• Arpe86

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej slutade med cerazette 8 mars, inga egna barn sedan tidigare men nu vill vi iaf prova, är själv 30+ och sambon har redan tonårsbarn.

Fått tips att börja tempa med NC så termometer och ägglossningstest är beställt, kroppen känns i obalans efter pillerstoppet. Haft en mens-liknande blödning 9-12 april. Efter det bruna/rosa flytningar till och från, väldigt jobbigt....oregelbundet.

• Arpe86
    WanderChild skrev 2018-07-29 13:14:32 följande:

Update! Tog ett äl-test precis o fick ett ljusrosa streck! Har som sagt bara fått tvärblankt tidigare så det känns ändå som ett stort steg i rätt riktning! Min kropp verkar faktiskt börja producera hormoner! När jag sen tänkte efter så har min hud varit väldigt fin sen pillestoppet med bara nån enstaka liten finne vilket visat på avsaknad av hormoner - brukar annars kunna följa min cykel i ansiktet... O även under tiden med piller hade jag lite som poppade upp pga hormonerna i pillerna. Men nu i morse vaknade jag med tre små plitor! (Sjukt att va glad över finnar, haha!)

Vet inte om RR o BDG kan ha effekt så snabbt, tog liksom första dosen igår! Men nånting är förhoppningsvis på gång!

Tänkte på det där med hormoner och finnar nu när jag läser ditt inlägg. Tycker att jag senaste månaden haft mycket mindre än normalt. Kändes halvbra...Jag körde med äl stickor under juni månad, fick inte till att det blev positivt...tempar med NC sedan i mitten av juni och innan dess enbart fört dagbok över mens-liknande blödningar, flytningar, sex som jag lagt till i efterhand i appen.

Haft lite grav-symptom till och från men som sagt kändes omöjligt med tanke på neg äl-tester mm.

Tog ändå ett RFSU grav test imorse, sambon insisterade. Visade omgående positivt... känns lite märkligt. Ska avvakta och se, hört att digitala test är bra?
  • Arpe86
    WanderChild skrev 2018-07-30 21:28:09 följande:

Men oj!! Grattis!! Har du märkt något på tempen senaste tiden som skulle kunna skvallra om att där var något på gång? Vad har du annars haft för symtom? Du får ta ett digitalt test också, de ska visst va väldigt tydliga antingen-eller!

Tack! Jag är dock neutral tills ja har testat igen med digitalt.

Nu har jag bara tempat from mitten av juni men bifogar gärna kurvan. Har lyckats vara sjuk också en period och då har jag inte räknat med tempen. Men kan säga att tempen höll i sig ganska hög när jag började för att sen sjunka aningen.. men fortf hålla sig ganska jämn.

Symptomerna har varit svårtolkade, har läst många som kännt samma bara för att de slutat med cerazette. Symptomerna har kommit och gått. Ömma bröst, svullna bröst, kissnödig, extrem hunger, ingen hunger, trött, sover dåligt 5-6 h, humörsvängningar.

Hela maj hade jag i princip bruna flytningar var och varannan dag, kände mig allmänt i obalans. I början av juni kunde ja tyda en liten blödning vid ett toabesök... har alltså haft svårt att tolka om det varit mens ens.

Negativa ÄL-test i juni vid de 3 ggr ja testat och nu detta känns otroligt.
  • Arpe86

Glömde symptom som uppsvälld mage,trög/lös mage...huvudvärk.

• Arpe86
    WanderChild skrev 2018-07-31 10:28:09 följande:

Intressant kurva! Inte precis den klassiska som man ser överallt o som ska va tecken på graviditet! O inga tydliga symtom i övrigt heller, har också känner många av de där sakerna sedan pillerstopp men det är ju saker som kan komma o gå annars också även om man inte slutat med piller, är gravid eller liknande... Blir det nytt test idag? :)

Har själv inte studerat så många andra kurvor så intressant att höra, hade nog varit bättre om jag börjat tempa tidigare/haft normal cykel/inte precis slutat med cerazette.

Det var såklart helt slut med digitala test m veckoindikator på vårt enda apotek på wishan där vi har fritidshuset... får se om vi kan ta oss iväg ett par mil till nästa apotek alt. ringa och kolla först om det finns.

Ja som sagt alla symptom har jag i princip haft eller så har de avlöst varandra sen maj månad typ.
  • Arpe86
    svelis skrev 2018-07-31 11:22:25 följande:

Hur slutade ni? Kan en sluta mitt i kartan eller har ni kört en karta ut och sedan slutat?

Hade eg planer på köra klart sista två kartorna.. men blev sjuk så vi kunde inte åka till vårat fritidshus som planerat och hade ej tillgång till mina piller så det blev naturligt att sluta helt och inte börja på ny karta. Ganska exakt 30-32 dagar efter stoppet kom mensvärk+mindre blödning 3 dagar. Enda "riktiga" mensen jag haft sen stoppet i mars.
  • Arpe86
    JenniB skrev 2018-07-31 13:21:56 följande:

Hej på er!! :)

Jag slutade med mina minipiller den 6/4 och fick första mensen nästan exakt 2 månader efter den 4/6! Har nu denna månaden ÄL-testat för första gången och hade enligt de ÄL den 23/7. Nu är det exakt en vecka kvar till BIM så det blir spännande att se hur det går! :D

Håller tummarna för er och ser fram emot att läsa mer om er!

Spännande! Håller tummar.
  • Arpe86
    JenniB skrev 2018-08-02 08:16:33 följande:

ÅÅH GRATTIS!! Så himla kul :D

Tack så jättemycket, väldigt spännande, väntat men ändå oväntat, planerat men ändå inte så snart... haha!
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-02 13:32:30 följande:

Åååååh grattis :D Hur många dagar gick du utan piller innan du tror att du blev befruktad?

Jag blir osäker..slutade med cerazette i mitten av mars och fick mens ca 30 dagar efter sista tabletten cerazette (varade 3 dagar hade lite mensvärk), efter ytterligare 28-30 dagar kom bruna flytningar (över 10 dagar i rad och så gott som var o varannan dag kändes ej som mens) och ca 28 dagar senare den 4 juni kom en mens-liknande blödning 2 ggr/2 dagar. Utgår jag från den sista blödningen så menar NC appen att befruktning skett 26 juni. Med facit i hand hade jag dock symptom redan innan midsommar...
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp