• Ejjami

BIM vid Midsommar, följas åt?

Hej jag hoppar in! BIM den 18:e eller 19:e beroende på när ägglossning blir. Jag dricker inte själv längre så alkohol blir inga problem på midsommar. Måste dock säga att dagen innan jag pulsade med min dotter så var jag på bröllopsfest och blev helt galet dyngrak (Riktigt kräkpackad). Hon blev helt normal och jag var då i vecka 6. Hade jag vetat om att jag va gravid hade jag inte druckit såklart. :)

• Ejjami

Hallå tjejer! Jag tror inte att jag får vara med här längre då jag har BIM den 17:e. Trodde det skulle bli den 18:e eller 19:e. Alltså har jag inte BIM midommarveckan. Vad säger ni. Räknas jag som midsommar-bim-are? Kramar!

• Ejjami
    Ereya skrev 2018-06-08 12:45:42 följande:

Jag har smitit in här och jag har BIM den 12/6 istället för den 20/6 då min ägglossning kom tidigare än beräknat. Det är såklart kul att ha bim på samma sak som alla andra men nån måste ju börja med glada besked som smittar av sig, så då kan det väl få bli vi?! Haha!

Ja jisses! Då är det dax för dig att testa jättesnart!! Jag vill verkligen testa nu men ägget har ju typ inte ens fått en chans att fästa än! Tänkte testa på tisdag (blir säkert på måndag). Säkert alldeles för tidigt men jag kan inte vänta!!!
  • Ejjami

Hallå! Äl+8 idag. Går långsamt som bara den. Jag tog ett gravtest som såklart va negativt (testa tidigt bim-4). Men ni vet ju att hoppet är det sista som lämnar en. Jag tänker testa imorgon också och på onsdag. Jag vill ju så gärna veta så tidigt som möjligt!!

Ps. Första försöket med andra barnet (Jag är 28)

• Ejjami
    Ereya skrev 2018-06-10 11:56:07 följande:

Lugn i stormen, ägget har knappt hunnit fästa än :) Bättre vänta tills en eller två dagar innan beräknade mensen för tydligast resultat. Du kissar ju pengar i sjön som du kunde lagt på bebiskläder tex :) säger det inte för att vara elak, det är svårt att sitta på händerna. Men stress är inte bra för en graviditet eller någon som försöker bli <3

Haha! Ja du såklart jag inte tar det som att du ska va elak :) . Jag har bara så himla många gravtest (billiga stickor ca 30 st hemma). Jag kan inte låta bli bara :p det behövs dock inte köpas några nya babykläder eller prylar (har uppsjöar med sånnt, jag har barn sedan innan) att testa kan ju inte göra en mer eller mindre gravid så det kan ju inte skada att testa tidigt (eller senare) vanlig stress har ingen inverkan på fertiliteten heller. För då skulle det ju inte födas barn i krigsländer osv.

Ps. Jag lovar att jag inte blir stressad av att testa :p
Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?