Tycker inte om min sambos son
FrozenGarden skrev 2018-05-18 15:09:13 följande:
Min sambo ställer inga krav på honom och har under större delen av hans uppväxt inte tagit ansvar alls.
FrozenGarden skrev 2018-05-18 15:35:29 följande:
Jag visste inte ens att han hade barn när vi träffades. Det fick jag veta efter känslorna för honom redan fanns där.Mina känslor hade nog svalnat rätt rejält om jag hade fått reda på vilken karaktär han hade och jag hade definitivt inte skaffat barn med en sådan man men det är ditt liv och ditt val och man tänker inte alltid förnuftigt när man är kär och nu kommer konsekvenserna av det valet då du är i den här situationen nu.
Svälj stoltheten och ställ lite mer krav på din man, för oavsett ev diagnoser så är han ju vuxen och inget barn eller hur?
Du har ju ändå tyckt att han är kapabel nog att vara partner till dig och pappa till ditt barn så helt förståndshandikappad kan han väl ändå inte vara
Så nej ts du är inte den stora boven i dramat, det är inte heller pojken och hans mamma, utan det är din man som är det stora problemet.
Din man är just nu INTE en bra pappa - man är nämligen inte en bra pappa om man bara är det till hälften av sina barn, men han kan fortfarande bli en bra pappa om han skärper till sig.