Inlägg från: EnBlivandeWestring |Visa alla inlägg
  • EnBlivandeWestring

Vi som planerar barn efter pillerstopp

JenniB skrev 2018-08-03 11:52:43 följande:

Vill gärna ta upp en fråga jag själv funderat på sedan ett tag tillbaka.
    Jag har läst så mycket om problemen som kan uppstå efter man slutar med ppiller och har fått uppleva det själv. Förvirrad kropp med konstiga hormoner som inte vet vad den ska göra, era inlägg har bara bevisat det ännu mer.

Nu vill vi ju alla gärna bli gravida men hur tänker ni göra efteråt?
    Ska ni börja på ppiller igen eller testa något annat preventivmedel? 

Jag hatar dem och går aldrig mer tillbaka. Slutade först och främst för att jag mådde skiiiiiiiit och inte hade någon sexlust alls (ville inte ens kramas och pussas liksom). Hormonspiralen Mirena har funkat bäst på mig så den blir det nästa gång. Jag hade den i flera år och tog ut den i början på september. 5/10 plussade jag för min son så det tog inte ens 14 dagar innan jag fick äl med den. Min BM sa att personer reagerar någorlunda samma på Mirena som med Vinelle men så verkar det inte alls för mig tyvärr
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Ni som har slutat med cerazette/vinelle och haft bortfalls/mellanblödning, hur lång tid har det tagit innan den var borta?

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Ååååh, vågar man hoppas på att ägglossning kanske är på g? 
    Om det stämmer med min senaste pillermens som jag har haft regelbundet senaste 6 månaderna så ska jag ha äl den 7/8. Nu precis när jag skulle kolla hur livmodertappen känns (har gjort det var dag i en vecka nu) så märker jag att mitt sekret är helt genomskinligt och klibbigt (går att dra en tunn tunn tråd ca 1 cm i alla fall) även om det inte är så mycket (brukar inte ha mycket annars heller). Senaste dagarna har det varit vattniga med blod i på morgonen (blodet hade jag denna förmiddagen med). Vågar jag hoppas nu? 

Jag fortsätter självklart att ta äl-tester dagligen men ingen stegring än

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-04 17:41:19 följande:

Håller tummarna för dig! Jag hade likadant i torsdags morse men sen försvann det igen o gick tillbaka till krämig konsistens. Låter dock lovande då du innan haft vattniga! Jag gick från krämigt till äggvita o sen tillbaka till krämigt igen(?)

Usch så jobbigt för dig. Jag måste dock stoppa in ett finger långt för att känna något sekret alls men så är det nästan alltid för mig
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Ni som slutat på mellanpiller/cerazette/vinelle.... hur länge har ni haft ont i tjejmagen så att säga efter att ni slutat?

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Malmö86 skrev 2018-08-07 16:13:18 följande:
    hade menslikande smärta i en dag typ 2-3 dagar efter att jag slutade
    Oj bara? Jag hade små blödningar och mensliknande smärta från 29/7 till 5/8. Igår hade jag inte ont alls men idag känner jag mig typ döende. Känns exakt som när jag har ägglossning (dock ingen stegring på test och bara väldigt lite glansiga flytningar). Hoppas verkligen på att det är som att äggblåsorna jobbar och det kommer inom några dagar för denna smärtan är svår att hantera om inget kommer ur den
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Malmö86 skrev 2018-08-07 17:07:26 följande:
    Fast nu har jag väldigt mycket tur när det kommer till menssmärtor. Brukade nästan aldrig känna av det när jag inte gick på piller. Så det kanske är individuellt? Kan vara att det kändes lite mer denna gången, men är inte helt säker, i och med att det var länge sen jag hade vanlig mens och menssmärta, så minns inte riktigt hur det var ????
    Okej. Jag hade aldrig mensvärk innan sonen föddes. Kände dock alltid av äl och exakt så känns det nu men ingen stegring alls på stickorna. Ska testa ikväll igen (försöker få grepp om cykeln nu när jag slutat med vinelle) och se om min kropp fortfarande bara vill plåga mig
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Åååååååh första lilla stegringen på äl-stickorna idag. Vågar man hoppas på att maxa dem inom några dagar? 

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-07 20:44:43 följande:

Är äl påväg (inom några dagar) tror ni?

Oj bilden kom inte med

Kärlek till er
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp