Inlägg från: Sjuttiosjuan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosjuan

Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?

Freya18 skrev 2018-05-26 11:51:45 följande:

Här händer det grejer! Lillpojken vill komma ut redan i maj! :o

Vattnet small till och forsade ut vid 5 imorse. Det knäppte till och jag fattade direkt att nu kommer det komma vatten! Värkarbetet har gått smidigt till. Ont som attans och har fått vråla lite i lustgasmasken.. Kändes som tusen knivar i ryggen, så för 2 timmar sen fick jag epidural. Otroligt sköna värkar efter det och jag sitter och gungar här på bollen just nu. :)

Jag är så himla orolig för krystvärkarna och väntar på att det ska starta. Var öppen 8 cm senast och bm säger att värkarbetet har gått ganska fort och effektivt. Nu är det bara och samla energi till sista rycket! Hoppas på att det ska gå bra!

Härligt med liverapportering från BB:) Lycka till och kämpa!
  • Sjuttiosjuan
    Freya18 skrev 2018-05-26 21:54:51 följande:

Nu är han här!! :D Mår bra och är stark.

Jag var öppen 10 cm väldigt länge innan jag kunde börja krysta. Epiduralen fick dom stänga för jag kände inte trycket nedåt. Men jag fick kämpa på att krysta fast jag inte kände trycket, men kände mig bajsnödig och det sa dom va bara bra! Då tröck jag på varje gång och här är han nu. :)

Nu är man skapligt trött och ska sova snart. Vilken upplevelse!

Härligt! Stort grattis:)
  • Sjuttiosjuan
    TheRealMe skrev 2018-05-28 09:50:58 följande:

Hej tjejer! Kl 20:55 så valde en prinsessa att titta ut!! Värkarna blev mer intensiva. Vi blev incheckade kl 20:20 på förlossningen o hon kom ut som en raket 20:55!!! Nu ska vi träffa barnläkaren o ska få förhoppningsvis åka hem sen. Vi njuter :).

Grattis! Och vad skönt att det gick så fort:) Mys på!!
  • Sjuttiosjuan

Andra vändningsförsöket lyckades inte heller, men det hade jag inte förväntat mig direkt. Träffade en fantastisk läkare som är expert på sätesbjudning och fick verkligen förtroende för henne. Hittills finns väldigt goda förutsättningar med bra bäckenstorlek och storlek på bebis så i slutet av denna vecka ska vi börja med hinnsvepning eftersom en sätesbjudning måste komma igång spontant. Satt i föräldraköket på BB efteråt och i rummet bredvid föddes en bebis, jisses vad hon vrålade stackarn, tänkte starkt över ett planerat snitt:) Nämen skämt och sido, det var ballt att höra hur bebisen skrek sen. Vilken fighter! Snart är det vår tur tjejer:)

• Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-05-28 15:09:44 följande:

Jaaa, snart är vi också där! Känns så spännande och samtidigt lite overkligt! Vad skönt att du träffade en bra läkare, kommer hon vara med i förlossningen då? Har du märkt att du har haft sammandragningar eller förvärkar som skulle kunna tyda på att förlossningen kommer igång naturligt snart?

Dom är 4 läkare som jobbar med sätesförlossningar och dom jag jour så någon av dom kommer finnas där plus någon BM med erfarenhet. Jag har en del sammandragningar men inte som gör ont. Hela dagen har jag haft mensvärk men det kan ju bero på knådandet på magen imorse:) Jag ska jobba tills på torsdag så tills dess hoppas jag det blir lugnt:)

Du då? Känns det nåt?
  • Sjuttiosjuan

Mitt blodtryck har också skenat iväg:( Ska till spec mvc imorgon bitti och diskutera ev medicinering. Bara spår i urinen så kanske bara det som spökar. 37+6 imorgon så vi får se vad dom säger!

• Sjuttiosjuan

Kämpa på tjejer, snart är vi där!!

Jag verkar vara den enda som gärna vill att bebisen stannar kvar därinne ett tag till:) Men jag mår också fortfarande toppen och känner mig varken trött el har några krämpor, och har dessutom inga barn att se efter. Så det är nog stor skillnad. Vi har ju planerat snitt 14/6 så vi får se om bebisen kommer innan dess och då är den givetvis välkommen men jag njuter av min ledighet och vädret så länge:)

Ta hand om er!

• Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-06-08 06:31:55 följande:

Bf +4 idag och inga tecken på bebis. Var hos barnmorskan igår och tappen var mjuk men 3 cm så hon trodde inte det blir någon bebis de närmaste dagarna. På tisdag ska vi på ultraljud och sedan på torsdag ska jag ringa tid för igångsättning då vi troligen inte kommer att delta i studien. Vill dock helst att förlossningen kommer igång naturligt!

Bara vänta och se men igångsättning verkar ju kunna vara både bra och dåligt, men såklart bäst om kroppen vill självmant.

Jag var på koll igår på förlossningen för hinnsvepning men hon lyckades inte riktigt eftersom tappen inte var redo, ska dit på måndag igen och då hoppades hon att hon skulle kunna lura igång kroppen lite. Inskrivning på ons och snitt på torsdag annars. Känns sjukt att vi kommer ha en bebis i familjen inom en vecka:)

Njut av vädret nu, snart får vi sitta inne och amma:)

Kram
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-06-11 12:39:42 följande:

Min slempropp började lossna imorse efter nattens värkar men sedan har de försvunnit och inget mer har hänt... men nåt som händer iaf!

Hur går det för andra?

Var hos läkaren på BB idag och hon vart så nöjd när hon kunde känna bebisens rumpa och kunna hinnsvepa lite. Hon sa att om jag inte fick ordentlig molvärk nu skulle hon bli besviken:) Vi kör en svepning till på onsdag innan inskrivningen för snittet på torsdag. Hoppas nåt händer nu!!

Kul att nåt verkar vara på gång hos er!!
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-06-11 15:14:06 följande:

Ja, mycket spännande! Har gått över precis en vecka nu så bebisen får gärna komma nu :)

Okej, då har du lite tid kvar kanske innan det är dags men det kan ju komma igång när som helst också. Mår du bra annars?

Ja, då är det verkligen dags för dig:) Jag har 2 dagar på mig bara. Känns galet att vi troligtvis har en bebis om 3 dagar!!! Jag mår fint fortfarande, sån drömgraviditet jag haft!
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-06-13 17:31:50 följande:

Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar!

Lycka till allihopa!

Åhhhh, grattis!!!!! Vad skönt att det gick bra:)
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2018-06-13 20:25:47 följande:

Tack så mycket och lycka till imorgon!

Vi har skjutit på snittet tills på måndag och hoppas det drar igång innan dess:)
Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?