• Mimmi O

Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?

Jag väntar mitt tredje barn och har bf 25/6, men om ingenting händer innan så.blir det förmodligen igångsättning innan midsommar av medicinska skäl. (Vill inte bli igångsatt)

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?
  • Mimmi O

Åååh. Jag har 19 dagar till bf och jag har tröttnat rejält. Det är så jag bara vill lägga mig ner och sova tills värkarbetet/ev vattnet går. Ändå har jag 2 pojkar till hemma. Det kanske är just därför ifs.

Har en del förvärkar men det händer inget mer. Ska in på spec. mottagningen på tisdag för bedömning om igångsättning.

Skönt att det är svalare iallafall.

• Nube

Bf +4 idag och inga tecken på bebis. Var hos barnmorskan igår och tappen var mjuk men 3 cm så hon trodde inte det blir någon bebis de närmaste dagarna. På tisdag ska vi på ultraljud och sedan på torsdag ska jag ringa tid för igångsättning då vi troligen inte kommer att delta i studien. Vill dock helst att förlossningen kommer igång naturligt!

• Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-06-08 06:31:55 följande:

Bf +4 idag och inga tecken på bebis. Var hos barnmorskan igår och tappen var mjuk men 3 cm så hon trodde inte det blir någon bebis de närmaste dagarna. På tisdag ska vi på ultraljud och sedan på torsdag ska jag ringa tid för igångsättning då vi troligen inte kommer att delta i studien. Vill dock helst att förlossningen kommer igång naturligt!

Bara vänta och se men igångsättning verkar ju kunna vara både bra och dåligt, men såklart bäst om kroppen vill självmant.

Jag var på koll igår på förlossningen för hinnsvepning men hon lyckades inte riktigt eftersom tappen inte var redo, ska dit på måndag igen och då hoppades hon att hon skulle kunna lura igång kroppen lite. Inskrivning på ons och snitt på torsdag annars. Känns sjukt att vi kommer ha en bebis i familjen inom en vecka:)

Njut av vädret nu, snart får vi sitta inne och amma:)

Kram
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-08 07:18:49 följande:

Bara vänta och se men igångsättning verkar ju kunna vara både bra och dåligt, men såklart bäst om kroppen vill självmant.

Jag var på koll igår på förlossningen för hinnsvepning men hon lyckades inte riktigt eftersom tappen inte var redo, ska dit på måndag igen och då hoppades hon att hon skulle kunna lura igång kroppen lite. Inskrivning på ons och snitt på torsdag annars. Känns sjukt att vi kommer ha en bebis i familjen inom en vecka:)

Njut av vädret nu, snart får vi sitta inne och amma:)

Kram

Min barnmorska kunde inte heller göra hinnsvepning igår men jag ska dit igen nästa fredag och då ska hon försöka på nytt.

Ja så spännande att snart är bebisarna här! Lycka till nu och berätta gärna sedan hur allt går :)

Kram
  • Nube

Min slempropp började lossna imorse efter nattens värkar men sedan har de försvunnit och inget mer har hänt... men nåt som händer iaf!

Hur går det för andra?

• Moorii
    Nube skrev 2018-06-11 12:39:42 följande:

Min slempropp började lossna imorse efter nattens värkar men sedan har de försvunnit och inget mer har hänt... men nåt som händer iaf!

Hur går det för andra?

Spännande! Hoppas det är något på gång.

Händer inte mycket här.. Kände rejält tryck neråt förra veckan, men efter det ingenting alls. Inga förvärkar eller så, bara sammandragningar som inte gör ont. Har dock 13 dagar kvar till BF, så räknar inte med att det drar igång ännu ändå :)
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-06-11 12:39:42 följande:

Hur går det för andra?

Var hos läkaren på BB idag och hon vart så nöjd när hon kunde känna bebisens rumpa och kunna hinnsvepa lite. Hon sa att om jag inte fick ordentlig molvärk nu skulle hon bli besviken:) Vi kör en svepning till på onsdag innan inskrivningen för snittet på torsdag. Hoppas nåt händer nu!!

Kul att nåt verkar vara på gång hos er!!
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-11 14:12:18 följande:

Var hos läkaren på BB idag och hon vart så nöjd när hon kunde känna bebisens rumpa och kunna hinnsvepa lite. Hon sa att om jag inte fick ordentlig molvärk nu skulle hon bli besviken:) Vi kör en svepning till på onsdag innan inskrivningen för snittet på torsdag. Hoppas nåt händer nu!!

Kul att nåt verkar vara på gång hos er!!

Ja, hoppas hoppas! Hoppas också att hinnsvepningen ger effekt och att din förlossning kommer igång. Hur som helst så snart är det dags!

Lycka till nu! :)
  • Nube
    Moorii skrev 2018-06-11 13:07:47 följande:

Spännande! Hoppas det är något på gång.

Händer inte mycket här.. Kände rejält tryck neråt förra veckan, men efter det ingenting alls. Inga förvärkar eller så, bara sammandragningar som inte gör ont. Har dock 13 dagar kvar till BF, så räknar inte med att det drar igång ännu ändå :)

Ja, mycket spännande! Har gått över precis en vecka nu så bebisen får gärna komma nu :)

Okej, då har du lite tid kvar kanske innan det är dags men det kan ju komma igång när som helst också. Mår du bra annars?
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-06-11 15:14:06 följande:

Ja, mycket spännande! Har gått över precis en vecka nu så bebisen får gärna komma nu :)

Okej, då har du lite tid kvar kanske innan det är dags men det kan ju komma igång när som helst också. Mår du bra annars?

Ja, då är det verkligen dags för dig:) Jag har 2 dagar på mig bara. Känns galet att vi troligtvis har en bebis om 3 dagar!!! Jag mår fint fortfarande, sån drömgraviditet jag haft!
Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?