Inlägg från: EmmalinneaS |Visa alla inlägg
  • EmmalinneaS

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej

Jag slutade med cerazette i februari i år och fick mens igen i april. Första cykel var 43 dagar (superlänge för att vara mig) och förra var 34 dagar. Tror jag har okej koll på min ÄL, har inte kört med tester (ännu). Känner att jag iaf är rätt regelbunden igen vilket kommer göra det lättare.

Men längtan efter en liten blir nästan större för varje dag, och att få vara med min svägerskas 6månsbebis gör det hela inte lättare. Hoppas och tror att det kommer hända i år iaf, men man vill ju ha ett plus nu.

Har nästa BIM 22/7, så det är ganska långt kvar. Men snart ÄL iaf, och det är ju mysigt

Jag är 26, min man 29 och detta blir vårt andra försök till vårt första barn.

• EmmalinneaS

Jag slutade som sagt med cerazette i februari i år och fick mensen igen i april. Trodde endast att den första cykel skulle vara extra lång, 43 dagar. Men nu är jag i min tredje cykel sen pillerstoppet och är på dag 39 och mensen verkar inte riktig inkommande. Tror (hoppas) den kommer om 3-4 dagar. Har tagit ett negativt test för ett par dagar sen. Ska nog ta ett nytt i slutet på nästa vecka om inget skett innan dess.

Tänkte koll om ni också fått längre cyklar efter pillerstopp. Det är så frustrerande att inte veta och har cyklar på över 40 dagar. Känner att det kommer ta lång, lång tid att få ett plus. Men hoppet och drömmen lever starkt vidare.

• EmmalinneaS
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-12 16:25:26 följande:

Okej... nu behöver jag ett akut råd. Jag har inte tagit vinelle/cerazette på över 2 veckor och hade spottings första dagarna. Testat med äl-test sen 31/8 men inte fått full stegring på något alls. Nu när jag skulle kolla mitt sekret var det lite spottings i det igen...

VET NÅGON VAD FAN SOM HÄNDER I MIN KROPP?

Är det ägglossning på g (kan man få spottings innan), har jag redan haft ägglossning och missat den på något vis eller är det bara tabletterna som spökar. Kan ju liksom inte vara gravid och ha nidblödning redan så. Snälla någon hjälp mig???

När jag slutade med cerazette i februari i år så hände det inget alls för mig i 7 veckor. Fick mens igen i april och min cykel är fortfarande oregelbunden och lång. Skyller det på cerazette. Mådde också ganska dåligt när jag tog dem, mår så himla mycket bättre nu, gladare och nästan ingen ångest alls längre. Tog dem i 8,5 år, det kanske tar ett tag innan allt är borta och kroppen är i balans igen. Tar inga äl-tester själv, men tycker att jag har äl varje månad och att jag haft det sen i april.

Kanske inte riktigt det svar du vill ha, men jag tror att det kommer komma igång för dig igen, även om det tar lite tid <3
  • EmmalinneaS
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-12 19:29:40 följande:

Men hade du mellanblödningar till och från hela tiden? Jag hade ju den vanliga första veckan och sen inget och sen kom det några droppar idag men verkar vara över igen

Nej det hade jag inte. Hade lite spottings två dagar innan mensen kom tillbaka. Så jag tror att din kropp håller på att ställa tillbaka sig efter pillerstoppet bara. Är väl ganska vanligt att vara i lite obalans i början.
  • EmmalinneaS

Usch vilken skit dag det var igår. Hade otrolig pms i form av riktiga humörsvängningar, konstant hunger och viss ångest. Men det som är konstigt är att min mens tog slut i måndags. Är det vanligt med pms liknade symtom efter mensen också? Jag kommer inte ihåg hur det var eftersom jag gick på piller i nästan 9 år och då var ju livet alltid jobbigt, gymnasietiden var tuff för mig..

Är detta också obalans pga piller eller kommer livet fortsätta såhär?

Kände att jag behövde skriva av mig lite. Hur mår ni andra?

• EmmalinneaS

Jag plussade imorse! Kan inte fatta det, kommer nog ta några veckor att smälta.

Slutade med cerazette i februari, fick mens igen i april och plussade nu i september. Detta blev bara vårt fjärde försök till nummer ett, eftersom min cykel snittade på 40 dagar efter pillerstoppet. Är så lycklig.

Hur mår ni andra? :)

• EmmalinneaS
    JenniB skrev 2018-09-17 08:44:56 följande:

Stooooort Grattis!! Dettas ger mig lite hopp om att även vi lyckas på vårt fjärde försök som vi är på nu! <3 

oshark skrev 2018-09-17 10:03:58 följande:

Grattis!!    

Tack till er båda <3

Ja hoppas ni också lyckas nu på fjärde försöket. Jag märkte att min cykel blev mer regelbunden hela tiden och att jag kände av ÄL mer för varje gång. Så fort kroppen var helt igång igen plussade vi känns det som :)
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp