Inlägg från: Minlillaplutt |Visa alla inlägg
  • Minlillaplutt

BIM vid Midsommar, följas åt?

Jag är gärna med här, om jag rymms :)

Har oxå BIM den 24.6, även om chanserna är små, så finns det där hoppet! Har en liten tjej som snart fyller ett år, samt ett par äldre barn med.

Själv är jag 34 så har inte så mycket tid kvar, men en till hoppas jag få <3 så att lilltjejen får ett syskon i liknande ålder :)

• Minlillaplutt
    Thorax skrev 2018-06-17 18:12:27 följande:

Såklart du ryms :)

Varför tror du chanserna är små?

Vad kul med tätt, det har ju sina fördelar för barnen.

34 är ju ingen ålder :)

Tack! :)

Jaa, åldern "känns", som att tiden är begränsad. Har redan en tonåring hemma, haha...

Är rädd för att det inte lyckas eftersom vi bara fick ett "försök" och det var dessutom ÄL+1 då redan, minns inte hur länge ägget är mottagligt?

Men är en vecka sedan nu, och sedan igår tycker jag mig ha känt konstiga "dragningar" i livmodern, så det finns väl en chans för mig :)

Grattis till Er som plussat!!!!!
  • Minlillaplutt

Imorse hade jag absolut ingen lust att äta!! Jag som varje morgon brukar vara jättehungrig och sugen på frukost!!! Det enda jag kunde tänka mig att ta i munnen var kallt vatten. Sen försökte jag äta en mini/plommon tomat, som jag vanligtvis älskar, den smakade bara kall och sur.... Fick tvinga i mig något. Och känner nu mig supermätt och lätt illamående.

Kände även igår "dragningar" i nedre magen och som ett slags tryck... Har även känt mig tröttare än vanligt.

BIM-5 idag.

• Minlillaplutt
    Sisterofthesun skrev 2018-06-19 11:03:03 följande:

Vi har bim samtidigt då :)

Har du tagit test än?

Nämen så kul! :) Har du känt några symptom redan?

Nej jag har inte testat, ska försöka vänta till tisdag, om inte mensen kommer... Det brukar aldrig synas något streck före BIM för mig.
  • Minlillaplutt
    Sisterofthesun skrev 2018-06-19 11:25:27 följande:

Vaknade en natt någon dag efter misstänkt äl av att det brände till ordentligt i höger äggstock.

Jag har sen efter äl haft vita flytningar som nu blivit vattniga istället, stick i livmodern ett par gånger, först efter äl och igår kände jag det igen. Min temp är också förhöjd :) lite ömma bröstvårtor också men det kan ju vara mensen som är på väg också.

Vill gärna veta innan midsommarafton om man kan dricka ett glas vin eller inte ;)

Du då? :)

Jag har nog tänkt dricka ett glas på midsommar, en del av mig vågar inte riktigt tro att det kan ha gått vägen, fast jag så gärna vill tro det...

Kände dragningar i nedre magen första gången i förrgår på morgonen och tycker att flytningarna även varit rikligare, iallafall igår. Och så aptit förändringarna imorse då.

Har du barn sen innan?
  • Minlillaplutt
    Sisterofthesun skrev 2018-06-19 17:12:48 följande:

Jag hoppas att jag kan plussa dagen innan bim så man vet om man kan eller inte. Har inte druckit på väldigt länge så det hade varit trevligt med ett glas vin.

Min dotter är 5 månader gammal :) så ett syskon hade varit roligt såhär tätt. (Tror jag) haha!

Mina känns också rikligare, eller mer märkbara..? Kanske är att jag tänker på det mer nu när man försöker.

Jag känner också något i livmodern men kan inte säga om det känns som drag, känner nog mer småhugg.

Vid min senaste graviditet så plussade jag efter att jag druckit vin typ nästan dagligen (var på bröllopsresa och åt ute varje dag) så jag är inte orolig, tror närmare att det kan öka chanserna för att plussa XD haha...

Jag har en dotter på 10 månader! :D men oj, om du blir gravid nu så blir det ännu tätare mellan dina! :) För mig känns det lite tidigt ifall jag skulle plussa nu, men samtidigt vore det kul att ha två barn i nästan samma ålder. Jag har även två äldre (14 och 9 år), så detta skulle bli min fjärde. Men det är av samma anledning, att hon inte ska bli så ensam eftersom syskonen är mycket äldre.

Håller tummarna för dig!! :)
  • Minlillaplutt
    gabspo skrev 2018-06-20 06:41:08 följande:

Jag plussade idag! Är helt chockad för jag har inte haft några symtom förutom lite igår :O Trodde verkligen inte att det skulle tagit sig. Men stickan gick inte att misstro :D Tog ett digitalt också bara för tydlighetens skull <3

Wow, grattis!! Nu får man ju själv lust att testa fastän jag bestämt mig att inte göra det än....
  • Minlillaplutt
    Sisterofthesun skrev 2018-06-19 19:52:54 följande:

Kanske blir ett glas ändå ;) har ju som jag skrev inte kunnat dricka på många månader pga av tidigare graviditet.

