• medioker

Vi som planerar barn efter pillerstopp

EmmalinneaS skrev 2018-07-28 21:58:54 följande:

Jag slutade som sagt med cerazette i februari i år och fick mensen igen i april. Trodde endast att den första cykel skulle vara extra lång, 43 dagar. Men nu är jag i min tredje cykel sen pillerstoppet och är på dag 39 och mensen verkar inte riktig inkommande. Tror (hoppas) den kommer om 3-4 dagar. Har tagit ett negativt test för ett par dagar sen. Ska nog ta ett nytt i slutet på nästa vecka om inget skett innan dess.

Tänkte koll om ni också fått längre cyklar efter pillerstopp. Det är så frustrerande att inte veta och har cyklar på över 40 dagar. Känner att det kommer ta lång, lång tid att få ett plus. Men hoppet och drömmen lever starkt vidare.

Slutade med p piller i april, tog 38 dagar innan första mensen kom då, sedan har det legat på 31 dagar och senaste 35 dagar..så det diffar ju lite. Tagit äl test i 2 olika cykler o på den ena hade jag glad gubbe på dag 17 och senaste på dag 22. Nu när vi ska börja försöka på riktigt tänker jag skippa äl test till en början och ligga varannan dag typ :)
  • medioker
    JenniB skrev 2018-08-08 08:36:36 följande:

Jag känner igen mig väldigt väl! Jag har hela mitt liv inte sett fram emot någonting mer än att bli mamma, men nu de senaste månaderna vi verkligen börjat försöka har jag blivit rädd vissa gånger och undrat hur allt kommer att bli. Det förändrar så mycket i ens liv och man har egentligen ingen aning om hur det kommer att kännas. Så otroligt häftigt men också ganska läskigt ibland. 

Hej!

Känner igen mig. Vill verkligen bli mamma och det har varit min största önskan LÄNGE och nu när vi äntligen börjat försöka är jag lite rädd och orolig. Som du säger det förändrar så mycket och allt det där..men jag vill samtidigt det samtidigt så mycket!
  • medioker
    JenniB skrev 2018-08-08 12:37:04 följande:

Så skönt att höra att man inte är ensam med de tankarna. ;) Till och med min sambo blev förvånad när jag nämnde det för honom en dag. Jag som annars inte kan prata om något annat liksom. 

Ja..jag tror det är vanligt att man kan känna så fast man verkligen vill. Jag var först rädd länge att det ska ta väldigt lång tid att bli gravid, att det kommer vara svårt för oss osv men nu ligger rädslan på att jag faktiskt kan bli gravid och alla förändringar de innebär.
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp