Inlägg från: Nube |Visa alla inlägg
  • Nube

Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?

Sjuttiosjuan skrev 2018-05-25 07:56:12 följande:

Nu ska jag in till förlossningen och ha taktiksnack med en BM som är proffs på just sätesförlossning! Busen gick inte att vända:( Har gjort viktskattning av bebis och röntgat bäckenet så idag ska vi prata om hur vi ska gå vidare. Sätesförlossning el snitt, pest el kolera enligt mig. Hade verkligen sett framemot en vanlig vaginal förlossning så det här blir ett svårt beslut. Hoppas på lite mer klarhet när jag fått svar på röntgen osv.

Hur hade ni resonerar? Någon som gjort något av det?

Hur gick det idag?
  • Nube
    Freya18 skrev 2018-05-26 13:03:56 följande:

35+4. Så han är lite för tidig, men hans hjärta slår fint och stabilt och nu är jag öppen 10 cm! Väntar på trycket nedåt. Ryggen känns mycket bättre efter epiduralen och nu molar det på framsidan istället. Helt ok värkar och jag behöver ingen lustgas. Står och vankar här vid sängen.

Åh vad spännande! Hur har det gått nu? Lycka till :)
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-25 20:12:23 följande:

Bra ändå! Mitt bäcken var brett nog med marginal och bebisen är något mindre än normalt vilket också är en bra förutsättning. Så jag uppfyllde deras kriterier för att få genomgå en vaginal förlossning om inget ändras, bebisen ska mätas igen nästa fredag så att man ser att den följt sin kurva sen senaste mätningen.

Men eftersom man inte kan sätta igång en sätesförlossning och jag heller inte bör gå över tiden pga ålder och högt BT så kör vi en medelväg och planerar ett snitt på BF +-någon dag och om det kommer igång spontant tidigare så kör vi på vaginal förlossning. Känns bra för då låter vi ödet bestämma lite åt oss:)

Vi ska även få göra ett till vändningsförsök på måndag, inte så troligt att det funkar men värt att ge det en chans ändå!

Hur mår du?

Okej, vad skönt att ni har både plan A och B. Hur som helst så kommer det säkert gå jättebra :)

Jag mår bra, 8 dagar kvar till bf och har lite förvärkar ibland så vi får se när bebisen kommer.. men det börjar bli tungt och med detta värme blir jag trött lättare. Men kan inte klaga, mår helt ok ändå! Skönt att vara ledig också även om jag fortfarande inte riktigt förstått det!
  • Nube
    Mimmi O skrev 2018-05-26 07:18:31 följande:

Nu är det jag igen. Hahaha!

Tänkte innan någon blir för förväntansfull.

Jag var uppe 3timmar inatt med molande smärta som avtog. Nu har jag sovit 3h till och smärtan i ryggen är dovt, kvar... men det andra är borta.

I vilket fall närmar det sig... oavsett om det tar 1 eller 5 veckor så är det ju nära. Heja!

Ha en fin lördag!

Vad det händer grejer där :) Det närmar sig verkligen, jag hade också ont i natt och fick ta en alvedon för att kunna sova. Vi får se om värkarna kommer tillbaka ikväll. Men jag har inte så långt kvar, max 3 veckor typ! Ser fram emot när det kommer igång på riktigt...
  • Nube
    Freya18 skrev 2018-05-26 21:54:51 följande:

Nu är han här!! :D Mår bra och är stark.

Jag var öppen 10 cm väldigt länge innan jag kunde börja krysta. Epiduralen fick dom stänga för jag kände inte trycket nedåt. Men jag fick kämpa på att krysta fast jag inte kände trycket, men kände mig bajsnödig och det sa dom va bara bra! Då tröck jag på varje gång och här är han nu. :)

Nu är man skapligt trött och ska sova snart. Vilken upplevelse!

