Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?

Sjuttiosjuan skrev 2018-05-18 12:11:15 följande:

Var precis på UL och allt såg toppen ut förutom att vår lilla buse inte vänt på sig än.. Dock fanns gott om fostervatten och den är något under snittet så dom tyckte den hade rätt gott om plats för ett lyckat vändningsförsök. Fick även tips på kärringknep som jag ska hem och testa omgående, vill INTE ha snitt och föda i säte låter lite riskabelt:(

Vad fick du för tips? Min lilla ligger i tvärläge och har gjort det i 10 veckor och vill inte göra vändningsförsök....
  • evve88
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-18 21:57:41 följande:

Jag skulle ligga med kuddar under rumpan 20 min 3 ggr per dag. Hoppas det funkar:)

Okej :) låter ju mer som att dom glider upp mellan revbenen då . Haha :) får prova!!
  • evve88
    Mimmi O skrev 2018-05-29 10:32:23 följande:

Jag var hos Bm igår. Då har bebis sjunkit ner. Var ruckbar och inte fixerad. Men jag känner verkligen att han är där nere och rotar. Det ilar, trycker och känner.mig kissnödig hela tiden.

Han var varit ganska lugn de senaste dagarna men idag bökar han runt som en tok. Gjort sedan imorse. Jag vet inte om han planerar att gräva en tunnel ellrr vad han gör. Obehagligt är det iallafall.

Ska bli så spännande att se hur min lilla ligger med. Sist låg hon också med huvudet ner men högt upp: men nu bökar hon som fasen därnere och ibland känns de som att hon ska ploppa ut :p har massa mensvärk idag med och sammandragningar. Har inte något bm besök förrän om nästan 2 veckor. Känns långt dit :p
  • evve88
    Mimmi O skrev 2018-05-29 11:36:39 följande:

Förstår att det känns långt borta. Vilken vecka är du i? Jag ska till spec-mvc på fredag och då hoppas jag att de kan ge mig lite positiva besked.

Var en vecka sen ja va där med så de är 3 veckor mellan besöken, kommer inte ihåg att de va såhär långt mellan i slutet med första barnet.. dock hade jag havandeskapsförgiftning förra grav.. Jag är i v 37 på torsdag.. men har skrivit eget förlossningsbrev ifall ifall de skulle dra igång innan ja hinner åka dit :p

du då? Vad ska ni diskutera på spec Mvc?
  • evve88
    Mimmi O skrev 2018-05-29 12:17:57 följande:

Aah okej.

Jag är på mvc varje vecka pga mitt bltr. Hade havandeskapsförg. med vårt första. Högt bltr med de andra 2.

Men de kollar dig inte noggrannare då om du var sjuk förra gången?

Jag gick in i v37 idag.

Vi ska ta tester och förmodan hinnsvepning på spec-mvc beroende på om jag är mogen

Vi får se.

Jo från och med v 38 tror jag dom skulle kolla mer... men de har hållt sig i schack hittills och med sonen började de redan i v 29.. har du högt blodtryck nu?

Jag hoppas på hinnsvepning nästa gång med :) de hjälpte mig mkt sist! Håller tummarna :)
  • evve88
    Mimmi O skrev 2018-05-29 12:36:37 följande:

Okej. Vad skönt att det hållit sig i schack.

Ja, jag har varit heltidsjukskriven från v25. Det är också rätt segt. Käkar rätt mycket bltr-sänkande så därför vill de nog inte dra ut på det mer än nödvändigt.

Vi hoppas att det kommer igång då.

Förstår det :/ tiden flyter ju ihop på något sätt då och allt känns mkt segare.. men snart är du i mål :)

Tror du att du blir igångsatt om de inte kommer igång av sig självt? Har ditt blodtryck gått ner efter varje grav?
  • evve88
    Mimmi O skrev 2018-05-29 13:25:47 följande:

Ja, vi får.hoppas det.

De vill inte att jag går över bf iallafall. Så d0 blir jag nog igångsatt om inte annat. Men jag ser.helst att jag slipper det. Blev igångsatt med 2an och det var ingen rolig upplevelse.

Japp. Bltr är normalt typ dagen efter fl.

Hoppas det kommer igång.för dig med snart.

Blev också igångsatt och vill verkligen inte det denna gången... usch !!! Hoppas vi Slipper :)
  • evve88

Ja nu tycker jag vi höggravida FÅR klaga i värmen :/ vet knappt vart ja ska ta vägen och har noll tålamod med varken sambo eller barn... usch så tråkig känner man sig.. och svullen och hemsk :/ undrar Hur jag ska klara veckan hemma själv. Nu får alla bebisar snart komma!!

• evve88
    halfbaked skrev 2018-06-03 12:48:24 följande:

Håller med. Alltså går jag över blir jag galen :-/ är en hemsk flickvän och mamma med noll tålamod. Ska iaf bli svalare till veckan här men är orimligt om man ska behöva gå över bf tycker jag :-/ samtidigt som jag är livrädd för förlossningen...

Eller hur :/ skulle ju bli svalare men sen komma tillbaka igen!?? Får ju gärna vara liiiiite svalare när man ska sitta hemma med en nyfödd med ! Är också skit skraj, :/ känner mig helt oförberedd och är rädd att jag ska förlora kontrollen som jag nästan gjorde sist. Man hinner ju int förbereda sig heller när man har fullt upp med den andra hemma...
Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?