• smulpaj01

Tycker inte om min sambos son

Självklart ska barnet få bo varannan vecka med sin pappa MEN lika självklart är att barnet aldrig ska tvingas bo med dig!

Så det är separation som gäller för er nu ts. Du och pappan får ha er gemensamma varannan vecka och han får då ha båda sina barn varannan vecka. Han kanske kan bo med dig och er gemensamma varannan vecka så denne får ha en förälder på heltid?!

Detta har DU valt så du är inget offer även om du försatt ditt barn i en situation där denne bara får ha mamma på halvtid. Konsekvenser av ditt eget val helt enkelt!

• smulpaj01
    Sharper skrev 2018-06-25 11:18:19 följande:

1.meddela mamman att ni kommer kontakta försäkringskassan gällande halvt barnbidrag och även sluta betala underhåll.

2. Säger inte pappan ifrån får du helt enkelt göra det som vuxen i hemmet.

Här hemma är det klart och tydligt att vi vuxna bestämmer oavsett biologisk förälder eller inte. Säger jag åt bonus att göra en sak (tex ta av kepsen vid maten) är det de som gäller. Jag har styrt upp vissa saker själv gällande min mans barn bara för att jag inte orkar plocka efter allihop (jag har lite annan standard på städning ön vad han har). Igår tex slängde jag ett tillbehör till bonussonen leksak som legat på golvet på verandan i flera veckor. Trots massor av tillsägelser att det ska plockas bort. Min man tyckte dock jag gjorde rätt. Nu var inte bonussonen hos oss utan kommer på fredag men iallafall.

Fruktansvärt!

Bra jobbat, det är nog bara en tidsfråga innan du slipper dessa styvungar då de kommer vägra bo med dig!!
  • smulpaj01
    Sharper skrev 2018-06-25 13:34:55 följande:

Nja med tanke på att bonusdottern älskar mig, håller mig i handen och vill göra saker med mig. Jag bryr mig om dom, jag hittar på saker med dom. Så där har du fel. Jag vill inte slipåandol, samma regler gäller för alla barn, bara lite modifikation beroende på ålder (som 2-åringen i detta fallet) så du har helt fel :)

Övertygad om att jag har rätt, vänta bara!
Svar på tråden Tycker inte om min sambos son