Inlägg från: EmberEyes |Visa alla inlägg
  • EmberEyes

Hur fördelar ni er tid med bebisen

Men gör man inte upp om sådant innan man jobbar på att bli gravida? Diskuterar ansvarsfördelning, förväntningar på varandras engagemang osv?

• EmberEyes
    Jw83 skrev 2018-06-01 12:05:18 följande:
    Jo men nu vill ha inte vara med henne och han vill inte avlasta dig. Det säger en hel del om hur han egentligen känner för er :( Jag kan nästan garantera dig att du blir ensamstående om du skaffar fler barn med honom. Han vill inte vara med ett barn, varför tror han att han vill vara med tre barn?

De flesta pappor vill vara med sina barn så mycket dom kan.

Vill du ha fler barn som får växa upp med en pappa som inte bryr sig om dom?
    Jag kan nästan garantera att TS kommer vara ensamstående även om hon inte skaffar fler barn med honom. Ingen vettig människa accepterar att pappan agerar vuxenbebis några längre stunder.
  • EmberEyes
    CarolinaUSA skrev 2018-06-02 19:40:37 följande:

Min make säger att han inte vet hur man leker med våra små flickor. Han leker dock mer med 2-åringen än bebisen. Han spenderar kanske max 30 min per dag med bebisen, kanske högst 1 h med 2-åringen. Han arbetar långa stressiga dagar och när han kommer hem måste han ta hand om trädgård och renovering etc. Jag tar hand om barnen 24/7. Om jag behöver hjälp så säger jag till. Jag förväntar mig inte längre att han ska göra mer och när han då gör mer, som att ta med 2-åringen på ärenden blir jag GLAD. Jag försöker även att uppmuntra honom och säga att du leker ju jättebra med flickorna! Då blir han glad och fortsätter med det. Ju mer barnet kan göra desto mer leker han. Jag tycker själv det är svårt att underhålla bebisen.
    Män och kvinnor är olika när det gäller barn. Om du vill separera pga att han inte gör/är som du och sen hittar någon ny så kommer du upptäcka att man nr 2, eller 3, 4, 5 är likadan när det väl kommer fler barn. Försök lösa problemen istället på ett konstruktivt sätt och fråga dig om det verkligen är ett stort problem. Men mest av allt be om hjälp och acceptera könsskillnaderna.

Oj! Bara för att du stöder och accepterar (och uppskattar?) att din man beter sig som en imbecill i sitt föräldraskap betyder inte att män över lag är imbeciller i sitt föräldraskap. Alla män kan ta hand om ett barn (oavsett barnets kön eller ålder) lika bra som en kvinna. Den enda skillnaden är att en man inte kan amma. Alla män som påstår att de inte kan menar egentligen "jag är inte intresserad av att lära mig".
  • EmberEyes
    CarolinaUSA skrev 2018-06-02 21:39:57 följande:

Feministers äktenskap/förhållanden håller inte särskilt länge. Ni kan ju fråga er varför.

LOL!
  • EmberEyes
    CarolinaUSA skrev 2018-06-02 21:54:45 följande:

Allvarligt talat, vilken man vill sitta och leka med en bebis i timmar? Bara för att pappor tvingas ta pappaledigt i Sverige betyder inte att det är barnen de vill leka med - de vill chilla och umgås med andra män. Försök inte göra män till fjollor - det är då de sticker och lämnar er med barnen för gott.

På en timme hinner min make sjunga, läsa böcker, leka, tvätta och byta på vår 2-åring och hålla på med sin mobil emellanåt. Jag får säga till dem att vara tystare på kvällen så att jag kan sitta och amma. Så någon imbecill är han definitivt inte. Man får vara nöjd också och inte bara klaga hela tiden.

"Allvarligt talat, vilken kvinna vill sitta och leka med en bebis i timmar? Bara för att kvinnor tvingas vara mammalediga i Sverige betyder inte att det är barnen de vill leka med-de vill chilla och umgås med andra kvinnor. Försök inte göra kvinnor till fjollor-det är då de sticker och lämnar er med barnen för gott.

På en timme hinner en kvinna sjunga, läsa böcker, leka, tvätta och byta på en 2-åring och hålla på med sin mobil emellanåt. " osv.
    är precis lika sant/falskt.

Att du tycker att det är kul att ha den typen av liv du har är helt OK. Ditt val. Men påtvinga inte dina gammalmodiga och förtryckande ideal på någon annan. (Och ingen har sagt att din man är en imbecill, bara att han uppför sig som en...)
Svar på tråden Hur fördelar ni er tid med bebisen