• Thorax

BIM juni 2018

Jagerika skrev 2018-06-16 10:44:46 följande:

Får du en fast gubbe så har du ägglossning nu :) och när BiM är beror på hur många dagar din lurealfas är ( tiden mellan ägglossning och mensen). Har du skrivit upp när du fått mens och hur länge den varade förut? Börja i såfall att göra det från och med denna månaden, tillslut kan man räkna ut hur många dagar du har i din cykel och du märker att det ex ?är vanligt att du får mensen 12 dagar efter ägglossning?

Din BIM är ca 14 dagar från idag men inte exakt :)

Positivt är väl ändå att ägglossning sker inom 24-48h då den har som högst utslag precis innan. Kanske annat med digitala?

Så är de med stickor och kasetter iaf :)
  • Thorax

Kanske ska lämna tråden, känner mig väldigt osynlig :/

• Thorax

Blankt idag också. Nu inväntar jag med att testa till midsommar. Då borde det ena eller andra ha dykt upp.

• Thorax
    Norrskens skrev 2018-06-17 06:46:40 följande:

Thorax: ge inte upp hoppet. Många dagar dagar kvar. Jag hade själv en lång cykel förut så jag vet hur drygt det är. Själv hade jag som att tvärblankt på bim -3.

Nejdå, hoppet är de sista som lämnar en :) men har svårt att tro det tog sen då vi hade sex 4 dagar innan ÄL så samtidigt så blir jag inte förvånad om mensen skulle komma.

Hur lång var din lutenfas?
  • Thorax
    JoWiAn skrev 2018-06-17 06:57:57 följande:

Dessa blanka test! Förstår dom inte att de ska ha ett font streck... Tråkigt. Men hoppas det tar sig snart *kram*

Tack, man hoppas ju det bara äe förtidigt. Tur ekonomin är kass denna månad så jag inte kan köpa massa test, har två kvar som jag ska spara till midsommmar :)
    Norrskens skrev 2018-06-17 07:23:57 följande:

Jag har PCO trots att jag har BMI på 22, näe jag var yngre så var mina cyklar väldigt oregelbundna upp till 37 dagar. Jag hade 14 dagar lutealfas då också. Sen jag blev äldre har jag 28 dagar.

Vad skönt den jämnade ut sig allt eftersom, här är de tvärt om. Har även pcon då jämnat ut sig?

För mig blir den värre med åldern.
    JoWiAn skrev 2018-06-17 06:59:30 följande:

Jag hade blankt till bim-3.... o då var det knappt synbart. Hur långt till bim idag? Svårt att hålla koll på alla

Det låter positivt ju :)

Mina cyklar är i genomsnitt är 33 dagar. Förra månaden var den 36, lutenfasen är på denna månad 19 dagar. Äl+13 idag. Så bli bim -6 då tror jag.
  • Thorax
    Daphodil skrev 2018-06-17 09:12:24 följande:

Då är du tidigt ute, och ett negativt test idag betyder noll Låter perfekt att testa på midsommar!

Ja jag är nog det. Hoppas det i alla fall. Börjar bli nojjig över utomkved
  • Thorax

Stort grattis till er alla som plussat. <3

• Thorax
    Daphodil skrev 2018-06-17 10:43:22 följande:

Vad gör dig orolig för det?

Hjärnspöken mest. Två nära vänner har fått de. Jag har sån kraftig mensvärk i en vecka nu. Dock ingen blödning så de är ju bra
  • Thorax
    Daphodil skrev 2018-06-17 11:12:59 följande:

Verkar ju osannolikt att ni skulle få det alla tre <3 Mensvärken kan ju bara vara att det bor nån liten i dig, på RÄTT plats.

Det är sant, från det hållet tänkte jag inte på, tack <3
  • Thorax
    sussovich skrev 2018-06-17 11:51:28 följande:

Jag tänkte ta cb tidigtest på "äl+14, BIM-1", borde man veta helt då eller kan det ta fler dagar till??, om inte mensen så klart skulle dyka upp då..

Ska i väg på midsommarafton och därför tänkte jag ta dagen innan så kan man planera midsommar lite bättre efter testet:).

Sånt test har jag också jag tänkte testa på torsdag eller fredag :) bim 0 på fredag
  • Thorax
    Norrskens skrev 2018-06-17 17:03:37 följande:

Thorax: jag har haft det själv, det är först i vecka 6 du kan få symtom av det. Jag är inte rädd för det den här ggn då mina test har segrat fint, blev inte av m vägledare men blev op:är.. Det är väldigt ovanligt att den spricker.

Har vart och åkt karuseller idag, jag mår så sjukt illa nu.

Grattis till alla som pussar, helt otroligt!!!!

Vad skönt att höra, då får jag hoppas det är mensen eller bebis som är på g snart :)
  • Thorax
    Norrskens skrev 2018-06-17 17:50:58 följande:

En fråga: jobbar du inom thoraxvård :)?

Nej tyvärr, vårdcentral :) men alltid vart extra intresserad av intensivvården och operation. Men samtidigt för bekväm för att flytta på mig haha
  • Thorax

Haha tråden Vårdpersonal med Bim i juni blir det väl snart. Vad kul med så många. Och skönt också, tänk vad bra svar vi kan få med all denna samlade kunskap

• Thorax
    FrökenUtter skrev 2018-06-17 19:14:02 följande:

Haha, jag är här och representerar tandvården då :)

Helt perfekt ju, snart hela kåren :D
    Norrskens skrev 2018-06-17 18:50:23 följande:

Haha, ska sluta kapa tråden nu. Kul med at.

