• slinder

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Hej alla!

Jag undrar hur det ser ut för er med symptom efter embryo transfern? Jag gjorde en transfer i måndags (16 Juli) så det är bara några dagar sen. Jag hade en väldigt svag molande ?mensvärk? första 1-2 dagarna men känner ingenting just nu mer än nervositet :)

Vi får testa 29 Juli, alla verkar få olika lång väntetid vad jag förstått av läsning här?

Jag bor i England och vet inte om allt heter likadant men jag tar 4st blå tabletter varje dag (jag tror att dom heter progynova eller liknande, har inte förpackningen på mig just nu) samt två vaginal tabletter varje kväll innan läggdags. Vad jag förstått så ger deras biverkningar också tecken som kan förväxlas med graviditet?

Detta är vår första IVF och på äggplocket tog dom ut 63st varav 30 var bra och av dom fick vi slutligen 5st färdiga blasto att frysa ned då jag var överstimulerad.

Barnlängtan är så påtaglig och man vill ju inget annat än att få ta testet och plussa! Har någon fuskat lite dagarna innan? :)

Jag vet att det sällan lyckas på första försöket men är det någon som kan inge lite hopp till en nervös ruvare?! :)

Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018