Stort grattis! Njut nu :)
  • Nube
    TheRealMe skrev 2018-05-27 18:25:10 följande:

Stort grattis verkligen :).

Tjejer jag behöver hjälp, jag vet inte om detta är förvärkar eller riktiga värkar. Dom är lite oregelbundna. Men dom gör ont. Varje värk känns i ryggen nu! O magen blir en hård boll. Har tagit mig en dusch och alvedon o ser om det kommer avta. Allt började vid 14:00 men smärtan har blivit värre. Vad tror ni?

Det låter som att det kan vara på riktigt! Spännande, berätta gärna hur du mår idag :)
  • Nube
    TheRealMe skrev 2018-05-28 09:50:58 följande:

Hej tjejer! Kl 20:55 så valde en prinsessa att titta ut!! Värkarna blev mer intensiva. Vi blev incheckade kl 20:20 på förlossningen o hon kom ut som en raket 20:55!!! Nu ska vi träffa barnläkaren o ska få förhoppningsvis åka hem sen. Vi njuter :).

Åh vilken grej! Stort grattis!! Njut nu :) när hade du bf?

Själv väntar jag med spänning när det kommer igång, bf nästa måndag!
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-28 11:40:53 följande:

Andra vändningsförsöket lyckades inte heller, men det hade jag inte förväntat mig direkt. Träffade en fantastisk läkare som är expert på sätesbjudning och fick verkligen förtroende för henne. Hittills finns väldigt goda förutsättningar med bra bäckenstorlek och storlek på bebis så i slutet av denna vecka ska vi börja med hinnsvepning eftersom en sätesbjudning måste komma igång spontant. Satt i föräldraköket på BB efteråt och i rummet bredvid föddes en bebis, jisses vad hon vrålade stackarn, tänkte starkt över ett planerat snitt:) Nämen skämt och sido, det var ballt att höra hur bebisen skrek sen. Vilken fighter! Snart är det vår tur tjejer:)

Jaaa, snart är vi också där! Känns så spännande och samtidigt lite overkligt! Vad skönt att du träffade en bra läkare, kommer hon vara med i förlossningen då? Har du märkt att du har haft sammandragningar eller förvärkar som skulle kunna tyda på att förlossningen kommer igång naturligt snart?
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-28 16:01:26 följande:

Dom är 4 läkare som jobbar med sätesförlossningar och dom jag jour så någon av dom kommer finnas där plus någon BM med erfarenhet. Jag har en del sammandragningar men inte som gör ont. Hela dagen har jag haft mensvärk men det kan ju bero på knådandet på magen imorse:) Jag ska jobba tills på torsdag så tills dess hoppas jag det blir lugnt:)

Du då? Känns det nåt?

Vad skönt att du vet vilka läkare du kommer att ha med i förlossningen. Och lycka till med sista arbetsdagen imorgon! :)

Jag har lite förvärkar ibland eller mensvärk liknande känslor men ingenting annat egentligen. Sammandragningar mest när jag har gjort för mycket med det försvinner när jag vilar.. så jag väntar med spänning!
  • Nube

Hej, hur mår ni? Jag har bf imorgon men tror att det dröjer lite innan bebisen kommer... imorgon börjar den riktiga väntan!

• Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-04 11:24:27 följande:

Kämpa på tjejer, snart är vi där!!

Jag verkar vara den enda som gärna vill att bebisen stannar kvar därinne ett tag till:) Men jag mår också fortfarande toppen och känner mig varken trött el har några krämpor, och har dessutom inga barn att se efter. Så det är nog stor skillnad. Vi har ju planerat snitt 14/6 så vi får se om bebisen kommer innan dess och då är den givetvis välkommen men jag njuter av min ledighet och vädret så länge:)

Ta hand om er!

Härligt att du fortsätter att må så bra! Vad tror du själv, blir det snitt eller vanlig förlossning? Har du några känningar? Jag hade BF igår och hade lite spänningar och värkar men de försvann under natten och idag har det varit nästan ingenting.. hoppades lite igår att det skulle komma igång men inte.. så idag var lite segt att vänta, annars har jag inte heller haft någon stress ännu. Ska till barnmorskan på torsdag och nästa tisdag är det ultraljud för kontroll av fostervatten om bebisen inte kommit innan dess. Vi kommet nog inte delta i studien om igångsättning..

Ha det bra du med!
  • Nube

Bf +4 idag och inga tecken på bebis. Var hos barnmorskan igår och tappen var mjuk men 3 cm så hon trodde inte det blir någon bebis de närmaste dagarna. På tisdag ska vi på ultraljud och sedan på torsdag ska jag ringa tid för igångsättning då vi troligen inte kommer att delta i studien. Vill dock helst att förlossningen kommer igång naturligt!

• Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-08 07:18:49 följande:

Bara vänta och se men igångsättning verkar ju kunna vara både bra och dåligt, men såklart bäst om kroppen vill självmant.

Jag var på koll igår på förlossningen för hinnsvepning men hon lyckades inte riktigt eftersom tappen inte var redo, ska dit på måndag igen och då hoppades hon att hon skulle kunna lura igång kroppen lite. Inskrivning på ons och snitt på torsdag annars. Känns sjukt att vi kommer ha en bebis i familjen inom en vecka:)

Njut av vädret nu, snart får vi sitta inne och amma:)

Kram

Min barnmorska kunde inte heller göra hinnsvepning igår men jag ska dit igen nästa fredag och då ska hon försöka på nytt.

Ja så spännande att snart är bebisarna här! Lycka till nu och berätta gärna sedan hur allt går :)

Kram
  • Nube

Min slempropp började lossna imorse efter nattens värkar men sedan har de försvunnit och inget mer har hänt... men nåt som händer iaf!

Hur går det för andra?

• Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-11 14:12:18 följande:

Var hos läkaren på BB idag och hon vart så nöjd när hon kunde känna bebisens rumpa och kunna hinnsvepa lite. Hon sa att om jag inte fick ordentlig molvärk nu skulle hon bli besviken:) Vi kör en svepning till på onsdag innan inskrivningen för snittet på torsdag. Hoppas nåt händer nu!!

Kul att nåt verkar vara på gång hos er!!

Ja, hoppas hoppas! Hoppas också att hinnsvepningen ger effekt och att din förlossning kommer igång. Hur som helst så snart är det dags!

Lycka till nu! :)
  • Nube
    Moorii skrev 2018-06-11 13:07:47 följande:

Spännande! Hoppas det är något på gång.

Händer inte mycket här.. Kände rejält tryck neråt förra veckan, men efter det ingenting alls. Inga förvärkar eller så, bara sammandragningar som inte gör ont. Har dock 13 dagar kvar till BF, så räknar inte med att det drar igång ännu ändå :)

Ja, mycket spännande! Har gått över precis en vecka nu så bebisen får gärna komma nu :)

Okej, då har du lite tid kvar kanske innan det är dags men det kan ju komma igång när som helst också. Mår du bra annars?
  • Nube

Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar!

Lycka till allihopa!

• Nube
    Mimmi O skrev 2018-06-13 17:44:17 följande:

Stort grattis! Njut av bubblan! <3

Tack så mycket! :)
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-13 18:55:46 följande:

Åhhhh, grattis!!!!! Vad skönt att det gick bra:)

Tack så mycket och lycka till imorgon!
  • Nube
    Moorii skrev 2018-06-13 18:58:11 följande:

Åh, då var det verkligen på gång! Stort grattis! <3

Ja, det var det! Värkarna kickade igång under eftermiddagen och vi åkte in lite efter midnatt. Då gick vattnet och hon föddes sedan igår eftermiddag så det tog sin lilla tid men allt gick bra ändå. Hoppas det går lika bra för dig!
Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?