Jag känner mig bakis konstant, sen kör det i tjejmagen mest hela tiden. Tycker det är väldigt skönt att det ligger semester framför en så en kan gå offentligt med detta i augusti (om det nu går vägen).

HAHAHAA förlåt
  • Thorax
    Daphodil skrev 2018-06-17 19:30:04 följande:

Usch vad jobbigt! Mitt illamående ligger mer som en molande obehaglig känsla, men jag blir liksom lite orolig i kroppen av det.

Haha - härligt att ändå kunna njuta av inte helt trevliga symtom!

Exakt samma som min. Orosillamående typ men inte så jag känner att jag behöver kräkas eller hämta frisk luft.
  • Thorax

Ja vad ska alla göra på midsommar?

Har ni någon backup plan?

• Thorax
    Daphodil skrev 2018-06-17 20:46:34 följande:

Hoppas det inte blir värre längre fram Min förra graviditet var jag sjukskriven 25 % de två veckor när det var som värst. Men kräktes aldrig då och det hoppas jag slippa nu med. (Ok vet inte 100% att jag ÄR gravid, men har en stark tro och förhoppning )

Fy vad jobbigt. Du fick inget för det att hjälpa?

Jag kräktes en hel del när de var som värst men fick tabletter.
    Daphodil skrev 2018-06-17 20:52:22 följande:

Vi ska fira med svärfar & co i Dalarna. Jag är inte känd för att vara svår med spriten så ingen lär nog se förvånad ut om jag dricker läsk

Haha det har ju sina fördelar när de är så. Jag dricker inte alls så skönt slippa låtsas. Även om många tjatar så vet de att de blir nej.
    Systeryster33 skrev 2018-06-17 20:59:49 följande:

Jag har bim måndagen efter, alltså 25:e och kommer bara va äl+9 på fredag så kommer inte veta då! Vi ska va i annan stad så jag kommer köra! Slår nog upp en cider i början på EM och smuttar på om jag vill för att det inte ska se genomskinligt ut, men nån annan dricka blir det absolut inte! Kvittar om jag har minus på stickan den dagen! Jag har ju blivit gravid de två förra månaderna och visste flera dagar innan att jag var gravid då jag känt det jag tror är ägget som fäst båda gångerna, mina bröstvårtor har gjort ont och min smärta av reumatismen som annars är rätt djävulsk i princip försvinner! Så rätt uppenbara tecken för mig! Nu har det ju blivit missfall båda gångerna så att ?plussa? för mig just nu innebär inte lägre någpt stort, utan bara ett eventuellt tillfälle som kanske går/kanske inte! Kommer behöva gå förbi och iaf få se ett tickande hjärta innan jag räknar mig som gravid nästa gång! Jobbigt, men jag måste skjuta det ifrån mig för att orka fortsätta försöka!

Hur firar ni andra midsommar? <3

Förstår hur du tänker. Man måste hitta sätt att orka men ändå inte sluta hoppas liksom. Snart så dyker det där guldägget upp som kämpar sig igenom :)

Så tidigt lever de ju också fortfarande på sin egen gulsäck så är ju inte så farligt men liten mängd alkohol heller.

Jag vet inte vad vi ska göra, brukar ta det lite spontant men oftast blir det släkten på ett eller annat sätt.

Emellanåt är det bara vi som gör lite gott, ser nån film och bara myser.
  • Thorax
    JoWiAn skrev 2018-06-17 21:42:38 följande:

Har ulcerös kolit. Säger att jag inte dricker för det. Blir dålig i magen. Det är ju faktiskt sant men dricker lite ibland....

Det är bra med sanna ursäkter, jag brukar skylla på min crohns om det är nåt jag inte orkar, vill eller kan. :D
    AnonymAB skrev 2018-06-17 22:06:23 följande:

gokväll mina vänner

vet ni om man kan ha mer sexlust som gravid? vi har haft sex två dagar i rad nu. brukar tyvärr aldrig hända annars..då jag har problem med lusten

idag BIM+2

Oja, åt båda hållen. Antingen tappat helt eller bli helt galen och bara inte kan få nog :D
  • Thorax
    AnonymAB skrev 2018-06-18 10:46:37 följande:

Här även provas med ägglossningstest. aldrig sett någon stegring eller utslag över huvud taget. har jag ingen ägglossning?

hade aldrig trott att jag kunde bli så ledsen av det här.. Idag ville jag inte ens gå till jobbet..

Man ska ju helat testa 3 gånger om dagen, morgon middag kväll. Tills man ser vilken av dem man får stegring av. ÄL kan ju ske lite olika på dygnet. Jag får inte stegring på morgonen till ex.

Men de borde ju visa något om du testar varje dag men risken är att du missar den
  • Thorax
    mor till en väntan för nr2 skrev 2018-06-18 11:33:23 följande:

Kan ägglossningstesten oxå visa att man är gravid?

Ni som tempar, vad är er vanliga temp och hur har den varit när ni haft ägglossning o sen + på gravsticka? Är den fortsatt hög när man är gravid eller sjunker den?

Ja de kan visa både gravid och vem visa positivt om mens är nära. De känner inte skillnad på hormonerna.
Svar på tråden BIM juni 2018