WanderChild skrev 2018-08-03 14:37:03 följande:
Samma här, snart 10 år tillsammans och det hela har ju funkat under alla år på piller :). Känns på ngt sätt bra att veta att det ?bara? är sexlusten som försämrats av pillerna och att man inte blivit en helt annan person, haha!
Intressant att så många ätit cerazette o är nöjda med dem, har för mig att det var dem jag provade i 5 veckor och där kroppen och humöret ballade ur totalt! Så olika man reagerar på samma preparat. Kände mig också orolig för att sluta med pillerna, vad som skulle hända o om jag skulle orka med att få mens likadant som förr varje månad ifall det inte tog sig snabbt. Funderar fortfarande på det men nu har det mer skiftat till frustration över att kroppen inte verkar fatta. Det hemska som jag var orolig för (mensen) har inte kommit trots 46dagar sen pillerstopp och jag känner mig snarare snuvad på ngt (som jag på ett annat plan eg vill undvika, snurrigt värre)...
Det är väldigt olika hur man reagerar på olika preparat, jag har haft tur med det jag prövat. Även efter stoppet inser jag!
Önskade så innerligt att det skulle ta sig snabbt efter stoppet, vi tänkte blir det så blir det, men blir det inget så skulle det få vara så, jag är 30+ min sambo äldre och vi har det egentligen superbra med hans barn. Jag vill bara fortsätta att må bra.
Har inte heller mega-jättestort barnintresse.. men flera i familjen skaffar barn/har barn samt att jag precis följt min närmsta väninna genom graviditet mm.
I och med att mensen ändå varit så konstig (har ju eg inte haft någon normal mens sen den jag fick i april) efter stoppet så känns det fortfarande overkligt med plusset... det gick liksom för lätt...? Det är för bra...man vågar inte riktigt vara superglad, än.