Inlägg från: EnBlivandeWestring |Visa alla inlägg
  • EnBlivandeWestring

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Asså jag är så trött på mina jävla symptom hela tiden (ursäkta språket). 

Jag kan inte vara gravid för jag har inte plussat på älsticka sen jag slutade med cerazetten men jag vet inte vad som händer i min kropp just nu. Idag ser det ut såhär...
    Spottings (dock bara inuti så att säga och helt torrt som vanligt utanför)
    Lite mjukare tapp
    Hunger
    Yrsel
    Ökad sexlust
    Värmevallningar
    Extrem trötthet
    Molvärk till och från både fram och bak
    Smått känslig tapp
    Illamående till och från

Är så glad att jag ska få prata med min gamla barnmorska idag. Är rädd att jag har ett östrogenöverskott, en cysta eller svamp då ingenting känns rätt i kroppen just nu. 

Ska ta ältest vid 14.30 också då jag brukar ta mellan 13 och 15. Är så trött på detta testandet när ingenting händer i alla fall. Smått stegrande för att sen gå ner till lika ljusa som vanligt igen.

Förlåt för långt inlägg men behövde bara klaga av mig lite

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Linepj skrev 2018-08-15 10:57:50 följande:

Så idag blev det konstaterat av gyn att jag har ett pågående missfall. Jag fick så ont i ena sidan så jag fick åka in. Har lämnat blodprov idag och ska lämna igen om några dagar för att se att hcg sjunker som det ska och det inte är något utomkvedes... Känns på något sätt skönt att få det svart på vitt, att det inte är jag som hittat på allt/varit paranoid eller så.. och nu kan jag sörja detta och sedan gå vidare, förhoppningsvis få äl snart igen och kunna göra nya försök..

Beklagar för övrigt ditt mf <3 Kan inte ens tänka mig känslan
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-08-15 13:42:00 följande:

Tycker att jag läst mycket om just dessa symptom efter att man slutat med Cerazette?

Jag hade väl det flesta symptom till och från, skyllde allt på cerazette, och tänkte att det bara var att vänta ut det. Mådde iof i övrigt "bra" och haft en intensiv vår/sommar inte hunnit stanna upp riktigt.

Några symptom har hållt i sig sen jag fick reda på att jag var gravid, men inget jag mår dåligt av.

Jag höll ju på med ÄL testerna omedveten om att jag redan var gravid. Fick negativt varje gång.

Kanske värt att kolla upp symptomen....

Och ingen idé att ta ett gravtest?

Tar redan gravtest med ca 5 dagars mellanrum men inget positivt. Är bara så trött på dessa symtom. Tog sista tabletten 28/7 och började testa för äl redan 31:a så kan ju inte hunnit ha ägglossning liksom
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Hemkommen från barnmorskan nu (var på besök för att prata om mitt pillerstopp) och hon sa att hon misstänker att mensen kommer inom en vecka så senast 22/8. Om inte mensen kommit innan den siste så skulle jag göra gravtest ifall det är så att testen bara missat min äl då hon tyckte att jag hade en massa symptom för graviditet (dock vet jag ju att man ofta har det efter pillerstopp). Så nu inväntar jag mensen. Hon sa att den kan hoppa över en månad men att det låter som att jag antingen har PMS eller är tidigt gravid (tog test idag men neg)

Ska även boka in en tid hos gyn och bara dubbelkolla så jag inte har cystor då jag har jäääääätteont i tjejmagen dagligen

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Linepj skrev 2018-08-15 19:03:19 följande:
    Tack!

Jag känner också igen dina symptom efter att ha slutat med cerazette, trodde ständigt att jag kanske blivit gravid, under fem månader.. Det tog sin tid men till slut kom stegringen på ältest. Håll ut! Håller tummarn för att den kommer snart.
    Jo det sa jag till min bm också men hon sa att det finns en liten chans. Dock tror vi mer på att mensen kommer snart. Men när plussade du för första gången på äl?
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Asså jag är så trött på denna smärta nu. Ländryggen molar bara mer och mer och känns hela tiden som att nu, nu jäklar kommer mensen (eller ägglossningen). Men inget blod och inget positivt test varken i äl eller graviditet. Jag är trött på att vara trött och jag är less på att ha ont. Över tre veckor sen jag slutade med cerazetten och innan dess hade jag "mens" så har nu haft molvärk i en månad. JAG ORKAR INTE MER!

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Blomma10 skrev 2018-08-20 20:13:12 följande:

Hej! Någon här som vet när ungefär man kan börja med att testa för ägglossning? Ska ha ägglossning på söndag. Hopps på svar!!

Hur många dagar har du på din cykel?
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Blomma10 skrev 2018-08-20 21:15:14 följande:
    Jag har egentligen ingen aning. Har PCOS. Tagit provera och fått regelbunden mens. Alltså 28 dagar.
    Börja då på CD8 (CD1 om du inte vet är första dagen du har mens)
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Någon här som är vis på ägglossning?

Jag har för drygt 3 veckor sen slutat med Cerazette och har i några veckor nu testat med ÄL-test och försökt mig på att analysera sekret. Jag har varit torr, sen klibbig, sen krämig fram till i förrigår då jag fick mycket mer flytningar och dem är vattniga. Vart test jag tagit har det varit tyfliga streck på men ingen märkbar stegring. Idag var det mycket starkare (men inte positivt jag vet) så nu hoppas jag ju verkligen att äl är på väg då jag även är gladare och spralligare idag än vad jag brukar vara. 

Tror ni att äl är på väg på riktigt nu och när hade ni tagit nästa test? Vid 19 ikväll eller runt 12 imorgon? Har Aldrig testat såhär innam så vet inte hur snabb stegring jag/man har. Snälla hjälp mig?

OBS, bilderna vill inte vändas rätt av någon anledning men hoppas att ni kan tyda ändå

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Nu jävlar är kroppen igång efter de där hemska mellanpillerna. Problemet är bara att jag blivit dunderförkyld med feber och sambon har fått kalla fötter så drt blir nog inget mysa :( Lekte lite igår och hoppas på det bästa. BIM 8/9 enligt Flo i alla fall

Kärlek till er
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp