Inlägg från: WanderChild |Visa alla inlägg
  • WanderChild

Vi som planerar barn efter pillerstopp

EnBlivandeWestring skrev 2018-08-04 16:21:30 följande:

Ååååh, vågar man hoppas på att ägglossning kanske är på g? 

Om det stämmer med min senaste pillermens som jag har haft regelbundet senaste 6 månaderna så ska jag ha äl den 7/8. Nu precis när jag skulle kolla hur livmodertappen känns (har gjort det var dag i en vecka nu) så märker jag att mitt sekret är helt genomskinligt och klibbigt (går att dra en tunn tunn tråd ca 1 cm i alla fall) även om det inte är så mycket (brukar inte ha mycket annars heller). Senaste dagarna har det varit vattniga med blod i på morgonen (blodet hade jag denna förmiddagen med). Vågar jag hoppas nu? 

Jag fortsätter självklart att ta äl-tester dagligen men ingen stegring än

Håller tummarna för dig! Jag hade likadant i torsdags morse men sen försvann det igen o gick tillbaka till krämig konsistens. Låter dock lovande då du innan haft vattniga! Jag gick från krämigt till äggvita o sen tillbaka till krämigt igen(?)
  • WanderChild
    Linepj skrev 2018-08-04 16:28:09 följande:

Tjejer! Det finns hopp trots knasiga cyklar. Jag hade min första mens i februari, nästa som också var senaste mens 21 maj - 27 maj. Därefter positivt på ältest den 11 juli - 13 juli sen positivt ältest IGEN 21-25 juli och idag fick jag detta:

Woho! Grattis!! Det finns hopp!

Några symtom?
  • WanderChild
    Karma91 skrev 2018-08-05 11:08:10 följande:

Hoppar in här!

Tog min sista tablett zoely 14/6 och hade sedan första Äl 27/6 och slutligen första mensen 14/7. Kände första Äl väldigt tydligt men har nu betydligt svårare med den andra! Tror att jag hade äl någon gång förra helgen, hade molvärk flera dagar omkring då så oklart när det inträffade, fick ont i bröstvårtorna runt söndagen så troligen var det fredag eller lördag. Min man tycker det känns stressande med äl-tester osv så jag försöker ligga lite lågt med det även om det är svårt!

Så svårt med alla symptom med, har ont och stickningar till och från under hela cykeln, säkert både överdriven uppmärksamhet och symptom från pillerstoppet.

Det jobbigaste är ökade flytningar som jag också upplever som tjockare och torrare än normalt, är orolig att spermierna inte ska kunna simma igenom. Har eg inte märkt av några större äl-flytningar men jag känner heller inte efter utan tittar bara på pappret när jag torkar mig. Ursäkta detaljerna! Någon med liknande erfarenheter?

Kul (eller vad man nu ska säga ;)) att vi är flera stycken här som ätit Zoely! Jag tog sista pillret innan midsommar men har ännu inte fått äl :(. Tempar sen en månad o kör äl-stickor varje dag sen en vecka tillbaka (pratar ej med mannen om dem annat än när han frågar direkt, räcker att jag går o funderar kring det känner jag). Hade också en massa symtom första veckorna efter pillerstopp men sen har typ allt försvunnit.

Ang flytningar så har det varierat lite för mig, oftast grumliga/vita krämiga men några få ggr har det varit mer trådiga. Har som sagt inte haft ngn äl än så vet inte hur/om de kommer förändras i samband med det. Har läst att man kan inte riktigt lita på de flytningar som kommer ut utan man får sticka in ett finger eller två för att få tydligt svar på hur de ser ut.

Hur länge har du ätit p-piller/Zoely?
  • WanderChild
    svelis skrev 2018-08-05 12:11:59 följande:

Har nu börjat blöda riktigt mycket, som en normal mens. Kan det vara en "riktig" mens som kommer redan efter 4 dygn utan piller, eller är det en sen pillerblödning? Hade ju dock det precis innan jag slutade. Kul med en till fd zoely-ätare förresten. :)

Vet inte hur du brukade ha det med blödningarna när du åt piller men för min del så kom pillermensen alltid på fjärde dagen av uppehållet i pillerna. Och så blev det även nu när jag slutade. Så det är säkert en riktig pillermens du fått.
  • WanderChild
    Karma91 skrev 2018-08-05 15:29:17 följande:

Ja verkligen, kul att följa andra med precis samma piller :). Hur tycker du att det fungerar att tempa? Jag har funderat på det men vet inte om jag kommer orka hålla på varje morgon, är för lat ????

Har också förstått det som att det är det som är extra som kommet ut som flytingar och att man behöver känna efter längre in.

Har ätit zoely i ca 7 år, hade pillerblödningar i början men har inte haft det på väldigt länge nu!

Tempade rätt slarvigt i början men senaste två veckorna har jag blivit mer noggrann och ställer klockan. Är nog för att jag blivit mer o mer frustrerad över att kroppen inte funkade så bra som jag inbillade mig o jag då försöker få kontroll på det jag kan iaf... :/ Så motivationen för det har liksom växt fram ur frustrationen.

Vet inte hur länge jag ätit just Zoely men gissar på runt 6-8år. P-piller i totalt 16 år men hade problem med mellanblödningar så därför betade jag av en hel massa olika varianter, inkl minipiller vilket funkade absolut sämst! Med Zoely har jag inte haft mellanblödningar men alltid (förutom ett enda undantag) haft pillermens när jag gjort 4-dagars uppehållet med dem. Trodde därmed att kroppen skulle komma tillbaka snabbt, men icke!
  • WanderChild
    Karma91 skrev 2018-08-05 22:39:05 följande:

Av precis den anledningen trodde jag att det skulle ta väldigt lång tid för mig, har inte haft en blödning på flera år! Verkar högst oklart vad som påverkar. Förstår verkligen din frustration!!

Använder du temp med 1 eller 2 decimaler? Är sugen på att testa för att få bättre koll på cykeln rent generellt, men vet som sagt med mig själv att jag är lat. Som jag förstår ska man gärna ta när man ännu inte stigit upp?

Ja det verkar vara högst individuellt hur kroppen reagerar! Har gått på det ena preparatet efter det andra nu under veckorna för att försöka få tillbaka hormonbalansen. Just nu käkar jag folsyra, rosenrot, bidrottninggele, bisolvon (för tydligare flytningar) samt omega3 som jag satte igång med igår. Kör som sagt även temp o äl-stickor. Omg alltså.... skrattade smått i början åt de som käkade en massa grejer men nu sitter man här o är en av dem.... Har dock märkt absolut 0 resultat av allt än så länge!

Jag använder temp med 1 decimal, tycker att om/när jag väl får äl så borde jag märka det med tanke på att jag förutom temp o äl-stickor även kollar flytningar o tappen varje dag... Men vem vet... Kör dock även på mys varannan dag så lär inte missa att pricka in äl så sett. Man ska tempa innan man stiger ur sängen ja, efter minst 3h sammanhängande sömn vilket dock är svårt för mig nu sommartid då jag är ljuskänslig o vaknar flera ggr innan klockan ringer.
  • WanderChild
    Arpe86 skrev 2018-08-06 16:57:42 följande:

Såklart blev min tid flyttad till nästa fredag pga semester och underbemanning.

Funderar på att kolla runt och se om det är möjligt att få en tidigare tid någon annanstans.. verkar dock fortf vara semestertider.

Ah, typiskt! Hade jag varit dig så hade jag nog också kollat vidare om någon annan har tid tidigare. Är dålig på att vänta :P
  • WanderChild

Hmm... Haft försiktigt stadig stegrande tempökning fyra dagar i rad nu så nu har ff lagt in äl i lördags! CD43 efter pillermensen. Vet dock inte hur mkt jag ska tro på det (?!) Har ju kört äl-stickor o aldrig fått särskilt starkt men i torsdags hade jag liiite starkare än de andra dagarna o det sammanfaller ju passande nog med när ff vill att äl ska ha varit 1-2 dagar senare... I torsdags hade jag även en liten äggviteflytning precis på morgonen, har dock inte haft ngt mer sen dess, bara krämigt vitt. Har även inbillat mig att jag haft lite känningar på höger sida under helgen, men vågar knappt tro på ngt just nu, har suttit en del under helgen o då brukar jag få lite ont i höger sidan.

Ngt annat som iaf i mitt huvud talar för att äl faktiskt kan ha inträffat då är att det är exakt den dag äl skulle inträffat om jag haft normal 28 dagars cykel, vilket jag hade innan p-piller. Så kroppen har isf bara hoppat över en cykel sen pillermensen så att säga. Makes sense? Minns att när jag fick mens första gången som 12 åring (shit, VARFÖR får man det så tidigt o ska plågas i den åldern?!?!) så hoppade mensen också över en månad efter första gången o sen va den nästan helt regelbunden direkt efter det. Känns som mönstret upprepar sig(??)

Ska sluta med rosenroten nu om ifall att iaf o så får ni hålla tummarna att tempökningen håller i sig! To be continued.....!

• WanderChild
    Karma91 skrev 2018-08-07 08:36:45 följande:

Spännande, håller tummarna för dig! Låter ju onekligen som att det kan ha varit ägglossningen. När jag läst lite verkar inte alla få ett fullt utslag på testen utan endast en stegring. Hoppas att din temp fortsätter ligga högt :) har du något barn sedan tidigare?

Själv hade jag väldiga känningar sent igår kväll i flera timmar med stickningar och molvärk, kan vara inbillning eller tarmarna som kändes. Nös dock vid ett tillfälle och fick en förfärlig smärta kring höger äggledare. Ska redan ha haft Äl så gillar inte att det gjorde ont så långt ut mot höger sida. Det är så svårt att inte gå runt och leta symptom, ofta känner man ju massa saker som egentligen inte betyder nått...

Nej jag har också läst det, o tidigare har jag bara fått helt blanka test tills för 10 dagar sedan då det började komma lite rosa streck. Bifogar bild på testen nedan, ser ni en stegring? 1/8 tog jag på jobbet men glömde tyvärr testet där o där ligger det kvar än, haha. Tog ett test sen på kvällen men kvällstid verkar jag få överlag lägre styrka, bäst test-tid för mig är runt lunch. Har jobbat hemma men ska till kontoret i morgon så då ska jag få med mig den glömda stickan hem så jag kan se helheten. Inga barn sen innan och detta är första försöket! Ätit p-piller i 16 år!

Jag fick faktisk också väldigt ont kring höger äggledare/äggstock igår när jag gjorde en hastig rörelse, kan ju vara follikeln från ägget som reagerar kanske? Jag tänker mig iaf att eftersom där är fortsatt aktivitet i den sida som släppt iväg ägget så är man kanske lite mer känslig där?

• WanderChild

Och som den nörd jag är så delar jag även med mig av min lååååånga cykel ifall ni har lust att kika hur det kan se ut :). Småslarvig tempning i början där jag gick upp ur sängen och tempade först när jag satt på toa. Men från cd38 så är all tempning ca kl 7 i sängen.

Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp