• Jsv17

Hur fördelar ni er tid med bebisen

Absolut inte, vår lilla kille är också 5 månader och pappan är jätteengagerad i honom. Vi har tjafsat en del (särskilt precis i början innan han riktigt förstod hur mycket jobb en bebis är) om vem som ska göra vad med hushållssysslorna då ju jag var ?ledig? haha Men sonen har han verkligen gett sin tid till från första stund, han är mer osäker med honom än vad jag är och blir lättare stressad om han blir ledsen/upprörd då han inte riktigt vet vad han ska göra men han leker med honom och bär runt på honom och ligger ner i babygymet med honom. Har han varit borta är det första han gör att komma och ta honom en stund, för att han vill inte för att jag ber honom. Att jag får duscha varje dag är inget jag behöver be om heller utan han tar honom och säger åt mig att gå och göra det jag behöver, det händer dock rätt ofta att han kommer in i badrummet om sonen blir ledsen men vi jobbar på att han ska kunna trösta själv.

Har du frågat varför han inte vill vara mer med henne? Kan det vara osäkerhet? Det var det här i början och då hjälptes vi åt att komma över det, pappan var mer ovan med bebisar än mig och tyckte det var läskigt att han var så liten. Tror du måste förstå varför han gör som han gör och KRÄVA mer hjälp!

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Hur fördelar ni er tid med bebisen