• poolen

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Inte ätit piller men haft Depo Provera i snart mer än 15 år och ska nu försöka på första barnet. Sista sprutan gick ut nu i början på september. Varit gravid en gång tidigare då jag slarvade och missade injektionen med 3 veckor, hade då haft sprutan i ca 7 år. Har även gjort små uppehåll lite då och då, senast för ett år sedan och mensen har alltid kommit tillbaka inom 2-5 veckor. 

Hoppas nu på en lika snabb återhämtning, nu när man faktiskt vill bli gravid. Börjat testa med ÄL stickor och senaste 2 dagarna har det blivit ett svagt streck från att de tidigare 5 testerna har varit hel blanka. Så hoppas på ÄL denna månaden och BIM i oktober. 

• poolen

Efter super lång Depo Provera användning 10+år så visade sig en normal menstruation idag. 3 veckor efter injektionens sista utgångsdag. Lite osäker på om jag haft ÄL denna månaden då jag bara fick ett svagt band 2-3 dagar, och 1½ vecka senare dök mensen upp. 

Det som ändå känns glädjande är att mensen dykt upp så himla fort, och inte i någon liten fjant blödning eller extrem blödning heller. Så hoppas på att ÄL rättar till sig till nästa försök.

Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp