Hur fördelar ni er tid med bebisen
Men gör man inte upp om sådant innan man jobbar på att bli gravida? Diskuterar ansvarsfördelning, förväntningar på varandras engagemang osv?
Men gör man inte upp om sådant innan man jobbar på att bli gravida? Diskuterar ansvarsfördelning, förväntningar på varandras engagemang osv?
Min make säger att han inte vet hur man leker med våra små flickor. Han leker dock mer med 2-åringen än bebisen. Han spenderar kanske max 30 min per dag med bebisen, kanske högst 1 h med 2-åringen. Han arbetar långa stressiga dagar och när han kommer hem måste han ta hand om trädgård och renovering etc. Jag tar hand om barnen 24/7. Om jag behöver hjälp så säger jag till. Jag förväntar mig inte längre att han ska göra mer och när han då gör mer, som att ta med 2-åringen på ärenden blir jag GLAD. Jag försöker även att uppmuntra honom och säga att du leker ju jättebra med flickorna! Då blir han glad och fortsätter med det. Ju mer barnet kan göra desto mer leker han. Jag tycker själv det är svårt att underhålla bebisen.
Män och kvinnor är olika när det gäller barn. Om du vill separera pga att han inte gör/är som du och sen hittar någon ny så kommer du upptäcka att man nr 2, eller 3, 4, 5 är likadan när det väl kommer fler barn. Försök lösa problemen istället på ett konstruktivt sätt och fråga dig om det verkligen är ett stort problem. Men mest av allt be om hjälp och acceptera könsskillnaderna.
Feministers äktenskap/förhållanden håller inte särskilt länge. Ni kan ju fråga er varför.
Allvarligt talat, vilken man vill sitta och leka med en bebis i timmar? Bara för att pappor tvingas ta pappaledigt i Sverige betyder inte att det är barnen de vill leka med - de vill chilla och umgås med andra män. Försök inte göra män till fjollor - det är då de sticker och lämnar er med barnen för gott.
På en timme hinner min make sjunga, läsa böcker, leka, tvätta och byta på vår 2-åring och hålla på med sin mobil emellanåt. Jag får säga till dem att vara tystare på kvällen så att jag kan sitta och amma. Så någon imbecill är han definitivt inte. Man får vara nöjd också och inte bara klaga hela tiden.