• JenniB

Vi som planerar barn efter pillerstopp

WanderChild skrev 2018-08-23 19:49:10 följande:
    Om jag inte hade äl igår/inatt o får tempökning från i morgon så ska jag boka tid hos gyn snarast! FY satan vad ont jag hade i höger äggstock igårkväll! Molande värk hela dagen o starka streck på stickorna så sa till mannen att vi fick ta o mysa på kvällen även om jag inte va ett dugg sugen (inte blivit av på 2 veckor pga omständigheterna men blev bra ändå igår!). Fick gå hukad hela kvällen o när jag skulle hoppa in i duschen vid 21 så fick jag så ont att jag va tvungen att sätta mig ner på huk o bara andas! Ilade ut från höger sida till hela nedre delen av magen o ner i blygdbenet. AJ! Har aldrig ens haft så ont av mensvärk! :O

I morse va det mkt bättre, ?bara? lite öm o svullen känsla över nedre delen av magen samt att jag inte kunnat spänna magen, känns som mina magmuskler tappat all kraft(?!), tempen har varit prick samma 3 dagar i rad nu. Dagens sticka visade svaaaaagt streck så det va igårkväll det hände - om kroppen lyckades få till äl vill säga! Lyckades den inte så har jag nog problem med flera blåsor som stör ut varandra o orsakar smärtan o då måste jag gå o få hjälp. Syrran har PCOS så det är inte helt osannolikt...
    usch det låter inte skönt det, men såå roligt att du nu äntligen fått din ägglossning :D jag vet första gången efter pillerstoppet när jag hade ägglossning, gjorde det också jätteont en dag, men endast i ca 30min. Var på jobbet då och visste inte vart jag skulle ta vägen. Efter det har jag inte känt av nånting vid ägglossningen. Hoppas det är likadant för dig och att du inte behöver ha ont lika mycket varje gång ifall det inte tar sig redan nu! <3
  • JenniB
    WanderChild skrev 2018-08-24 08:47:24 följande:
    Tack! Tror o hoppas också att det bara var en engångsföreteelse, hade aldrig så skarpa känningar innan jag började med p-piller. Tror kroppen försökt släppa flera ggr senaste månaderna men inte lyckats då jag haft lindrigare känningar till o från i samma äggstock, samt varierande streck på stickorna. O så drog den till med fullt artilleri denna gången o lyckades nog! Så får vi bara hoppas att ett mys prick på äl räckte för att det skulle ta sig! Det krävs ju bara en gång sägs det ju, upp till mannens än så länge obeprövade simmare att bekänna färg ;).

I övrigt har jag fått lite ömma bröstvårtor idag vilket ju också är ett gott tecken som talar för att äl faktiskt inträffat!
    Ja men så kan det nog va! Det tog nog lite tid innan kroppen om ihåg hur den skulle göra och nu blev det mycket på en gång. ;) Håller tummarna! <3

åååh det är bra ju! Jag brukar alltid få ömma bröstvårtor efter äl, typ 1-2 dagar efteråt men inte denna gången.. :( Gjorde ju 2st olika äl-test och bådade visade pos. i söndags, är på ÄL+4 idag. Är så rädd att något ägg inte släppte ändå... :(
  • JenniB

Jag är på ÄL+4 idag och vet inte varför tiden alltid ska gå så himla långsamt fram till BIM!! Så jobbigt för någon med dåligt tålamod. ;)

Det är en sak jag funderar på dock. Jag har de senaste gångerna ALLTID haft ömma bröstvårtor efter ägglossningen. Det har alltid börjat 1-2 dagar efter pos. ÄL-test men inte denna månaden!

Så nu funderar jag ju såklart om något ägg kanske inte släppte ändå trots att jag fick positivt på både ett vanligt och ett digitalt ägglossningstest? Vågar/vill inte tro att det redan är ett tecken... lite tidigt för det väl...

• JenniB
    EmmalinneaS skrev 2018-09-17 08:31:53 följande:

Jag plussade imorse! Kan inte fatta det, kommer nog ta några veckor att smälta.

Slutade med cerazette i februari, fick mens igen i april och plussade nu i september. Detta blev bara vårt fjärde försök till nummer ett, eftersom min cykel snittade på 40 dagar efter pillerstoppet. Är så lycklig.

Hur mår ni andra? :)

Stooooort Grattis!! Dettas ger mig lite hopp om att även vi lyckas på vårt fjärde försök som vi är på nu! <3 
  • JenniB
    EmmalinneaS skrev 2018-09-17 10:13:28 följande:
    oshark skrev 2018-09-17 10:03:58 följande:

Grattis!!    

Tack till er båda <3

Ja hoppas ni också lyckas nu på fjärde försöket. Jag märkte att min cykel blev mer regelbunden hela tiden och att jag kände av ÄL mer för varje gång. Så fort kroppen var helt igång igen plussade vi känns det som :)
    Vad bra att du kände av den så! Jag har fått positivt på äl-tester på cykeldag 16 de 3 senaste månaderna och min cykel har då också varit regelbunden med 28 dagar vilket känns skönt! Jag tror också att vi kommer lyckas när kroppen känner sig redo :)
  • JenniB
    oshark skrev 2018-09-19 08:53:17 följande:

Är det förresten någon mer än jag som känner sig väldigt emotionell och har fått dålig hy efter pillerstoppet? Jag har alltid haft tur med min hy - har typ aldrig haft finnar, inte ens när jag var tonåring. Nu känns det som mitt ansikte har exploderat (för att vara jag) och jag har små kluster av finnar, framförallt i tinningen.

Har inget minne av att det var så här när jag slutade med piller förra gången (hade ett 1-2 års stopp och började sen igen för 6-7 år sen) och det känns som något som jag borde kommit ihåg.

Rynkar på näsan

Jag känner verkligen igen mig!! Precis efter jag slutade blev hyn hur bra som helst, men sedan första mensen har det bara exploderat som du säger. Tvättar och rengör det noggrant men inte blir det bättre för det. :/ 
  • JenniB
    oshark skrev 2018-09-19 09:54:41 följande:
    Jag har typ ett kluster av fem-sex små finnar i höger tinning, och sen ligger tre-fyra som i en rak linje över pannan. Plus två på hakan. Obestämd Har aldrig haft så många finnar på en och samma gång förut.
    JenniB skrev 2018-09-19 09:31:07 följande:
    Jag känner verkligen igen mig!! Precis efter jag slutade blev hyn hur bra som helst, men sedan första mensen har det bara exploderat som du säger. Tvättar och rengör det noggrant men inte blir det bättre för det. :/ 
    Ja! Exakt - efter första mensen! Och jag har säkert en vecka kvar till ÄL (om jag ska gå på tidigare erfarenheter) så det är varken ÄL eller mensrelaterat just nu.

Jag läste i någon annan FL-tråd att flera personer sa att det tagit upp till/över ett år(!) innan deras hy hade normaliserat sig igen Skrikandes

Va?? Så länge, herregud. Hoppas verkligen det går snabbare eller att jag lyckas bli gravid och kan skylla på det! ;)
  • JenniB

Hej på er! <3
    Jag har funderat på en sak jag märkt nu under denna cykel.
    Är just nu på BIM-3 och "väntar" på att min pms ska komma igång. Brukar alltid vara på riktigt dåligt humör minst 1 vecka innan mens. Humörsvängningar, trötthet, förstoppning och en uppsvälld mage brukar jag ha men nu är jag istället suuuperglad, lycklig och mår hur bra som helst. Har ni varit med om det någon gång att pmsen liksom bara inte kom och ni mådde bra? haha 
    Även min sambo och en kompis har märkt skillnaden på mig men jag vågar såklart inte hoppas på något utan är mer nyfiken på om ni har varit med om nåt liknande! <3

• JenniB

Alltså vad säger ni om de här? Är idag på ÄL+10 och BIM-2! Det syns ännu tydligare på mobilen och i verkligheten men visst är det positivt? Sista bilden är tagen efter 8 min, de andra två efter 2-4 min. <3 

• JenniB
    oshark skrev 2018-09-27 08:53:28 följande:
    Jag ser något väldigt väldigt svagt på nedersta bilden men vågar inte uttala mig.

Vi har samma köksbänk, haha!
    Tack för att du kollade! Det syntes sååå tydligt i verkligheten och även i mobilen.

Haha! ;)
  • JenniB
    Arpe86 skrev 2018-09-27 09:20:23 följande:
    Sista bilden är tydligt svagt streck enl mig!!
    Tack snälla!! Jag ska ta ett till varje dag nu och även ett digitalt på BIM om 2 dagar :D
  • JenniB
    Arpe86 skrev 2018-09-27 11:21:49 följande:
    Gör det och återkom så säger jag grattis sen hi hi
    Det ska jag göra :D
  • JenniB

Idag på BIM+1 gjorde jag även ett digitalt test och lyckan går verkligen inte att beskriva! Tänk att vi lyckades på 4:e försöket! <3

• JenniB
    Arpe86 skrev 2018-09-30 13:10:25 följande:
    Stort Grattis vad roligt!!!

Tack :D

MizzMariah skrev 2018-10-01 01:18:56 följande:
    Å grattis JennieB!!! Va roligt att höra! Lite avundsjuk är jag ju så klart dock och hoppas det ska bli min tur att få mitt första barn snart.kram

Tack snälla du! <3 Det förstår jag verkligen... det känns jobbigare för varje gång man inte lyckats :( Men vi får tänka lite positivt ändå och hålla tummarna! <3
  • JenniB
    AnnaOctavia skrev 2018-10-01 14:45:47 följande:

Grattis JennieB!!!!!!! :)

Håller tummarna för oss andra nu! Snart är det vår tur!

TACK!!

Jaaa så är det! Snart får jag gratta er med! <3 <3

Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp