Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

BIM vid Midsommar, följas åt?

Hej :) hoppar också in här! Har en son som blir 4 i sommar och detta är försök nr 3 med ett syskon! Har blivit gravid båda föregående cyklerna men båda har slutat med missfall i början på v.6! Tär lite på psyket helt klart, men försöker hålla mig på banan!

Äter nu blodförtunnande och fått order om progesteron fom första dagen jag plussat nästa gång!

Bim 25/6!

Ska läsa igenom tråden för att få lite bättre koll på hur det går för er andra :) håller tummarna för många plus runt midsommar <3

• Systeryster33
    IlseFilippa skrev 2018-06-17 20:36:44 följande:

Haha! Känns lite krångligt att få rätt på svaren här ibland :)

Jag trodde inte att man fick göra en utredning efter ett år om man hade lyckats att bli gravid, även om det nu slutade i missfall? Men det kanske man får?

Jag har en fantastisk läkare som låter mig göra lätt utredning direkt efter 2 missfall .. han menar att ingen mår bra av att vänta och kan han hjälpa mig genom enkla blodprov och se att inget uppenbart är fel så vill han göra det! Jag har iofs reumatism med så han ska kolla så det inte är dem som spökar! Det kanske spelar in, vad vet jag :)

Hoppas dock på att lyckas bli gravid själv nu igen och hoppas på att det vill stanna <3 missfall tär verkligen på psyket!
  • Systeryster33
    aij210 skrev 2018-06-17 21:23:12 följande:

Fick plus idag på BIM -2 eller -3, så himla glad, känns overkligt! Vårt andra barn, första försöket, vågar knappt tro att det är sant! Lycka till alla som längtar efter plus!

Grattis <3
  • Systeryster33
    Tjillevippens skrev 2018-06-19 12:13:45 följande:

Åh, jag är också på ÄL+6 idag :) jag har känns sanna som dig, plus mensvärk idag. Tänkte också hålla mig till lördag, plussade på ÄL+10 med sonen så borde visa något på ett tidigt test då tycker jag ;)

Vi är många som är på äl+6! Jag känner tyvärr ingenting denna månaden! Blää! Men kör med progesteron iaf! Tänkte testa första gången på midsommarafton äl+9 ! Spännande ändå <3
  • Systeryster33
    Sisterofthesun skrev 2018-06-21 18:47:32 följande:

Såhär svaga är testen..

Jag ser på 2 av dem i alla fall :) hoppas!!

Jag fick ett sånt här grav test! Känns som någpt är rejält fel !! Haha

• Systeryster33
    Sisterofthesun skrev 2018-06-21 19:21:06 följande:

Oj, ska det vara två röda streck? Har aldrig sett dessa tror jag. Vilket märke?

Japp, två röda.. sjukt skumt! Skrev till dem nu och kollar om det inte är något fel på testet! Hoppas på att få nya :)
  • Systeryster33

Svagt plus i morse bim-2 äl+10

Kan det bli 3 e gången gilt tro? Hoppas så att lillblomma vill stanna den här gången! <3

• Systeryster33
    Smulan87 skrev 2018-06-23 17:28:26 följande:

Jag är med på BIM-2 dock bara ÄL+9 har fått sjukt svaga test idag, ett från gravidkollen och ett från CB. Både igår och idag. Men innan dess såg man inga streck alls, inte kan 5-6 test visa svagt? =S

Håller tummarna att plusset dyker upp! Har du några särskilda symptom? =)

Har sträcken färg i sig så är det positivt ! :) kan ju tyvärr ibland vara så att ägget försöker fästa och inte lyckas hela vägen, men att hcg börjar sändas ut! Då kan sträcket försvinna efter ett par dagar! MEN vi är så extremt tidigt att ett starkt sträck vore mer konstogt :)

Hcg fördubblas var 2-3 dag så ta ett nytt test på måndag eller tisdag så är det förhoppningsvis starkare <3

Jag mår illa, trött och har en del molvärk! Skrämmer mig dock att jag har ont av min reumatism (bruket försvinna när jag är gravid och har gjort de andra gångerna innan missfall, så jag är mest orolig för det)

Men ska försöka chilla! Tidigt missfall är fysiskt inte jobbigare än vanlig mens och psykiskt får man bara ta smällen OM det skulle va så!

Men det brukar gå bra, så andas lite så blir det sträck säkert starkare snart!

Och du, Grattis :)
  • Systeryster33
    Sisterofthesun skrev 2018-06-23 20:44:26 följande:

Jag skapade en tråd för oss som har bf i mars. Ingen som svarat där än, kanske redan finns en sån tråd då :)

Jag kommer dit :)
  • Systeryster33

[quote=78824760][quote-nick]Sisterofthesun skrev 2018-06-24 08:37:43 följande:[/quote-nick]Trevligt! :)[/

Hittar inte gruppen! Vad heter den? :)

Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?