Hur fördelar ni er tid med bebisen
Så är verkligen inte min man och det här diskuterade vi igenom noga innan barnet kom just för att jag läst skräckhistorier som den här på familjeliv. Från start gjorde vi så att när mannen kom hem tog han hand om dottern medan jag fixade med hushållet och gjorde sånt som är svårt att hinna med med en liten, som att duscha och liknande. Detta eftersom han och dottern skulle knyta an, dessutom ville han inget hellre än att umgås med henne när han varit borta. Främst i början fick vi ju varva en del eftersom hon skulle ammas och så men annars var hon mest hos sin pappa när han kommit hem från jobbet. Efter ett halvår började jag jobba lite smått och då varvade vi båda föräldraledighet på deltid med jobb på deltid och då har vi fortsatt så att den som jobbat och varit iväg är den som huvudsakligen har dottern sen för att få tid med henne medan den andra sköter hushåll och allt som behövs göras. Funkar jättebra, jag känner verkligen att vi är ett team och två jämbördiga vuxna och föräldrar till dottern.