Inlägg från: Ssarawilhelmsson |Visa alla inlägg
  • Ssarawilhelmsson

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Tjej här på 23 som har slutat med mini piller för två veckor sedan. Jag och sambon ska försöka oss på barn nr 2. Födde vår dotter i nov 2017 och har ätit minipiller sedan januari iår ungefär.

Har ej fått nån blödning/mens ännu. Endast lite ljusrosa flytning efter sex. Har haft sex varannan dag nu sen vi slutade.

Någon här som blivit gravid innan ni fick tillbaka nån riktig mens efter ni slutat med pillerna?

Hoppas snart på ett plus!

• Ssarawilhelmsson
    Linepj skrev 2018-08-08 22:48:32 följande:

Men gud vilken chock.. vad spännande! Men omskakande! Hur känns det? Vad härligt att ni fick höra hjärtat picka på. Hoppas nu det går snabbt att få komma på ultraljud så att du kan få veta vilken vecka.

Jag längtar så himla mycket tills de där 12 läskiga veckorna har gått. Jag har inte ringt BM än, när ska/borde man göra det? Jag tror jag är i v 4+4.

Så fort jag plussade med min dotter ringde jag in till bm och skrev in mig!

Plussade i vecka 6 :)
  • Ssarawilhelmsson
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-09 07:08:43 följande:

Jag gissar på att det var nidblödningen :D 

Spännande!!

När testade du dig?

Om man nu inte får tillbaka sin mens, när vågar man testa sig?

Förra gången jag blev gravid hade jag slarvat med p piller och alltid haft oregelbunden mens sedan tonåren, så jag fick reda på ganska sent att jag var gravid.
  • Ssarawilhelmsson
    Arpe86 skrev 2018-08-09 07:37:51 följande:

När fick du reda på att du var gravid?

Mitt kom som en liten chock någonstans +12 v det är inte fastställt än... jag trodde jag hade fått mens men tydligen inte.

Samtidigt, har varit i princip fri från "jobbiga" grav symptom och om vi säger att jag inte fått någon blödning alls så hade jag nog inte tänkt på att testa heller... började lite sent med att tempa inser jag.

Jag fick reda på att jag var gravid i vecka 5-6 någonstans, testade enbart för att jag mådde så illa varje morgon.. nu sitter dottern här bredvid på 8 mån. Hade varit skönt o få veta lite tidigare dennna gång, men vet inte hur fort man kan testa sig efter samlag?
  • Ssarawilhelmsson
    Linepj skrev 2018-08-09 08:40:51 följande:

Tror tyvärr inte detta kommer gå vägen.. har haft ljust, ljust rosa flytningar sedan i måndags vilket jag viftade bort men idag kom bruna flytningar.. Mycket bruna flytningar. Så jag tror att det är MF på gång. Visste inte att jag skulle reagera såhär starkt, har alltid trott att jag logiskt skulle tänka ?vad synd men skönt att det hände så tidigt? om jag fick tidigt MF, men likt förbannat sitter jag här på jobbet och lipar så snoret rinner. Jag vet att flera haft tidiga blödningar och det gått bra ändå men jag har en dålig känsla i kroppen så jag kan inte tillåta mig själv att hoppas, känner jag. Känns självklart som att det är mitt fel, fast jag rent logiskt vet att det med största sannolikhet beror på att något var fel och att detta är kroppens sätt att hantera det. Vill bara att tiden ska gå så jag kan ta ett test om ett par veckor och se hur det verkligen gått..

Vad säger ni om det översta testet? Det understa är testet jag tog i vecka 5 med min dotter.
  • Ssarawilhelmsson
    Arpe86 skrev 2018-08-09 09:04:02 följande:

Jag som själv bara tagit ett test säger Positivt!!

Mitt såg ut som ditt nedersta men det översta är ju bara aningen suddigare!!

Tror du jag testade för tidigt? Bör jag vänta några dagar innan jag testar igen? Tog ert clearblue idag mitt på dagen, men det var negativt. Stickan på bilden tog jag imorse i mitt morgon. Skulle alltså vara 2 veckor sedan jag blev befrukad ungefär om jag skulle vara gravid.
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp