• lövet2

Är jag rasist??

Ja, du är en solklar rasist. Varför tvekar du själv om den saken?

• lövet2
    Anonym (Orolig) skrev 2018-06-02 17:25:28 följande:

Men varför är jag rasist?? Jag välkomar verkligen inte dem som lurar sig till en tillvaro i Sverige. De gör mig förbannad!!

Är rasism bara riktad mot en del av en etniskt ursprung??

Men jag har vänner som faktiskt kommer från länder som Syrien, Turkiet, Iranier etc. som faktiskt kommer rösta på SD.
    Så vad betecknar en rasist? Mina vänner är verkligen Svergie vänliga. Och blir upprörda av de som kommer hit och INTE förstår vårt levnadsätt.

Varför finns då denna särskiljning? Förstår verkligen vår regering att MÅNGA av de som fakktiskt är NY svenskar kommer rösta på SD

Så är jag rasist pga att jag är trött på alla inlägg som visar på att våra ny svenska medborgarge har svårt att se att varje människa vare sig det är de som är ungdomar, barn eller vuxna människor, har en egen identitet. Vi får inte acceptera att nysvenskar skapar egna regler pga feghet av vår regering...

En rasist anser att vissa människor är sämre än andra, just pga sitt ursprung, sin kultur eller sin religion.

En riktigt extrem rasist jag träffat, han anser att alla muslimer borde utvisas, eftersom de är lömska och vill döda alla kristna. Judar är äckliga av någon anledning jag inte förstod och alla afghanska män är våldtäktsmän. Thailändare däremot, det är bra människor, eftersom de vet sin plats och jobbar hårt.

En rasist kan alltså hata syrier men gilla turkar. Ang dina vänner, så finns det självklart rasister även i andra länder. Jag träffade en från Nigeria, som ansåg att alla ryssar borde skjutas, eftersom de var kommunistiska terrorister. Och ja, den mannen var också rasist, om du inte förstod det.
Svar på tråden Är jag rasist??