Hur fördelar ni er tid med bebisen
Jag upplevde som att män har det svårt att slappna av och njuta tiden med små bebisar. - det är i alla fall min erfarenhet:
Min man var exakt som din när första barnet var under 1 år: var upptaget med telefonen/film och även om jag gav dottern åt honom lekte han med ena handen med henne, och med andra handen med telefonen. Det blev bättre så småningom när dottern växte. När hon var 1,5 kunde han gärna leka o mysa lite med henne.
När andra barnet föddes upplevde jag samma sak. Han ägnade inte många minuter åt honom. Tills sonen fyllde ca 1,5 år var det sällan han kunde leka med honom. Det var dessutom så konstigt för pappan sysslade mycket med första barnet men nästan inget med den minsta.
Nu är barnen 2,5 och 3,5 åriga och pappan engagerar sig mycket. Så snabbt han kommer hem från jobbet tar han dem iväg till lekplats osv. Han utnyttjar varje möjlighet/tillfälle att slippa gå till jobbet och få vara hemma med barnen några extra timmar. (Han hatade röda och lediga dagar när barnen var bebisar - tyckte de var meningslösa)
Idag kan han prioritera telefonen vissa dagar när han känner inte något vidare lust att leka med barnen. Men det händer ytterst sällan.
Så visst TS det kan vända!