Inlägg från: nununu |Visa alla inlägg
  • nununu

Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?

Jag hänger på! Bf 25/6 och jag börjar bli väldigt färdig med att arbeta och att vara gravid. Arbetar 100% i tre veckor till men hoppas kunna hålla nere tempot ordentligt. Förstår inte hur man orkar både jobba och ta hand om barn hemma, för jag är helt slut på kvällarna.

Första barnet för mig vilket gör att allt är nytt men jag har börjat känna, vad jag tolkar som, sammandragningar och förvärkar så jag hoppas att bebis vill komma till bf. Längtar så efter bebis och att få spendera hela sommaren med familjen!!

• nununu

Spännande! Jag som inte riktigt vet - hur lång tid brukar det ta från slempropp till bf?

Jag försöker hitta tecken på att det närmar sig hela tiden och letar skempropp för fullt men jag har precis kunnat identifiera vad som är sammandragningar och börjat känna en mensvärk liknande känsla som jag tolkar som förvärkar så det känns som att det kan dröja...

Mimmi O skrev 2018-05-15 09:51:14 följande:

Nu har förmodligen min slempropp gått, eller iallafall delar av den.

Jag vet att de förmodligen kommer ta flera veckor till fl-start ändå, men vi närmar oss slutet iallafall. ????

V34+0 idag.

• nununu

Jag är gravid med min första så kan inte garantera att det är så, men jag tolkar dessa spänningar som sammandragningar. Förutsatt att det är något som kommer och går och inte ett konstant tillstånd? Jag får ofta gaser i magen i samband med detta och även i samband med kortare perioder av mensvärk som jag också känner då och då. Låt oss hoppas att det betyder att kroppen börjar förbereda sig ????

Freya18 skrev 2018-05-20 01:10:25 följande:

Idag har magen varit spänd och känslig. Vissa stunder har den varit stenhård.. är det sammandragningar jag upplever? Är lite osäker för i samband med spändheten hat jag börjat må lite illa och tarmarna sätter igång och jag har fått tömma magen flera gånger. Bebisen knådad på där inne och verkar nöjd iaf!

• nununu

Tråkigt att höra att så många lider av dålig sömn och onda förvärkar som aldrig blir på riktigt ????

Här är det tvärtom. Jag har 12 dagar kvar till BF och det händer INGENTING! Hade lite molande känsla till och från förra veckan men det har släppt helt så nu är det bara trötthet och lite illamående, men inget som tyder på att en förlossning skulle vara på gång någon gång snart.

Fasar för att behöva gå över två veckor och sedan bli igångsatt så nu tänkte jag ta till de grejer jag kan komma på som skulle kunna sätta igång en förlossning. Jag orkar inte riktigt vara fysisk men kortare promenader funkar, tänkte även testa färdknäppar varje dag framöver och hallonbladste ???? några andra förslag på vad man bör testa?

Är också nyfiken på det där med tappen. Hur ska den kännas när man är redo?

• nununu
    Mimmi O skrev 2018-06-13 09:35:12 följande:

Jag förstår dig. Är det ettan?

När jag väntade ettan så kände jag ingenting innan vattnet kom. Det är ju så.olika.

Men vila så mycket du kan. Trötta inte ut dig för mycket. Putsa fönster är dock bra.

Lycka till!

Ja det är ettan så jag lever på hoppet att det snart kan vara på gång ändå! Men både jag och sambon var sex veckor tidiga så någonstans hade jag en förväntan att det skulle bli en tidig bebis.

Tack detsamma! Trots allt så får vi ju snart alla träffa våra bebisar <3
Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?