slå om nu! Hoppas :)

Mitt skulle slå om nu först för typ 2 dagar sen så får se om jag testar imorgonbitti eller lördag morgon!

Vill inte blir besviken! Gah! Haha
  • Systeryster33
    Lilly2015 skrev 2018-06-29 06:22:00 följande:

Hur gick det? Jag fick 2-3 veckor :) så glad att det hittills verkar gå som det ska!

Åh grattis vad skönt <3 jag har helt ärligt inte vågat testa! Vet inte om jag ska! Tar stickor var 3 e dag och de blir starkare varje gång och mitt illamående eskalerar! Kanske blir att jag bara försöker andas till vul 9/7 men vi får se!
  • Systeryster33
    SL185 skrev 2018-06-29 16:47:49 följande:

Har du testat? :)

Nix! Se kommentaren några steg upp :) vill inte oroa mig i onödan! Kanske hoppar det helt :)

Har du? <3
  • Systeryster33
    SL185 skrev 2018-06-30 08:38:25 följande:

Tog ett digitalt imorse med morgonurin som slog om till 3+. Vet inte vad jag ska tro, hade små blödningar igår. Ber att det inte är nåt farligt!

Ring och säg att du har blött lite och är väldigt orolig och mår dåligt då du haft missfall innan och be snällt om ett vul! Säg att du verkligen måste få veta! Har du slutat blöda? Hoppas så att allt är bra<3
  • Systeryster33
    SL185 skrev 2018-07-01 08:48:18 följande:

Åh förlåt jag läste hastigt tidigare, stort grattis till din graviditet! 3 missfall på raken är väldigt ovanligt utifrån vad jag läst. Så hoppas o ber att pyret där inne stannar kvar hos dig nu <3 va skönt det ska bli när du passerat vecka 5! Ska du på tidigt vul?

Jag är i vecka 7 (6+3), förra missfallet började när jag var i vecka 5 (4+2) o började blöda rikligt direkt samma dag.

Jag ska på vul på fredag o tänker att jag borde få ett riktigt besked då, tex att man ser hjärtat slå eller så ser man inte det o då vet jag svaret.

Du är gravid till motsatsen har bevisats, snälla njuuut :) jag har varit glad o hoppfull trots tidigare missfall tills jag började få blödningar/spottings i kombination med att symtomen avtog o jag fick ont i ryggen ist, då rasade min värld. Men det återstår att se. Ber att mitt lilla pyre stannar, som vi kämpat för att få det :(

Hoppas så för din skull <3 har du blött inatt/idag med?

Kram
  • Systeryster33
    Frallanz skrev 2018-06-30 13:21:58 följande:

Förstår din oro, är i vecka 5 nu, tredje försöket med andra barnet då dem andra två försöken slutade i mf mars och maj, så fick själv två mf på raken. Jag vet att det är jättejobbigt med den där ovissheten du känner just nu, men allt man egentligen kan göra är att vänta och se :/ jag håller tummarna, du är inte ensam <3

Om du är sådär helt otröstligt orolig så prova ringa akuten eller någon akutgyn eller nåt i din stad?

Frallanz när har du bf? Jag har med haft 2 missfall på raken april och maj! Vecka 5 nu men går nog in i vecka 6 imorgon! Vul 9/7

Hur mår du denna gången? Nån skillnad mot tidigare graviditeter som blev missfall?
  • Systeryster33
    SL185 skrev 2018-07-01 13:17:09 följande:

Tack fina för ditt stöd <3 på natten kommer det inget. Men på morgonen o senare kommer det bruna/ibland rosa spottings :/

Ok! Så länge det är lite kan det ju helt klart vara normalt! Hoppas <3
  • Systeryster33
    Frallanz skrev 2018-07-01 11:23:38 följande:

Beklagar dina missfall! Det ska visst vara väldigt ovanligt med 3 mf på raken så får väl hoppas att våra pyren stannar hos oss nu, 4+2 idag. Och GRATTIS till plusset denna gången, är det ditt första? :) kul att du har vul inbokat, jag har tänkt tanken men vet inte om jag känner att det behövs nåt vul... men som jag svarade en annan innan så vore de ju kul o få se ett hjärta ticka :)

Mitt BF ska bli 6-7 mars enligt min app :) du då?

Jag mår smått illa till o från, molvärk på kvällarna samt att mina bröstgårdar är ömma när man klämmer lätt på dem eller kommer åt dem med armen eller nåt, som blåmärken ungefär. Med sonen hade jag inga gravsymtom alls förutom tröttheten, o med missfallen hade jag heller inget mer än molvärk. Har du några synptom i vad? :)

Ok! Nä det är mitt andra barn :) har en son som blir 4 i sommar! För dig? Jag är 4+6 så vi ligger väldigt lika då!

Samma symptom som dig! :) jag hade mina två missfall 5+1 så motsvarande som på tisdag:. Kommer va en nervös vecka, men om det går bra så väntar ju vul runt hörnet sen 6+0 tänk om det kan få gå bra den här gången <3
Svar på tråden BIM juni 2018