• Ereya

Vi som just plussat :D

Hej!

Jag plussade svagt på BIM+2 i helgen men ett plus är ju alltid ett plus. Jag har laddat ner appar, lusläst varenda mening om v.5, har massor av symptom men har någonstans ej begripit att det händer på riktigt. Fler som nyligen plussat och vill följas åt genom symptom, tankar och annat som dyker upp? Välkomna hit! <3

• Svar på tråden Vi som just plussat :D
  • MissDB
    Magnolian89 skrev 2018-05-21 09:31:36 följande:

Hej! Vi plussade den 17/5 och det känns så otroligt fantastiskt. Vi har dock ingen aning om hur långt gånger det är då sista mensen var i februari. Men då det vart dödsfall i familjen i februari så har jag hela tiden skyllt på att det vart stressigt och väldigt mycket för mig som gjort att mensen inte kommit. Tog ett test i mars som va negativt men nu plussade vi efter många symptom som inte gick att förneka längre ???? På onsdag ska vi till läkaren först för mätning och bedömning om hur långt vi kommit och sedan träffa BM. Har ni andra känner av några symptom än?

Hur gick undersökningen idag?
  • Magnolian89
    MissDB skrev 2018-05-23 20:04:11 följande:

Hur gick undersökningen idag?

Det gick jättebra. Vi är i vecka 8 (7+3) fick se och höra det lilla hjärtat picka så nu känns det som de är på riktigt ????
  • MissDB
    Magnolian89 skrev 2018-05-23 22:12:17 följande:

Det gick jättebra. Vi är i vecka 8 (7+3) fick se och höra det lilla hjärtat picka så nu känns det som de är på riktigt ????

Stort grattis!!
  • Pillan28

Grattis till er/oss som plussat! Vilken spännande tid vi har framför oss :) jag kan inte riktigt tro på att jag är gravid än då jag inte har några symtom alls.. hur är det för er? ????

• concon

Hej!

Har också just plussat, i måndags 21/5 efter att mensen varit i sen. Brösten har gjort jätteont i ca 3 veckor!

Det är inte planerat så jag har nog fortf inte fattat helt. Har om man räknar från mensen första dag precis gått in i vecka 6, men rent krasst borde jag väl vara ca 3-4 v gravid endast? man blir ju inte gravid första mensdagen liksom?

Hur som helst är jag lite av en pessimist och vågar inte "känna" ngt förrän risken fr missfall avtar.

• Alexiieee

Jag plussade 23/5, eller plus det var mer två sträck och text gravid, 2-3. Vi är överlyckliga. Hoppas det håller hela vägen fram och ut. ????????

• Johaseli

Plussade igår!!! Vi är så glada här hemma. Vecka 6 (5+3) idag ! Bf 22 januari, någon som vet in de finns en fb gupp där de är lättare att ha kontakt med folk i ungefär samma vecka? Det kommer vara en hemlis till första ultraljudet så måste vaaa en sluten grupp !

• Litehemlig
    Johaseli skrev 2018-05-26 12:16:56 följande:

Plussade igår!!! Vi är så glada här hemma. Vecka 6 (5+3) idag ! Bf 22 januari, någon som vet in de finns en fb gupp där de är lättare att ha kontakt med folk i ungefär samma vecka? Det kommer vara en hemlis till första ultraljudet så måste vaaa en sluten grupp !

Vi kommer nog ha samma BF! :D Jag är dock nervis över att mitt hcg dubblas varje dygn, istället för varannat, men försöker hålla humöret uppe och tänka att det SKA bli bebis i januari!
  • Johaseli
    Litehemlig skrev 2018-05-26 13:01:56 följande:

Vi kommer nog ha samma BF! :D Jag är dock nervis över att mitt hcg dubblas varje dygn, istället för varannat, men försöker hålla humöret uppe och tänka att det SKA bli bebis i januari!

Åh va roligt isåfall med samma bf :) hur vet man om hcg dubblas och så ? Kan ju ingenting om sånt :o

Lycka till iallafall :)
Svar på tråden Vi som just plussat :D