• jaktenpaflow

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Hej alla, första inlägget någonsin på familjeliv dock inte det första jag läst..:) Är 30 år och har tillsammans med min man en tvååring. För ett år sedan så började vi försöka få ett syskon men utan resultat. I våras så upptäcktes en cysta på min äggstock, vilket var ett resultat av en långvarig äggledarinflammation. Så nu är jag två äggledare fattigare och IVF väntar... Vi bor i Stockholm och nu googlar jag och analyserar sönder IVF kliniker, har ringt dem alla och får ingen speciell känsla för någon. Förutom Carl Von Linne som verkar underbara, dock inga tider förrän slutet på augusti. Vill gärna ha en tid så snabbt som möjligt.. Är det någon här inne som kan tipsa om en klinik? Vi tittar nu på Livio och Nordic IVF i Solna. Uppskattar all feedback och alla tips i denna djungel! Kommer läsa igenom alla inlägg och ska bli kul att följas åt :)

• jaktenpaflow

Då jag och min man vill komma igång med IVF så fort som möjligt (gjorde utredning i våras) så övervägde vi att åka till Danmark eftersom klinikerna i Sverige är stängda under sommaren. Men till min lycka så hittade jag av en slump en klinik här i Sverige som har sommaröppet! Så första besöket blir redan på fredag och sprutstart så fort mensen kommer. Den första mensen man längtat efter på länge haha! :)

Någon som har erfarenhet av operation av äggledare som vet om det påverkar ägglossningen? Eller kan ägglossning störas av alla olika operationer?

• jaktenpaflow

Imorgon tar jag första sprutan gonal f och första besök med ultraljud på onsdag nästa vecka. Känns som att det är lite sent? Hon sa att eventuellt blir äggplock måndag tisdag v 31. Hur många dagar efter första spruta "brukar" äggplocket ske? Hur många ultraljud gjorde ni i samband med behandlingen innan äggplock?

• jaktenpaflow
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-18 16:25:42 följande:

Jag gjorde 2 st ultraljud, började med spruta på måndag och ultraljud fredag och sen måndag. Äggplock onsdagen.

Kan återkomma med mer exakta dagar :)

Tack för svar!! Det var lite så jag räknat själv också att jag borde göra ultraljud på måndag och inte vänta till onsdag. Är rädd för att 1. Bli överstimulerad och 2.få ägglossning innan äggplock... Behövde du korrigera din dos ngt?
  • jaktenpaflow
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-18 17:27:28 följande:

Jag korrigerade dosen bägge gångerna, fick höja då jag producerade för lite ägg :) fick iaf ut 11 ägg tillslut varav 7 befruktades, 3 kunde frysas å 1 tillbaka :)

Vilket drömresultat!! Stort grattis till dig! Hoppas jag får joina gravidklubben snart haha:)
  • jaktenpaflow
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-19 18:13:22 följande:

Ja det gick över förväntan helt klart!! Väntar på UL v 9 och är nu inne i v 7 . Så överlycklig och försiktigt optimistisk , hoppas du får joina klubben efter behandlingen !

Åh så spännande!! Hur mår du? Nå illamående eller liknande? Ja jag med!!:)
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018