Jag tror att folk kommer tänka att jag är lite väl ivrig med syskon men jag längtar så att bli gravid igen och kunna ge henne ett syskon att leka med framöver. (Kommer med största sannolikhet bli kaotiskt här hemma ett tag framöver då) har en snart 5-årig bonusson som bor här några dagar varannan vecka också. Oh, herre..! :D

Förstår att du också vill ha en lillasyster eller bror till din minsta. Så kul att ha någon att växa upp med ju. Vad tycker dina äldre barn om småsyskon? :)

Tack, håller mina för dig också!

Åh, det kan bli liv i luckan med så många små :) men roligt då! Hoppas du mer på flicka el pojke eller är det ingen skillnad?

Jag ha har ju redan en av varje och de har kommit så bra överens, trots 5 års åldersskillnad, så har en liiten önskan om att det skulle bli pojke. Men såklart underbart ifall det skulle vara en flicka....

Mina äldre "vet" att det kan bli en till men jag tror de inte riktigt förstår/tagit det på allvar än... De var även skeptiska till denna lillasyster men sen när hon kom så blev de båda väldigt kära i henne :)

Nytt gravid-tecken för mig: varit jättetörstig under natten!! Det var jag även innan jag plussade förra gången :O Fick gå upp och dricka kl. 02 och sedan genast på morgonen när jag vaknade.... Hjälp, nu börjar man ju hoppas.... ^^
  • Minlillaplutt
    gabspo skrev 2018-06-20 09:12:34 följande:

Tack!! När har du bim? :D

På söndag, så är nu på BIM-4... Men hade tänkt vänta till tisdag med att testa, haha om jag orkar så länge?

Dels för att jag "tror" att mensen kommer och dels för att vi kommer hem från en resa på måndag kväll.

Har du barn sen innan eller är det ditt första? :)
  • Minlillaplutt
    Sisterofthesun skrev 2018-06-21 13:35:05 följande:

Okej, varning för äckel!

Jag har haft en massa vattniga flytningar och idag såg jag också att det va vita småklumpar i flytningen.

Sen när jag torkade mig så upptäckte jag att det kom en slemmig gulvit flytning ungefär 3 cm lång?!

Liknande en äl-flytning. Ska ju ha mens om 3 dagar..

Spännande! Jag vet dock inte vad det betyder? Även jag har haft rikligare flytningar än normalt, tror jag..

Och kastas mellan hopp, tålamod och misstro, det växlar otroligt starkt. När jag läser om de som plussat så känner jag "jippo, jag är oxå gravid" men några timmar senare bojkottar jag tråden och tänker hoppa av "för att jag blir ju inte gravid"... Suck.

Igår blev jag helt städ-fanatisk och städade typ hela huset XD, hade en så harmonisk känsla "bli det så blir det, blir det inte nu så blir det senare :)" men sedan vände det igen. Ingen törst inatt och tänkte att det nog är kört för mig denna månad. Men idag i affären *kände* jag stickningar i magen igen och hoppet tändes pånytt... :D

Ack denna ovisshet!!!
  • Minlillaplutt
    emphiz skrev 2018-06-20 09:21:42 följande:

Grattis!! Jag har bim idag och mensen har inte dykt upp så jag är ganska säker på att det kan vara något :) Jag har beställt grav test så jag inväntar dem och spänningen är olidlig ;)

Håller tummarna för dig!! :)
  • Minlillaplutt
    Sisterofthesun skrev 2018-06-21 18:03:11 följande:

Innan jag väntade dottern så fick jag "eufori"-känsla, kanske det du kände då? ;) jag har bara känt dessa stick när jag varit gravid. Jag gjorde 3 test idag, ett med morgonurin och två nästan direkt efter varandra (hade kissat massa innan testen också) alla 3 är svagt positiva dock vågar inte kalla mig gravid än när de är så svaga?

Kan inte förstå att min 5-månaders bebis ska bli storasyster då, helt galet!!!

Vågar inte tro?!

OJJ!!! Men du är på BIM-3 eller hur? Och du ser redan streck?? Vilka test har du använt?

Jag har nu sån lust att testa redan typ imorgon, men.... Skulle ju inte.... Är SÅÅ rädd att bli besviken (igen)...

Håller alla tummar och tår att ditt plus blir starkare!!! :D
  • Minlillaplutt
    Sisterofthesun skrev 2018-06-24 08:37:43 följande:

Trevligt! :)

Grattis till pluset!!!! Helt fantastiskt!

Och grattis till er andra som plussat!!! (Jag har dragit mig tillbaka lite, känns deppigt, orkar inte skriva mera tror jag).

Hoppades SÅÅ och tog ett test redan (fast jag skulle vänta) och det var tokblankt :( BIM idag då, så väntar nu bara på mensen :( tyvärr svårt att tro att det skulle finnas nåt hopp kvar...

Ursäkta mitt depp!
  • Minlillaplutt
    Sisterofthesun skrev 2018-06-24 10:29:42 följande:

Om mensen kommer så håller jag tummarna för dig och hejar för ett pluss nästa månad <3

Tack snälla <3
Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?