Paka skrev 2018-05-24 07:51:45 följande:
Nästan precis så var min upptäckt också! Vid första VUL och upptäckten var gyn nästintill otrevlig, tyckte att det var sjukt konstigt att jag inte märkt själv innan grav, var ju stoor. Opererade bort efter mina två jobbigaste mån i livet (besvärlig abort, livmodersinflammation, komplikationer och en breakup) men med snabb återhämtning. Var inte kul innan då min mage såg ut att vara gravid i 20+ veckor.
Har dina växt/förändrats mycket under graviditeten? Känns hoppfullt för mig att du inte haft några större problem. Hur långt gången är du? Går du på spec.mödravård?
Dem växte lite fram till v 20, då var det största ca 16*12*10 och sen minskade det och är idag i v 30 bara 12 cm. Så dem växte för att sedan minska igen. Går in i v 30 idag och mätte i onsdags senast. Då mitt myom inte ligger för en vaginal förlossning längre så kommer jag bara göra ett TUL i v 32 sen blir det nog inga fler besök på spec. mödravården. Måste säga att jag haft tur i allt. Är ensam i denna graviditet så känns skönt om allt bara ska få flyta på sista tiden nu :)