• Jw83

Hur fördelar ni er tid med bebisen

Han verkar vara en dålig pappa och partner. Han vill inte avlasta dig och han vill inte bra med ert barn. Ville han ha barnet överhuvudtaget?

Kräv förändring omedelbart eller lämna. Förändras han inte så vill han ju faktiskt inte leva med er. Han visar ju noll intresse för er som det är nu.

• Jw83

Min make har tagit barnen lika mycket som mig och har varit föräldraledig. Har varit lika förtrollad och inne i bebisbubblan och alltid gjort allt för mig och barnen. Dessutom så har han alltid brytt sig om mitt välmående. Jag tror min make är fullt normal och tillhör genomsnittpappan

• Jw83
    linasblomma skrev 2018-06-01 12:01:14 följande:

Han vill ha barn, gärna fler nu.

Men jag tänker, hur kan man låta bli när hon är så söt. man borde VILJA vara med hela tiden.

Jo men nu vill ha inte vara med henne och han vill inte avlasta dig. Det säger en hel del om hur han egentligen känner för er :( Jag kan nästan garantera dig att du blir ensamstående om du skaffar fler barn med honom. Han vill inte vara med ett barn, varför tror han att han vill vara med tre barn?

De flesta pappor vill vara med sina barn så mycket dom kan.

Vill du ha fler barn som får växa upp med en pappa som inte bryr sig om dom?
  • Jw83
    CarolinaUSA skrev 2018-06-02 19:40:37 följande:

Min make säger att han inte vet hur man leker med våra små flickor. Han leker dock mer med 2-åringen än bebisen. Han spenderar kanske max 30 min per dag med bebisen, kanske högst 1 h med 2-åringen. Han arbetar långa stressiga dagar och när han kommer hem måste han ta hand om trädgård och renovering etc. Jag tar hand om barnen 24/7. Om jag behöver hjälp så säger jag till. Jag förväntar mig inte längre att han ska göra mer och när han då gör mer, som att ta med 2-åringen på ärenden blir jag GLAD. Jag försöker även att uppmuntra honom och säga att du leker ju jättebra med flickorna! Då blir han glad och fortsätter med det. Ju mer barnet kan göra desto mer leker han. Jag tycker själv det är svårt att underhålla bebisen.

Män och kvinnor är olika när det gäller barn. Om du vill separera pga att han inte gör/är som du och sen hittar någon ny så kommer du upptäcka att man nr 2, eller 3, 4, 5 är likadan när det väl kommer fler barn. Försök lösa problemen istället på ett konstruktivt sätt och fråga dig om det verkligen är ett stort problem. Men mest av allt be om hjälp och acceptera könsskillnaderna.

Men OJ! Stackars era döttrar!
  • Jw83
    CarolinaUSA skrev 2018-06-02 21:39:57 följande:

Feministers äktenskap/förhållanden håller inte särskilt länge. Ni kan ju fråga er varför.

Tvärt om faktiskt. Par som delar lika på föräldraledigheten skiljer sig mer sällan än andra par.
Svar på tråden Hur fördelar ni er tid med bebisen